تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

استفاده از ایمپلنت دندان از چه سنی کاربرد دارد

image استفاده از ایمپلنت دندان از چه سنی کاربرد دارد

درمان ایمپلنت از سن ۱۸ سال امکان پذیر است.

درمان ایمپلنت نسبت به دهه گذشته آسان تر شده و معمولا شامل دو مرحله کاری میباشد که در مرحله اول جراح فک یا جراح لثه پایه ایمپلنت را در استخوان فک قرار میدهند و در مرحله بعد دندانپزشک ترمیمی روکش ایمپلنت را قرار میدهد. ترس بیماران از این درمان مربوط به ترس از قسمت جراحی آن بوده و بهتر است مراجعین بدانند که سختی جراحی در اغلب موارد نسبت به جراحی و کشیدن دندان عقل آسان تر است.

متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی با اشاره به اینکه مشکلات پس از جراحی ایمپلنت به نسبت کمتر است، یاد آور شد: امروزه تمام شرکت ها به سمت آسان شدن درمان ایمپلنت و سریع تر انجام شدن آن رفته اند و درمان ایمپلنت از سن ۱۸ سال به بعد امکان پذیر است.

دکتر خلج اضافه کرد: تنها مواردی که ما اجازه درمان ایمپلنت نداریم مربوط به افرادی است که بیماری های خاص دارند مثل بیماری هایی که با نقص سیستم ایمنی و یا مشکلات استخوان در ارتباط هستند و همینطور افرادی که بیماری‌های متابولیک داشته باشند و بخواهند ایمپلنت کنند، ریسک درمان بالا بوده و احتمال شکست درمان با وجود بعضی بیماری‌های زمینه ای افزایش پیدا میکند.

تکفارس آی آر

این عضو هیأت علمی دانشگاه اظهار داشت: درمان ایمپلنت برای افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی و فشارخون هستند با مشورت پزشک قلبشان هیچ ایرادی ندارد و تا کنون ایمپلنت برای این دسته از افراد انجام شده و موفق هم بوده و به طور کلی برای درمان ایمپلنت افرادی که دارای بیماری های خاص هستند حتما باید ابتدا با پزشکشان مشاوره قبل از درمان را انجام دهند.

وی ادامه داد: سن و سال در ایمپلنت عامل رد کننده درمان نیست و باید توجه داشت که روش ایمپلنت درمانی بوده که بعد از طی مراحل کامل شدن لازم است بیمار سالی یک تا دو بار نزد دندانپزشک مراجعه کند و تحت کنترل باشند. همچنین فرد باید توانایی انجام امور بهداشتی دهان و دندانش را داشته باشد تا مثل هر درمان دیگری ،درمان موفق باشد.

عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی عنوان کرد: متأسفانه فرهنگی که در بین مردم در حال رواج بوده این است که بیماران دندان های خود را به جای مراحل طولانی یا سخت درمان ریشه وترمیم می کشند و به جای آن به دنبال درمان ایمپلنت هستند؛ این درحالی است که درمان ایمپلنت هر چقدر هم موفق باشد هیچ وقت جای دندان های طبیعى خود فرد را نمی گیرد و رسالت تمام دندانپزشکان به خصوص دندانپزشکان ترمیمی این است که تا جایی که ممکن بوده نسج سالم دندان ها و خود دندانها را حفظ کنند.

دکتر خلج با اشاره به اینکه درمان ایمپلنت هم مثل هر درمان دیگری طول عمر خودش را دارد و غیر قابل پیش بینی است که برای آن طول عمر و زمان تعیین کنیم، گفت: وقتی این توضیحات به بیمار داده شود قطعا قانع می شود تا دندان های خودش را حفظ کند و درمان ایمپلنت را به عنوان راه حل نهایی و زمانی که دیگر هیچ راه حلی وجود نداشته باشد، در نظر گیرند.

وی در پایان گفت: توصیه می کنم مردم به حفظ و بهداشت دندانهای شان بیشتر اهمیت دهند و سالی یک تا دو بار به دندانپزشکان جهت کنترل سلامت دهان و دندان مراجعه کنند.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر