تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش ساده برای شروع هنر بافتنی در سه مرحله

مبانی بافتن

بعضی از تکنیک های بافتنی را باید قبل از شروع به بافتن یاد بگیرید. سر انداختن اصطلاحی است که برای توصیف آماده کردن کاموا در میل استفاده می شود.

اصطلاح کور کردنبه معنای در آوردن قطعه بافته شده از میل است. در حالی که همزمان لبه ها را محصور میکنید.

دو نوع بافت به نام از زیر بافتن و از رو بافتن وجود دارد که اساس تمام بافت های دیگراست و برای الگوهای پیشرفته تر مورد نیاز خواهد بود.

اندازه نشان می دهد که چه تعداد گره زده اید تا یک مربع یک سانتی درست شود. اندازه یک قطعه کشباف به نوع کاموا، سایز میل و میزان کشش کاموا در هنگام بافتن بستگی دارد.

تکفارس آی آر

همه این تکنیک ها را می توان از طریق یک راهنمای اولیه بافتنی یا رفتن به کلاس یاد گرفت. از آنجا که این تکنیک ها و اصطلاحات، پایه و اساس همه طرح های بافتنی هستند، آنها را بارها و بارها تمرین کنید تا خوب یاد بگیرید و بعداً آنها را در الگوهای پیشرفته تر استفاده کنید.

بافتنی با میل

وسایل مورد نیاز بافتن

هر چیزی که بخواهید ببافید، حداقل به کاموا و یک جفت میل مناسب نیاز دارید. مبتدی ها باید با نخ مصنوعی با وزن متوسط شروع کنند. وقتی میل ها را انتخاب میکنید باید توجه داشته باشید که نخ کلفت تر به میل کلفت تر هم احتیاج دارد. محدوده سایز میل از ۰ تا ۵۰ است. میل سایز ۰ باریک ترین میل است. یک سر میل ها باز و یک سرشان برای اینکه دانه های بافتنی از آن در نیاید بسته است.

وقتی جوراب، دستکش، کلاه و چیزهای دیگر می بافید، ممکن است لازم باشد از میل گرد یا میل های چند تایی استفاده کنید. تا زمانی که به همه اصول اولیه مسلط نشده اید، بافتنی هایی که به این میل ها نیاز دارند را امتحان نکنید.

www.takfars.ir

وسایل اختیاری شامل یک نگهدارنده دانه است که گیره ای فلزی و سنجاق مانند است که برای نگهداشتن دانه ها خارج از میل، برای بافتن الگوهای خاص به کار می رود. وقتی چیزهای پیچیده تر می بافید، یا چیزهایی که باید یک جفت از آنها ببافید -مثل دستکش- رج شمار می تواند برای اینکه مطمئن شوید در هر لنگه به همان تعداد رج بافته اید، مفید واقع می شود.

آغاز به کار بافتن

مهم ترین چیزی که باید برای موفق شدن در بافندگی یاد بگیرید، این است که در همه نقاط از کشش یکسان استفاده کنید. اگر کاموا در هنگام بافتن در برخی نقاط کشیده تر شده باشد، تکه بافته شده ناصاف خواهد بود. بافتن شال را تمرین کنید که یک نوار ساده و بلند بافتنی است. بافتن تمام زیر، تمام رو یا یک رج زیر و یک رج رو را برای یک بافت ساده تمرین کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر