ورزش زیاد و سنگین بدون استراحت بهتر است یا بر عکس

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

ورزش زیاد و سنگین بدون استراحت بهتر است یا بر عکس

image ورزش زیاد و سنگین بدون استراحت بهتر است یا بر عکس

در واقع اگر بین تمرینهای قدرتی و ورزشهای بهبود کار قلب و عرق به اندازه کافی استراحت نکنید، پیشرفت شما متوقف خواهد شد و حتی ممکن است قسمتی از تناسب اندام به دست آمده را از دست بدهید. همچنین احتمال دارد شما کاملا از ورزش زده بشوید.

راه حل

برای تازه و شاداب نگهداشتن عضلات و ماهیچه ها و همچنین ادامه سطح انگیزشی خود، تمرینات جایگزین کوتاهتر و آسانتر(مثلا ۲۰ دقیقه) را جایگزین تمرینات سخت تر و طولانی تر( ۴۰ تا ۶۰ دقیقه) کنید. بیشتر از دوبار در هفته، با نهایت توان ورزش نکنید. این نکته در ذهنتان باشد که هرچه شدیدتر ورزش کنید، بدن شما زمان بیشتری برای ریکاوری نیاز دارد.

یک ایده خوب این است که دو روز ورزش سخت داشته باشید و یک روز در هفته اصلا ورزش نکنید. در زمینه تقویت عضله، بین جلسات کار بر روی یک دسته از ماهیچه هایتان حداقل ۱ روز فاصله بیندازید.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

برای بهبود گردش خون در بدن چه کارهایی مفید است
  1. از باردار شدن و مسوولیت های آن می ترسید چاره چیست
  2. سبزیجات لبنیات و مواد غذایی موثر در کاهش فشارخون
  3. آیا می توان با لنزهای چشمی خوابید و تاثیرات آن
  4. آیا راه رفتن با روروئک برای بچه خطر دارد
  5. اطلاعات درست و غلط راجع به سیگار و سیگار کشیدن
  6. اثرات مفید خوردن هر مدل جو بر روی بدن

مطالب محبوب

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید