مصرف سویا در غذای روزانه چه فایده ای برای سلامتی دارد

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مصرف سویا در غذای روزانه چه فایده ای برای سلامتی دارد

image مصرف سویا در غذای روزانه چه فایده ای برای سلامتی دارد

پروتئین سویا درست به اندازه پروتئین حیوانی تخم مرغ، شیر و گوشت موثر و مفید است.

غذاهای دارای سویا غنی ترین منبع ایزوفلاون هایی چون جنیستن، دیدزئین و گلایستین هستند. مصرف این گروه از فیتواستروژن ها باعث بهبود وضعیت بهداشتی فرد، کاهش کلسترول خون، حفظ سلامت پروستات و بهبود دانسیته استخوانی می شود.

چینی های باستان سویا را که در آسیای جنوب شرقی رایج است، یکی از ۵ دانه حیاتی زندگی می دانسته اند. آمریکا اکنون بزرگترین تولید کننده سویا است.

جمعیت زیادی از آسیایی ها اکنون به دلیل استفاده از این ماده دارای میزان کمتری سرطان سینه، پروستات، و سایر سرطان ها هستند. زنان ژاپنی مقادیر زیادی سویا را که می تواند عامل کنترل علائم یائسگی شود مصرف میکنند. مطالعات بر روی مزایای بهداشتی غذاهای سویا دار شامل کسانی می شود که روزانه ۴۵ تا ۹۰ میلی گرم ایزوفلاون در روز مصرف میکنند.(معادل ۲ یا ۳ بار مصرف سویا در روز)

تکفارس آی آر

در اکتبر ۱۹۹۹، FDA اعلام کرد که غذاهای دارای ۲۵/۶ گرم سویا در هر وعده باعث کاهش خطر بیماری قلبی می شوند. جهت سنجش کیفیت این عامل و صحت این ادعا، غذا باید همچنین دارای چربی کم (کم تر از ۳ گرم) و چربی اشباع شده کم تر از یک گرم و کلسترول اندک (کمتر از ۲۰ گرم) شود و مقدار سدیم آن کمتر از ۴۸۰ میلی گرم در هر وعده باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

چطور جلوی خودم را در خوردن غذاهای خوشمزه و چاق کننده بگیرم
  1. چرا چربی دور کمر من هر روز بیشتر می شود
  2. وانیل چه فایده ای برای سلامتی و زیبایی دارد
  3. آمپول لومینال عوارض جانبی موارد مصرف منع دارویی
  4. خلاصی از سردرد با این توصیه های علمی
  5. چکار کنیم تا ریه هایی سالم داشته باشیم
  6. چرا با وجود تلاش فراوان اما حجم چربی بدنم کم نمی شود

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

مطالب محبوب

نظرات