تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اجرای شیر توکار بهتر است یا شیر روکار

image اجرای شیر توکار بهتر است یا شیر روکار

شیرآلات توکار نوعی از شیرآلات مدرن ساختمانی است که وسایل و تجهیزات آن مانند شامل باکس (بدنه)، لوله و اتصالات و… درون دیوار نصب می شود و فقط شیر کنترل جریان آب و خروجی آب از دیوار خارج شده و قابل مشاهده است.

نکته ای که درباره شیرآلات توکار بدانید این است که نصب و راه اندازی آن دشوار است و برای این کار باید از متخصص کمک بگیرید چرا که برای نصب لوله و اتصالات دیوار سرویس بهداشتی و حمام شما باید تخریب شود.

همچنین، در زمان خرید شیرآلات توکار دقت کنید که محصولی از برند معتبر با جنس باکیفیت انتخاب کنید زیرا در صورت نصب اشتباه یا بی کیفیت بودن قطعات شیر، هزینه مالی و زمانی زیادی باید پرداخت کنید.

اجزای شیرآلات توکار

تکفارس آی آر

شیرآلات توکار با شیرآلات روکار اجزا و قطعات یکسانی دارد و تنها تفاوت آن برخی اتصالات، نحوه چینش قطعات و نصب آن ها است.

بدنه مرکزی (بدنه دایورتر): این بخش مهم ترین بخش شیرآلات توکار است. بدنه مرکزی بخشی است که کارتریج شیر اهرمی در آن قرار می گیرد و عملکرد کل شیر به آن وابسته است. می توان گفت که بدنه دایورتر در واقع تنه اصلی شیر است و سایر اجزا بر روی آن قرار می گیرند.

شیر توالت توکار: قلاب و نگهدارنده شیلنگ توالت بر روی این قسمت قرار می گیرد. شیر توالت توکار معمولا بر روی پنل یا به طور مستقیم بر روی دیوار نصب می شود.

شیرآلات روشویی و حمام توکار: آبریز در این بخش قرار دارد که بسته به نوع شیر، در مدل های مختلفی عرضه می شود.

دستگیره کنترل آب (پنل): با استفاده از این بخش می توان جریان آب را کنترل کرد.

www.takfars.ir

مزایای شیرآلات توکار

به طور کلی شیرآلات توکار طراحی و ظاهری مدرن، شیک و مینیمال دارند و می توان از آن ها برای همه نوع سرویس بهداشتی استفاده کرد. با این حال، به دلیل آنکه این نوع شیرآلات فضای کمی از سرویس بهداشتی و حمام را اشغال می کنند، بهترین انتخاب برای خانه های کوچک هستند.

همچنین، از آنجایی که قطعات و اجزای این شیرآلات درون دیوار قرار دارد، هیچ رسوبی بر روی اتصالات مشاهده نمی شود. شیرآلات توکار به دلیل باز و بسته شدن سریع به کاهش مصرف آب کمک می کنند و به علت اینکه قطعات و اجزای زیادی ندارند، پاکیزه نگه داشتن آن ها کار راحتی است.

معایب شیرآلات توکار

شیرآلات توکار نیز مانند هر محصول دیگری، در کنار مزایای فراوان خود، معایبی نیز دارند. اگر بخواهیم درباره معایب شیرآلات توکار صحبت کنیم، اولین موردی که باید بدانید قیمت و هزینه نصب بالای آن هاست.

از طرف دیگر باید گفت که نصب و نگهداری شیرآلات توکار بسیار دشوار است و برای آن باید از متخصصان کمک گرفت. در صورتی که این نوع شیرآلات با مشکلی روبه رو شوند، تعمیراتشان دشوار است و در هر بار باید دیوار و کاشی های سرویس بهداشتی تخریب شود. نکته دیگر اینکه چون اجزای شیرآلات توکار در دسترس نیستند، اگر دچار رسوب گرفتگی شوند متوجه آن نخواهید شد.

در آخر اینکه، درست است که شیرآلات توکار فضای کمی از سرویس بهداشتی اشغال می کنند، اما باید دقت کنید که دیوار خانه شما فضای کافی برای نصب آن را داشته باشد.

حال که با مزایا و معایب شیرآلات توکار آشنا شدید، اگر قصد خرید این نوع شیرآلات را دارید بهتر است که موارد دیگر را نیز در نظر بگیرید. به شما توصیه می کنیم که قبل از خرید شیرآلات توکار نکات ذکر شده در زیر را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین نوع شیرآلات را برای رفع نیازتان انتخاب کنید.

کیفیت مغزی شیرآلات توکار: در صورتی که در شیرآلات توکار از مغزی بی کیفیت استفاده شده باشد، با گذر زمان شیرآلات دچار نشتی می شود. این مشکل باعث می شود که آب به دیوار نفوذ کند. در نتیجه، شما باید برای تعمیر مغزی باید دیوار را تخریب و هزینه زیادی پرداخت کنید.

هماهنگی میان اجزای شیرآلات توکار: قطعات مختلف شیرآلات توکار درست مانند یک پازل هستند. بنابراین، زمانی این سیستم تکمیل می شود که همه اجزا به درستی کنار یکدیگر چیده شده باشند. بنابراین، اگر میان اجزا و قطعات یا یکدیگر هماهنگ نباشند، قطعا عملکرد شیر توکار درست و کامل نخواهد بود.

تک فارس

یکسان بودن برند اجزای شیرآلات: زمانی که برای خرید مغزی شیر اقدام می کنید، مطمئن شوید که روکش آن نیز با همان برند باشد. هماهنگی و یکسان بودن اجزای مختلف شیرآلات موجب می شود که شیرآلات شما نمای بهتری داشته باشد و قطعات به خوبی با یکدیگر کار کنند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر