تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور کک و مک را با روشهای خانگی درمان کنیم

استفاده از چای سبز به طور موضعی باعث کمرنگ‌تر شدن و از بین رفتن لک‌های صورت می‌شود.

یک چای سبز کیسه‌ای مرطوب یا عصاره چای را به طور مستقیم بر روی مناطق آسیب‌دیده پوست خود بگذارید. آنتی اکسیدان موجود در چای سبز نقشی حیاتی در از بین بردن لکه‌ها بازی می‌کند. کاتچین موجود در چای سبز نیز با آسیب‌های وارده توسط نور خورشید مبارزه می‌کند. این کار را ۲ بار در روز تکرار کنید تا به زودی از شر کک‌ومک‌ها خلاص شوید.

آب لیمو

آب لیمو ماده‌ای شگفت‌انگیز است که به طور طبیعی به از بین بردن کک‌ومک‌ها کمک می‌کند. میزان بالای ویتامین سی و اسید مرکبات موجود در لیمو، به طور طبیعی لکه‌های پوست را کمرنگ‌تر می‌کند. از آب لیموی تازه بر روی لکه‌های پوست خود استفاده کنید و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید. هنگام استفاده از این روش باید از بیرون رفتن و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب بپرهیزید.

آلوئه‌ورا

تکفارس آی آر

آلوئه‌ورا یک گیاه عالی برای پوست محسوب می‌شود و انواع مشکلات پوستی مانند آسیب‌های نور خورشید، برنزه کردن پوست، کک‌ومک‌ها و لکه‌هایی که بر اثر بالا رفتن سن بر روی پوست نمایان می‌شود را از بین می‌برد. ژل آلوئه‌ورا دارای خواص درمانی زیادی است و استفاده از آن به صورت موضعی بر روی پوست بهترین راه برای خلاص شدن از این لکه‌ها است. همچنین می‌توانید از آب آلوئه‌ورا به طور مستقیم بر روی پوست خود استفاده کنید. آلوئه‌ورا به روشن‌تر شدن لکه‌ها و کمتر شدن آن‌ها کمک می‌کند. این روش را به مدت چند ماه انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

روغن ویتامین ای

روغن ویتامین ای یک راه موثر برای از بین بردن لکه‌های پوست است. ویتامین ای، یک ویتامین حیاتی است که برای درمان کک‌ومک‌ها و حتی آکنه مؤثر است. یک کپسول ویتامین ای را نصف کرده و روغن آن را به طور مستقیم بر روی مناطق آسیب دیده پوست خود بمالید. ترکیبات موجود در ویتامین ای برای پوست بسیار مفید است و باعث محو شدن لکه‌های پوست به طور طبیعی می‌شود.

آب‌دوغ

آب‌دوغ (گونه‌ای نوشیدنی است که پس از گرفتن کره از شیر یا خامه به دست می‌آید) می‌تواند به از بین بردن کک‌ومک‌ها در عرض چند ماه کمک کند. چند قطره آب‌دوغ را به طور مستقیم بر روی پوست خود بمالید و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پوست خود را بشویید و خشک کنید. این روش را چند بار در روز تکرار کنید تا لکه‌ها محو شوند.

www.takfars.ir

پیاز

پیاز در روشن کردن کک‌ومک‌های تیره پوست بسیار موثر است. اسید‌های موجود در پیاز به روشن‌تر شدن طبیعی لکه‌ها کمک می‌کنند. یک پیاز قرمز را از وسط برش زده و بر روی پوست خود بگذارید. همچنین ترکیب آب پیاز با سرکه رقیق به محو شدن کک‌و‌مک‌های روی پوست بسیار کمک می‌کند.

زردچوبه

زردچوبه در رفع مشکلات پوستی از جمله کک‌ومک و لکه‌ها به خوبی عمل می‌کند. از زردچوبه می‌توان به طور موضعی برای محو شدن کک‌ومک‌ها استفاده کرد. یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را با چند قطره شیر مخلوط کنید؛ به طوری که یک ترکیب خمیری به دست آید. این خمیر را روی پوست خود بمالید و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بشویید. از این درمان به طور مرتب استفاده کنید تا به مرور زمان لکه‌های صورت شما کاملاً محو شوند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر