تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا شیر مادر برای سلامتی نوزاد تا این حد مهم است

image چرا شیر مادر برای سلامتی نوزاد تا این حد مهم است

به گزارش روزنامه دیلی میل،نوزادان در اولین ماه زندگی، بیش از ۲۵ درصد از باکتری های مفید روده خود را از شیر مادر و تقریبا ۱۰ درصد آن را از پوست سینه مادر دریافت میکنند.

این باکتری های منتقل شده میتوانند موثر باشند چراکه مطالعات نشان می دهد وجود انواع باکتری ها در روده از سنین پایین برای کاهش خطر ابتلا به آسم و الرژی ضروری است.

یک مطالعه نشان می دهد که شیر مادر با انتقال باکتری های مفید به سیستم گوارش نوزاد، به سلامت فرزند کمک میکند.

محققان مدتها است که فواید تغذیه با شیر مادر در مقایسه با تغذیه با شیر خشک را بررسی کرده اند و مطالعه ای که امروز منتشر شد نشان می دهد بخش مهمی از این فواید به خاطر انتقال میکروب ها از مادر به فرزند باشد.

تکفارس آی آر

به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس، مطالعه جدید نشان می دهد که شیر مادر باکتری های سالم را به کودک انتقال می دهد که می تواند تاثیرات طولانی مدت داشته باشد.

مطالعات از تاثیر نوع و مقدار باکتری های روده برای مقابله با چاقی، تقویت متابولیسم و سیستم ایمنی بدن و حتی بهبود عملکرد مغز نشان دارند.

براساس مطالعه جدید، تغذیه با شیر مادر می تواند از کودک در برابر آلودگی هایی همچون عفونت های تنفسی و گوارشی و بیماری های آلرژیک محافظت کند؛ علاوه بر آن، خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، چاقی و بیماری التهاب روده راکاهش می دهد.

براساس این گزارش، شیردهی مادر موجب تقویت پیوند عاطفی میان وی و کودک می شود و منافعی هم برای نوزاد دارد.

شیر مادر حاوی آنتی بادی ها، سایر پروتئین ها و سلول های ایمنی است که از نفوذ میکروارگانیسم ها به بافت بدن جلوگیری میکند

www.takfars.ir

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند با احتمال کمتری در زمینه ابتلا به بیماری های ویروسی مواجه می شوند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر