تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نوشیدن آب لیمو با نمک درمانی مفید برای میگرن

image نوشیدن آب لیمو با نمک درمانی مفید برای میگرن

از هر ۱۰ نفر حداقل ۱ نفر مبتلا به میگرن‌ است. ۳۶ میلیون امریکایی از میگرن‌ رنج می‌برند. جالب است بدانید میگرن‌ جزء ۲۰ عاملی است که باعث می‌شود آدم‌ها از کارشان مرخصی بگیرند.

اگر علائم زیر را دارید، احتمالا مبتلا به میگرن‌ هستید و می‌توانید از خواص ترکیب آب‌لیمو و نمک بهره ببرید:

تپشِ سر

حالت تهوع

تکفارس آی آر

استفراغ

کرختی و بی‌حسی

مور مور شدن

سرگیجه

حساسیت به نور یا صدا یا بو (و یا به همه‌ی آن‌ها)

www.takfars.ir

دردهایی که ۲ تا ۷۲ ساعت در بدن باقی می‌مانند

حقایق شگفت‌انگیزی کشف شده‌اند که می‌توانند به درمان دردهای میگرنی کمک کنند؛ بر این اساس، یک راه طبیعی وجود دارد که دردهای میگرن را در یک دقیقه و به صورت ناگهانی متوقف می‌کند. آب لیمو با نمک میگرن را در یک دقیقه برطرف می‌کند.

برای درست کردن این شربت، سه ماده مورد نیاز است: آب، آب لیموی طبیعی، دو قاشق چای‌خوری نمک. این مواد را با هم ترکیب کنید و سپس بنوشید؛ و چند لحظه صبر کنید.

چند مطلب را در انتخاب سه ماده‌ی مذکور باید به خاطر بسپارید؛ باید از نمکِ باکیفیت استفاده کنید. نمک دریاییِ صورتیِ هیمالیا به دلیل داشتنِ ۸۰ نوع ماده‌ی معدنی (از جمله منیزیوم) نمک بسیار باکیفیتی محسوب می‌شود. ثابت شده است خوردنِ نمک به سرعت سطح سروتونین خون را بالا می‌برد؛ و این مسئله باعثِ تسکین درد و التهاب می‌شود.

چرا مبتلا به میگرن‌ می‌شویم؟

مطمئن هستم، آن‌ ۱۰ درصد آدم‌های بدشانسی که مبتلا به میگرن‌ می‌شوند، از خود این سوال را می‌پرسند: “چرا من؟، و هم‌زمان به کوبیدنِ سرشان به دیوار فکر می‌کنند. البته واضح است نمی‌توانم به شکل کامل و تخصصی این مسئله را عنوان کنم، ولی فهرستی از دلایلِ ابتلا به میگرن‌ را برای‌تان عنوان می‌کنم. ببینید کدام‌یک بیش‌تر مربوط به شرایط‌تان می‌شود، و در این صورت شاید بتوانید پیش از ابتلا به میگرن، جلوی آنها را بگیرید.

استرس یکی از عوامل مهم در ایجاد میگرن‌ است. این بیماری در ابتدا به صورت سردردهای ناشی از استرس آغاز ‌‌می‌شود، و سپس به سرعت پیشرفت ‌می‌کند و به صورت میگرن ظاهر می‌شود.

مصرف الکل برخی آدم‌ها را دچار میگرن‌ می‌کند.

آلرژی‌ها با ایجاد واکنش زنجیره‌ای در بدن می‌توانند باعث ایجاد میگرن‌ شوند.

کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز از دیگر عواملِ شروع سردردهای میگرنی هستند.

تک فارس

ولی به نظر می‌رسد رایج‌ترین عوامل ایجاد میگرن‌ کم‌آبی و اختلالات الکترولیت باشند. این دو مورد از دلایل اصلیِ احساس خستگی در بدن هستند (در بهترین حالت) و اگر هم‌چنان خود را در معرض ابتلا به میگرن قرار دهید، آغوش‌تان را به سمت سردرد‌های وحشتناکی باز می‌کنید (در بدترین حالت).

کم‌آبیِ بزرگ

به روشنی پیدا است اگر مقدار زیادی آب بنوشید، باز هم احتمال دارد دچار کم آبی شوید. این قضیه به این دلیل است چنان‌چه الکترولیت‌های بدن‌تان کم باشند، بدن به صورت خودکار شروع به کاهش مقدار آب می‌کند تا با مقدار الکترولیت موجود در بدن تناسب ایجاد شود. پزشکان این تناسب را نوعی هم‌ایستاییمی‌دانند.

به علاوه، بر اساس فرضیه‌های نظری، خودِ میگرن‌ نیز می‌تواند باعث ایجاد کم‌آبی شود. و اگر این فرضیه درست باشد، در این صورت بدن دچار یک چرخه‌ی معیوب می‌شود. کم‌آبی باعثِ میگرن‌ می‌شود، در نتیجه میگرن‌ نیز باعث می‌شود بدن آب بیش‌تری از دست بدهد، و در نتیجه‌ی آن، میگرن شدیدتر می‌شود. جای تعجب نیست در این شرایط تا هنگامی که بدن برای به‌دست آوردنِ میزان آب به حد لازم مبارزه می‌کند، میگرن‌ ممکن است چندین و چند روز ادامه پیدا می‌کند.

اختلالات الکترولیت

پیش از آغاز پژوهش‌های‌ام برای نگارش این مقاله، اطلاعات کمی راجع به الکترولیت‌ها داشتم؛ به جز این‌که فقط می‌دانستم نوشیدنی‌هایی نظیر گیتورید (نوشابه غیرگازدار پرطرفدار در امریکا.م) دارای مقادیری از الکترولیت هستند. ولی درحال‌حاضر می‌دانم الکترولیت‌ها مواد معدنی هستند که در بدن انسان بار الکتریکیِ مثبت دارند. الکترولیت‌ها مسئول کمک به انجامِ برخی فرآیندهای بزرگ در بدن هستند. این فرآیندها عبارت‌اند از کمک به دستگاه عصبی، تنظیم سامانه‌ی قلبی‌عروقی، و تنظیم عملکرد ماهیچه‌ها.

ماده‌ی معدنی دیگری که نقش مهمی در این فرآیندها دارد، منیزیوم است. منیزیوم یک ماده‌ی ضد التهابِ طبیعی است. تصور می‌شود میگرن‌ یک واکنش التهابی باشد. همین مسئله تاثیر مهمِ نمک باکیفیتی را که در شربت جادویی آب‌لیمو و نمک استفاده می‌شود، در از بین بردن سردرد نشان می‌دهد. منیزیومِ موجود در نمک با التهابِ درون سرتان مبارزه می‌کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر