تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مواد غذایی را چطور منجمد کنید تا ویتامین های خود را از دست ندهند

image مواد غذایی را چطور منجمد کنید تا ویتامین های خود را از دست ندهند

قبل از منجمد کردن غذاها اجازه دهید تا خنک شوند. منجمد کردن غذایی که هنوز گرم است نه تنها درجه حرارت فریزر را بالا می برد بلکه می تواند منجر به آب شدن یخ غذاهای دیگر نیز شود.

تنها در صورتی غذاها را مجددا منجمد کنید که در این بین می پزیدشان. هنگامی که یخ غذایی منجمد باز می شود باکتری ها به خصوص در دمای اتاق به سرعت رشد میکنند. اگر دوباره در فریزر قرار دهید باکتری ها نجات پیدا میکنند و احتمال اینکه در دفعات بعدی که مجددا یخ آنها باز می شود این باکتری ها به سطوح بالاتری از خطرناک بودن رسیده باشند بسیار زیاد می شود. به همین علت اگر برای مثال گوشت یخ زده را از فریزر در آورده و آن را بپزید و غذایی که با آن پخته اید را منجمد کنید هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. چون روند پخت و پز باعث از بین رفتن باکتری ها می شود.

روشن بودن فریزری که کاملا پر است بسیار اقتصادی تر است؛ چون هوای سرد نیازی به گردش بیش از حد ندارد و انرژی کمتری مصرف خواهد شد. اگر فضای خالی زیادی دارید می توانید بطری های پلاستیکی را تا نیمه از آب پر کرده و از آنها برای پر کردن فضاهای خالی استفاده کنید. هم چنین می توانید فریزر را با اقلامی که به صورت روزمره استفاده میکنید، مانند نان تکه شده یا نخود فرنگی، پر کنید.

مطمئن شوید که غذاها را به درستی بسته بندی کرده اید؛ در غیر این صورت غذای شما می تواند فریزر-سوخته شود.

تکفارس آی آر

مقادیری که منجمد میکنید را کنترل کنید. غذاها را در ابعادی متناسب بسته بندی کنید. وقتی خانواده شما سه نفره است لازم نیست غذاها را به اندازه غذای ۸ نفر بسته بندی کرده و منجمد کنید.

اگر شک دارید، بیرون بریزیدشان. برخلاف چیزی که همیشه همه فکر میکنند، منجمد کردن باکتری ها را از بین نمی برد. اگر شک دارید که غذایی چقدر منجمد بوده یا کمی به اینکه یکبار یخ آن آب شده یا نه شک دارید ریسک نکنید و بیرون بریزیدش.

مواد غذایی تازه را نگه دارید. غذاهای کهنه را به این علت که نمیخواهید اسراف شود منجمد نکنید؛ نکته اصلی منجمد کردن نگه داشتن غذا و مواد خوراکی دقیقا به همان صورتی که اول بوده اند است و منجمد کردن آن کیفیتش را بهتر نخواهد کرد.

برچسب هایی دوستانه. ممکن است در ابتدا کمی دشوار باشد اما باور کنید تنها در صورتیکه بسته بندی های شما برچسب داشته باشند به راحتی به خاطر خواهید آورد که چه چیزی را منجمد کرده اید. نیازی نیست که همه چیز را دقیق یادداشت کنید، می توانید حتی با ماژیکی آبی برای غذاهای خام و ماژیکی قرمز برای غذاهای پخته شده نشانه بگذارید. سعی کنید همیشه تاریخ روزی که غذا را منجمد کرده اید هم روی آن بنویسید.

یخ زدایی یک الزام است. فریزری پر از یخ به هیچ عنوان مفید و کارا نیست، بنابراین همیشه به یاد داشته باشید که اگر فریزرتان پر از یخ بود حتما یخ زدایی کنید. نگران غذاهای درون آن نباشید؛ اکثر مواد غذایی چندین ساعت به صورت یخ زده در یخچال باقی می مانند و تا یخ فریزر به طور کامل آب شود آسیبی به آنها نخواهد رسید.

www.takfars.ir

در موارد اضطراری… اگر برق قطع شد یا فکر کردید فریزرتان به هر دلیلی خاموش شده، درب فریزر را باز نکنید. غذاها باید تا ۲۴ ساعت به طور یخ زده در فریزر باقی بمانند که این فرصتی برای شماست تا مشکل را حل کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر