تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی درجه های مختلف آب گرم روی ماشین لباسشویی

image معرفی درجه های مختلف آب گرم روی ماشین لباسشویی

لازم به توضیح است در بسیاری از ماشین های لباسشویی امروزه، یک برنامه شستشوی اقتصادی (economic) وجود دارد که لباس ها را با کمترین میزان آب، حرارت و پودر لباسشویی می شوید و منجر به کاهش مصرف انرژی خواهد شد که بسیار توصیه می شود.

از امکانات جدید، امکان شستشوی لباس ها با درجه حرارت های متفاوت می باشد که لازم است این درجه حرارت ها را بشناسیم تا بدانیم برای هر لباسی چه درجه حرارتی مناسب می باشد.

– ۱۰۰ درجه سانتی گراد معادل ۲۱۲ درجه فارنهایت، آب جوش است که معمولاً توصیه می شود زیاد از این درجه حرارت استفاده ننمایید زیرا به بافت پارچه بسیار آسیب می رساند.

– ۹۰ درجه سانتی گراد معادل ۱۹۴ درجه فارنهایت، خیلی داغ نزدیک به جوش می باشد. از این درجه حرارت معمولاً برای شستشوی ملحفه ها، پارچه های سفید و بسیار کثیف استفاده می شود. لازم به ذکر است در صورتیکه رنگ ملحفه تیره باشد و یا طرح هایی با رنگ های تند و تیره داشته باشد، این آب داغ می تواند منجر به کمرنگ شدن و کهنه شدن پارچه شود.

تکفارس آی آر

– ۶۰ درجه سانتی گراد معادل ۱۴۰ درجه فارنهایت، داغ تر از آن است که دست بتواند تحمل کند.

– ۵۰ درجه سانتی گراد معادل ۱۲۲ درجه فارنهایت، داغ متوسط در حدی که دست می تواند آن را تحمل نماید که بسیاری از اشخاص برای شستشوی لباس های معمولی از این درجه یا ۴۰ درجه سانتی گراد استفاده می نمایند.

– ۴۰ درجه سانتی گراد معادل ۱۰۴ درجه فارنهایت، به اندازه حرارت آب وان حمام. این درجه حرارت برای شستشوی پرده های حریر مناسب می باشد تا علاوه بر تمیزکنندگی به بافت پارچه آسیب نرساند.

– ۳۰ درجه سانتی گراد معادل ۸۶ درجه فارنهایت، کاملاً سرد می باشد. این درجه حرارت برای شستشوی لباس هایی که زیاد چرک نیستند و یا برای آبکشی و یا برای شستن لباس های ظریف مناسب می باشد.

استفاده از لوله کشی آب گرم برای ماشین لباسشویی بسیار مفید خواهد بود زیرا در غیر این صورت نیاز است ماشین لباسشویی برق زیادی مصرف نماید تا آب سرد را گرم نماید که این کار منجر به هدر رفتن انرژی خواهد شد.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر