تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای تضمینی برای سرحال بودن در کل روز

image راهکارهای تضمینی برای سرحال بودن در کل روز

یک تکه شکلات بخورید

زیاد شکلات نخورید اما اگر خواستید شیرینی بخورید، بهترین شیرینی که می تواند به انرژی گرفتن تان هم کمک کند شکلات است. ما از شکلات مقدار کمی اندروفین دریافت می کنیم (همچنین لازم به ذکر نیست که حتی مقدار کمی کافئین که در شکلات است انرژی شما را تقویت میکند) شکلات تلخ در مقایسه با شکلات شیری میزان کافئین بیشتری دارد.

برای داشتن حس تازگی جوراب های تان را عوض کنید

این روش حقه زیرکانه ای است. با خود یک جفت جوراب به سر کار ببرید و وسط روز آنها را تعویض کنید (ترجیحا بعد از ناهار)، با انجام این کار خواهید دید چقدر احساس سرزندگی میکنید. این ترفند به ویژه در روزهایی که زیاد پیاده روی میکنید (مانند روزهایی که برای پیاده روی بیرون می روید یا قرار است با خانواده به یک پارک تفریحی بروید) بسیار مفید است.

تکفارس آی آر

بلند آواز بخوانید

اگر در محل کار در اتاقی با سایر همکاران هستید و لازم است خودتان را کمی تخلیه کنید، پس بهتر است سریع به گوشه ای دنج و خلوت بروید و بلند آواز بخوانید. اگر هم با همکاران تان صمیمی هستید، همه را مجبور کنید که با هم آواز بخوانید. پس باید آهنگی را انتخاب کنید که همه بلد باشند. تکان دادن سر با ریتم آهنگ و تکرار کردن آهنگ با صدای بلند، انرژی مورد نیاز را به شما می دهد. هر آهنگ حدودا سه دقیقه است. این روش شیوه سریعی برای تولید آدرنالین در بدن است که کمی هم طول می کشد. همچنین شب هایی که باید پروژه ای را تحویل دهید آواز بخوانید و خستگی خود را در کنید.

خود را از گرفتگی بینی خلاص کنید

اگر داشتن آلرژی مسیر سینوس های شما را مسدود کند، حتما احساس خستگی بیشتری خواهید کرد و بداخلاق می شوید. مصرف داروهای ضد آلرژی سینوس ها و همچنین ذهن تان را پاکیزه و تازه میکند.

بر اساس ساعت بدن تان کار کنید

www.takfars.ir

بدن ما در طول روز افت و اوج و جریان های متفاوتی از انرژی دارد. صبح پس از ۸ ساعت خواب کامل روزمان را با حس تنبلی آغاز می کنیم. انرژی بدن مان در اواسط روز به اوج خود می رسد و طبیعی است که بخواهیم بعدازظهر کمی خواب نیم روزی داشته باشیم.

اوایل شب دوباره انرژی زیادی در بدن مان حس می کنیم و پس از آن قبل از رفتن به رختخواب این انرژی به پایین ترین سطح خود می رسد. هنگامی که ریتم طبیعی انرژی که بدن تان در طول روز دارد را درک کردید، می توانید برای انجام کارهای روزانه تان برنامه ریزی کنید. وظایف مهم و حیاتی را در ساعات اوج انرژی روزانه خود انجام دهید و بعدازظهرها هم از گذاشتن قرار ملاقات های کسل کننده اجتناب کنید.

یک میان وعده مقوی بخورید

چند ساعت بعد از ناهار، میان وعده سالم کوچکی که میزان قند کمی دارد و پروتئین و یا فیبر دارد بخورید. خوردن این میان وعده به شما کمک میکند با نیروی بیشتری روزتان را به پایان برسانید. بعضی از پیشنهادهایی که می توانید برای میان وعده بخورید عبارتند از مخلوط انواع آجیل ها، ماست بدون چربی، کره بادام زمینی و سیب، اسموتی انواع توت های یخ زده.

تمشک زیاد بخورید

مخصوصا تمشک هایی که رنگ آبی، قرمز یا بنفش دارند. این رنگ ها از آنتوسیانین ها به وجود می آیند. آنتوسیانین یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که انرژی بدن را افزایش می دهد. هر نوعی از تشمک ها دربردارنده مقدار زیادی از این ماده است. همه انواع تمشک ها به مبارزه با خستگی کمک میکنند و همچنین لذیذ هستند.

لباس های رنگ روشن بپوشید

این حیله به تاثیر حالتی مربوط است که شما بر دیگران می گذارید و واکنش آنها را نسبت به خود دریافت میکنید. اگر لباس های تیره با رنگ های غم انگیز بپوشید همین تیرگی و غم انگیزی را به دیگران منتقل میکنید و مردم نیز با رفتار سرد به شما پاسخ می دهند اما اگر لباس های با رنگ روشن و شاد بپوشید، هم حال و حوصله خودتان بهتر می شود و هم رفتاری که از دیگران دریافت میکنید رنگ شادی و محبت دارد و همین موضوع حال شما را بهتر میکند و به شما انرژی می بخشد.

چرت بزنید

اما این کار را روی صندلی تان انجام دهید. روی مل دراز نکشید چون در این صورت بلند شدن از جای تان بسیار سخت می شود. سعی کنید تا آنجا که می توانید مدت چرت تان را کم کنید. حداکثر ۵ تا ۱۰ دقیقه. اگر مدت زمانی که چرت می زنید از این بیشتر باشد تاثیر معکوسی بر شما خواهد داشت و برای باقی روز گیج و پرت خواهید بود.

تک فارس

آروماتراپی با اسطوخودوس

نتایج تحقیقی که در این خصوص انجام شد نشان داده که عطر اسطوخودوس میزان هوشیاری فرد را افزایش می دهد. در این آزمایش به شرکت کنندگان تست های ریاضی دادند. آنها ۳ دقیقه قبل و بعد از آروماتراپی یا رایحه درمانی با اسطوخودوس آن تست ها را حل کردند. افراد مورد آزمایش پس از رایح درمانی با سرعت و دقت بیشتری به تست ها پاسخ دادند.

چه کنیم که پرانرژی تر باشیم

هر روز در زمان معینی بیدار شوید

خودتان را عادت دهید که هر روز سر ساعت معینی از خواب بیدار شوید، حتی آخر هفته ها. این کار ساعت بدن شما را تنظیم میکند. در غیر این صورت، زمانی که به خواب نیاز دارید بیدار می مانید یا حتی بدتر از آن! زمانی که باید بیدار باشید می خوابید. واقعا شرم آور است که سر یک جلسه مهم کاری خمیازه بکشید یا چرت بزنید.

کلیدی ترین روش حل این مسئله این است که هر شب سر ساعت معینی به رختخواب بروید. اگر میخواهید یک روزه چرخه خواب تان را تنظیم کنید، چند ساعت قبل از زمانی که میخواهید به خواب بروید چیزی نخورید.

آب زیاد بخورید

کم آبی بدن یکی از علل تاثیرگذار بر خستگی بدن است. اگر به طور مداوم کمتر از ۸ لیوان آب در روز بنوشید، کم کم همیشه کند و تنبل خواهید بود. یک بطری یک لیتری آب را در نظر بگیرد. برای خودتان هدف بگذارید و مقرر کنید که روزانه ۲ بطری آب را تمام کنید. برای یک هفته این کار را امتحان کنید و ببینید میزان کلی انرژی تان چقدر افزایش می یابد.

کافئین را به میزان عاقلانه ای مصرف کنید

قهوه و نوشابه های گازدار میتوانند هوشیاری شما را تقویت کنند اما مراقب باشید که این نوشیدنی ها به عادت های افراطی و غیرقابل ترک شما تبدیل نشوند. احتمال اینکه برای داشتن انرژی بیشتر، وسوسه شوید که نوشیدنی های کافئین دار بیشتری بنوشید بسیار زیاد است. اگر این روند افراطی ادامه پیدا کند، در نهایت تنها با خوردن دو فنجان اسپرسوی قوی و فشرده قادر خواهید بود در طی روز عملکرد معمولی خود را داشته باشید.

T A K F A R S

برای رفع بی خوابی تان قهوه را صبح اول وقت بنوشید

سعی کنید به میزان متعادلی کافئین مصرف کنید. کافئین میزان بخصوصی انرژی برای شما به ارمغان می آورد اما همچنین می تواند وابستگی معکوسی هم با خود داشته باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر