تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کارهایی باعث می شود شما دیابت بگیرید

image چه کارهایی باعث می شود شما دیابت بگیرید

ورزش نکردن

ورزش همچنین برای سلامتی شما مهم است، از جمله کمک به کاهش وزن و کاهش سطح قند خون. NIDDK می گوید: این دو خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می دهند. آنها پیشنهاد می کنند حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی ۵ روز در هفته داشته باشید. دکتر آدیمولام می گوید: مقداری از فعالیت بدنی روزانه ممکن است به کاهش قند خون و احتمالاً پیشگیری از دیابت نوع ۲ کمک کند. فعالیت روزانه حتی ممکن است به کاهش وزن و بهبود سلامت قلب شما کمک کند.

داشتن فشار خون بالا

فشار خون بالا یک عامل خطرساز برای دیابت است. انجمن دیابت آمریکا نشان می دهد که در حالی که تقریباً یک یا سه بزرگسال آمریکایی فشار خون بالا دارند، از هر سه نفر مبتلا به دیابت، دو نفر از آن رنج می برند. آنها توضیح می دهند: وقتی فشار خون شما بالا است، قلب شما باید سخت تر کار کند و خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات افزایش می یابد.

تکفارس آی آر

حفظ BMI بالا

به گفته موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی، چاقی نقش مهمی در ایجاد دیابت دارد. آنها می گویند: شما ممکن است بتوانید با کاهش ۵ تا ۱۰ درصد وزن فعلی خود از دیابت پیشگیری کنید یا آن را به تاخیر بیندازید. و هنگامی که وزن خود را از دست دادید، مهم است که آن را دوباره به دست نیاورید.

بد غذا خوردن

رژیم غذایی نقش مهمی در ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ دارد. NIDDK توضیح می دهد که کاهش دریافت کالری برای کاهش وزن و حفظ آن بسیار مهم است. رژیم غذایی شما باید شامل وعده های کوچکتر و چربی و شکر کمتر باشد. همچنین باید از هر گروه غذایی از انواع غذاها، از جمله غلات کامل، میوه ها و سبزیجات فراوان استفاده کنید. همچنین ایده خوبی است که گوشت قرمز را محدود کنید و از گوشت های فرآوری شده خودداری کنید.

سیگار کشیدن

www.takfars.ir

کنار گذاشتن بسته سیگار ممکن است به شما کمک کند دیابت را از خود دور کنید. NIDDK پیشنهاد می کند: سیگار می تواند به مقاومت به انسولین کمک کند که می تواند منجر به دیابت نوع ۲ شود. اگر از قبل سیگار می کشید، سعی کنید آن را ترک کنید.

اگر متوجه این علائم شدید، به دنبال کمک باشید

اگر علائم زیر را مشاهده کردید، طبق داده های CDC، با یک متخصص پزشکی تماس بگیرید

ادرار کردن زیاد، اغلب در شب

خیلی تشنه هستند

بدون تلاش وزن کم کردن

خیلی گرسنه بودن

تاری دید داشته باشید

دست یا پا بی حسی یا گزگز داشته باشد

خیلی احساس خستگی کنید

تک فارس

پوست بسیار خشکی داشته باشید

زخم هایی دارید که به آرامی بهبود می یابند

بیش از حد معمول عفونت داشته باشید

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر