تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمایی برای انتخاب بهترین و شیک ترین مدل کابینت آشپزخانه

image راهنمایی برای انتخاب بهترین و شیک ترین مدل کابینت آشپزخانه

بعد از اینکه درمورد امکانات کابینت به اطلاعات اولیه ای دست یافتید می توانید تصور خود از آن را محقق کنید. اگر انتخاب شما جزو گزینه های موجود و آماده بود احتیاجی به تعیین طراح برای کابینت نداشته و کاری که می بایست انجام دهید در نظر گرفتن زمان و هزینه لازم برای نصب آنها خواهد بود. اما در اکثر مواقع و به طور قطع در تمامی مواردی که محصول نیمه سفارشی است باید کابینت را امتحان کرده و به طور کامل با محاسبه و برنامه ریزی نصب کنید.

انتخاب درست کابینت آشپزخانه

چنین کاری به شما کمک میکند که همه چیز طبق محدوده ذهنی شما پیش رفته و مانند تصویری که در ذهنتان دارید قرار گیرد. لزوما اینطور نیست که به پاسخ تمام سوال هایتان برسید اما حداقل باید در رو به رویی با شکل نهایی کابینت های خود به شما کمک کند؛ بنابراین از فرصت پیش آمده استفاده کنید تا تصویری مشخص از آنچه میخواهید در ذهن ایجاد شود.

اگر سبک و استایل برای شما اهمیت زیادی دارد می توانید از منابع و سایت هایی که مناسب این کار هستند و یا از ایده هایی در خانه های دوستانتان، تلویزیون و یا مجلات استفاده مفیدی داشته باشید. نکته قابل اهمیت این است که بتوانید نمونه ای خاص از کابینت را انتخاب کنید که برایتان جذاب و مناسب باشد.

تکفارس آی آر

نکته قابل اهمیت دیگری که وجود دارد توجه به عملکرد اولیه است. آیا هدف شما نمایش کابینت هاست یا قرار دادن وسایل در آنها و یا بهبود کارآیی روزانه؟

اگر هم در شرایطی قرار گرفتید که یکی بر دیگری اولویت بیشتری داشت باید به این توجه کنید که نگرانی اولیه شما در سبک و استایل کابینت است و یا عملکرد آن؟ پس پیشنهاد ما برای شما این است که اولویت های خود را در ابتدا تعیین کنید تا با تدارکات و طراحی خوب و مناسب نیازی به ترجیح یکی بر دیگری نباشد.

جزییات کابینت مورد انتظار خود را مشخص کنید

بهترین جنس کابینت برای آشپزخانه

حالا بیایید به تصاویری که ساخته اید نگاهی بیاندازیم. از بین تصاویری که دارید یکی را انتخاب کرده و دلیل این گزینش را بیان کنید. برای مثال می توانید نمونه کابینت هایی را در همین مقاله ببینید. تعیین کنید که دقیقا چه چیزی در این تصویر و به خصوص کابینت های آن توجه شما را بیشتر جلب کرده است:

www.takfars.ir

اینها ساده ترین کابینت هایی هستند که تا به حال دیده اید و هیچ فضایی برای نمایش و زوایای قابل مشاهده در آن وجود ندارد یا حتی به نظرتان بیاید که کابینت باید صاف و براق بوده و پوششی کاملا سفید رنگ و یا استایلی اروپایی داشته باشد که چارچوب مشخصی نخواهد داشت. درهای آن کاملا صاف بوده و دسته های آن بسیار بزرگ باشند. حتی امکان دارد شما جذب دکوراسیون و فضایی شوید که سومندگرتر باشد، به گونه ای که برای مثال طرحی UU شکل و پس زمینه ای با دیوارپوش هایی یکسان داشته باشد. شاید هم جزو افرادی باشید که از سقف های بلند و پنجره های افقی لذت می برند.

این کابینت ها قطعا به طور ویژه ای ساخته شده و از تکنیک هایی برای ایجاد فضایی بیشتر استفاده کرده اند. برای مثال می توانید همراه با ایجاد زیبایی و حاشیه سازی برای کابینت های خود در بالای طبقه های پایینی نیز کمدی تعبیه کنید.

برای جزیره آشپزخانه خود نیز می توانید از درهای بادبزنی در کنار سینک و یا قسمتی که کابینت ها به اتمام می رسند نیز استفاده کنید. محدوده ای که هود شما قرار می گیرد نیز می تواند رو به روی سقف قرار بگیرد. همچنین ممکن است به ترکیب کابینت های سبز رنگ و گرانیت طوسی سفیدی که در بالای آن قرار می گیرد هم علاقمند باشید.

مهم ترین نکات انتخاب کابینت آشپزخانه

برای رسیدن به منظره خیالی خود باید در ابتدا از تمامی بررسی های انجام شده خود مطمئن شوید. قطعا گزینه های مختلف دیگری نیز پیش روی شما قرار خواهد گرفت:

برای مستحکم سازی کابینت ها می توانید از چوب و یا تخته سنگ استفاده کنید. هم چنین کف زمین با رنگ تیره و سقف سفید و یا استفاده از فلز برنج در لوازم خانه نیز از موارد پیشنهادی دیگری خواهد بود که باید در آنها به اتفاق نظر برسید.

به این نکته توجه داشته باشید که برای هرکدام از تصمیماتی که در زیبا و خاص تر کردن دکوراسیون آشپزخانه خود خواهید داشت باید آزمون و خطا را نیز در نظر بگیرید تا از تناسب آنها با فضا داخلی خود مطمئن شوید.

طراح کابینت های خود را انتخاب کنید

وقتی زمان طراحی کابینت ها فرا می رسد همه به سراغ معمارها، طراحان، سازندگان و به خصوص طراحان کابینت و مراکز فروش آن می روند. همه این افراد میتوانند در طراحی کابینت به شما کمک کنند اما چگونه می توانید یکی از آنها را به درستی انتخاب کنید؟

در این زمان نباید فقط به عنوانِ کاری این افراد توجه کنید بلکه موضوع قابل اهمیت بررسی سوابق و تجربه های موفق آنهاست. در این شرایط باید مشخص کنید که این نمونه ها با آنچه که میخواهید مطابقت و شباهت دارد یا نه؟ همچنین می توانید با مشتریان قبلی آنان نیز گفتگو کرده و از درصد رضایت آنها چه در طول زمان کار و چه عملکرد نهایی آن آگاه شوید.

تک فارس

همچنین می توانید از طراحان بالقوه نیز کمک بگیرید. مطمئن شوید که میتوانند انتظارات شما را برآورده کرده و حتی در طول انجام پروژه نیز به نظرات و تغییراتی که توقع دارید توجه کنند.

اگر در زمان بررسی و مرور تجربه های گذشته آنان با ایده های طراحی منحصر به فردشان رو به رو شدید می توانید مطمئن و خاطر جمع شوید که سزاوار هستند.

وقتی طرح ایده آلی خود را با یک طراح آینده نگر مطرح میکنید باید این موضوع را در نظر خود داشته باشید که چقدر پذیرای این ایده است؟ باید طراحی را پیدا کنید که بین شنیدن ایده های شما و نصیحت کردن شما تناسبی ایجاد کند.

نکات طراح کابینت را بشنوید

بعد از اینکه طراح خود را انتخاب و ایده های مورد نظرتان را برای او بیان کردید وقت آن می رسد که به ایده ها و نظرات او گوش کنید چرا که امکان دارد بعضی تصوراتی که در ذهن شما وجود دارد با روش های صحیح دکوراسیون تناقض داشته باشد. دقیقا در همین قسمت است که به لزوم وجود یک طراح حرفه ای پی می برید. از طراح خود بخواهید که در صحبت هایش از تصویری که مجسم کرده و نیاز دارید بگوید. یک طراح خوب در ابتدا متدی از تناسب آشپزخانه ایده آل شما با آن چیزی که باید تحقق پیدا کند ارائه می دهد و شما نیز باید او را به عنوان راهنما و رهبر برای پیشروی در این پروژه بپذیرید. بعد از مطالعه این مقاله قطعا می توانید اطلاعات اولیه ای درباره نصب و انتخاب کابینت خود به دست آورده و در ادامه این روند نیز می توانید با تمامی مواردی که طراح شما توانایی اجرای آن را دارد آشنا شوید.

وقت خود را به بررسی طراحی کابینت اختصاص دهید

معمولا اشتباه رایجی که صورت می گیرد این است که افراد زمان کافی و لازمی را برای مرور طرح خود اختصاص نمی دهند و خیلی سریع تصویب کرده و امضا میکنند. در بیشتر موارد طراحان بعد از اولین ملاقات با شما حدود یک هفته برای ایجاد اولین طرح وقت صرف میکنند. کاری که شما باید در این زمان انجام دهید این است که بعد از تحویل گرفتن طرح اولیه، زمان مناسب و کافی را برای بررسی بخش های مختلف کابینت اختصاص دهید. حداقل، طرح مورد نظر باید دارای یک پلن کف بوده و همه چیز را از بالا مشخص کند. بعضی از طراحان نیز از روش های ۳d برای مشخص کردن طرح خود استفاده میکنند تا فضاها به طور کامل مشخص گردند.

در صورت امکان با نوار اندازه گیری در فضای اتاق راه رفته و سعی کنید که هر بخش را تجسم کنید. باید مطمئن شوید که هیچ چیزی نسبت به صحبت هایی که داشته اید جا نیوفتاده باشد. همچنین سعی کنید فضا را با وجود کابینت ها با طرح مورد نظر احساس کنید و از زیبایی آن خاطرجمع شوید. تصور نکنید که قطعا طراح شما کار درست را انجام می دهد چرا که چیزی که اهمیت دارد رضایت شماست؛ بنابراین باید زمانی کافی و لازم برای اطمینان و رضایتمندی خود از طرحی که ارائه شده است اختصاص دهید.

برقراری ارتباط مناسب با کابینت ساز و طراح

قطعا با نگرانی هایی رو به رو خواهید شد که بعضی از آنها به بهتر شدن روند کاری شما منجر شده و بعضی نمی شوند. امکان این وجود دارد که طراح شما از بعضی انتظارات شما منحرف شده و فاصله بگیرد. در این شرایط شما باید بفهمید که چرا این اتفاق افتاد. از او پرس و جو کنید اگر پاسخی مناسب و قانع کننده داد که مشکلی نخواهد بود اما ممکن است عکس آن عمل کرده و باعث نارضایتی شما شود در این شرایط قبل از اینکه کار را شروع کند می توانید یک شانس دوباره به او ببخشید.

T A K F A R S

بعد از طرح اولیه امکان ایجاد تغییراتی وجود دارد. یک طراح حرفه ای و خوب در عین شنیدن ایده های شما قطعا امکان ایجاد این تغییرات را برای شما توضیح خواهد داد.

امکان این وجود دارد که با شرایطی مواجه شوید که کاملا با رویا و ایده آل خود فاصله بگیرید. این در شرایطی است که طراح شما به نظرات شما گوش نداده و کار خود را انجام دهد. در این زمان می توانید با گروهی دیگر درمورد این موضوع بحث و گفتگو کنید. گاهی صحبت و گفتگو با فردی خارج از پروژه مثل سازنده یا معمار میتوانند راهکار بسیار مناسبی به حساب آید.

سازش با طراح کابینت

منظور از سازش معنای منفی آن نیست. در چنین پروژه هایی ممکن است در عناصر و موارد مختلفی مثل قیمت و عقیده دچار اختلاف شوید. پس لازم است در بعضی مواقع نسبت به برنامه ای که در ذهن خود دارید سازش داشته باشید. اگر هم چند اولویت دارید می توانید بر حسب شرایط نمونه هایی که قطعا اتفاق خواهند افتاد را انتخاب کنید.

از سازنده کابینت توصیه و پیشنهاد بخواهید

توصیه من در زمانی که با سازنده کابینت کار میکنید این است که به سازنده و طراح خود اعتماد کنید. سازنده و طراحان خوب و حرفه ای هزاران پروژه و تجربه های موفقی دارند که در نتیجه آنها مشتریان زیادی رضایت کافی داشته اند؛ بنابراین سعی میکنند رضایت شما را نیز جلب کنند. کابینت سازان خوب و موفق را می توانید به راحتی پیدا کرده و بشناسید، چنین افرادی میتوانند به آسانی با شما به توافق برسند. توصیه من این است که بعد از تعیین طرح کابینت خود از سازنده کابینت توصیه و پیشنهاد دریافت کنید.

کار شما این است که به سراغ بهترین پیشنهاداتی که مناسب شماست بروید. در نظر گرفتن مقدار هزینه ای که صرف میکنید نیز قطعا می تواند نصیحتی از جانب سازنده و طراح شما باشد. برای اینکه از کیفیت نهایی کار خود به اطمینان برسید می توانید به پیشنهاد طراح و سازنده به سراغ کابینت سازی بروید که شهرت و محبوبیت بیشتری دارد.

صبر در طراحی و اجرای کابینت

کابینت های خاص و زیبا معمولا به حدود دو ماه زمان برای ساخته شدن و یک هفته یا بیشتر برای نصب خود احتیاج دارند. بعد از اینکه تمام انتخاب های خود را انجام دادید احتیاج به صبر و حوصله خواهید داشت تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

تک فارس www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر