تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفندهای داشتن دکوراسیون کلاسیک در منزل

image ترفندهای داشتن دکوراسیون کلاسیک در منزل

کف اتاق را برای اجرای دکوراسیون کلاسیک آماده کنید

قبل از اینکه به خرید وسایل دکوراتیو و مبلمان کلاسیک فکر کنید، باید کف اتاق را برای اجرای این سبک طراحی آماده کرده باشید. معمولا کفپوش های چوبی، طرح چوب و به رنگ قهوه ای تا کرم برای اجرای دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک انتخابی ایده آل هستند. این رنگ ها باعث افزایش گرمای محیط نیز می شوند که یکی از المان های مهم در اجرای طرح کلاسیک است.

رنگ آمیزی غیرمعمول دیوارها؛ نکته ای مهم برای اجرای چیدمان کلاسیک پذیرایی

هنگامی که صحبت از سبک کلاسیک می شود، رنگ آمیزی دیوارها نقش مهمی در ایجاد این فضا دارند. انتخاب رنگ دیوارها است که اولین گام برای اجرای چیدمان کلاسیک پذیرایی را برمی دارد. برای رنگ آمیزی زیبای دیوارها در سبک کلاسیک از ترکیب رنگی غیرمعمول استفاده کنید. در نظر داشتن اصول رنگ آمیزی برای جذابیت فضای اتاق اهمیت دارد؛ بااین حال گاهی فکر کردن خارج از چارچوب برای افزایش زیبایی دکوراسیون نیز مهم است.

تکفارس آی آر

اگر اجرای خلاقانه رنگ آمیزی دیوار چالش هایی مثل ترکیب درست رنگ دارد، از راهکار ساده تری با نام نصب کاغذ دیواری استفاده کنید. نصب پوسترهای دیواری دردسر کمتری دارد؛ چراکه طرح های از پیش آماده شده به همراه ترکیب رنگ های زیبا راه حلی آسان برای دکوراسیون کلاسیک به شمار می روند. همچنین در مواردی قیمت کاغذ دیواری پذیرایی در مقایسه با رنگ آمیزی دیوارها کمتر است؛ گاهی نیز دیوار نقاشی شده با رنگ، آنچه که تصور می کنید نخواهد شد.

ترکیب المان های قدیمی و جدید؛ یکی از ترفندهای دکوراسیون کلاسیک خانه

از ترکیب وسایل قدیمی با جدید برای دکوراسیون کلاسیک خانه نترسید. یک دست مبلمان عتیقه در کنار یک اثر هنری مدرن روی یک دیوار سفید شفاف گزینه مطلوبی برای اجرای سبک کلاسیک هستند. به طورکلی یکی از ترفندهای مهم برای اجرای سبک کلاسیک منزل استفاده همزمان از المان های جدید و قدیمی است که در بخش های مختلف چیدمان قابل اجرا است.

برای مثال قرار دادن چراغ های شمعی قدیمی روی کنسولی با طرح و نقش امروزی و مقابل دیواری با کاغذ دیواری کلاسیک ایده ای جذاب برای دکوراسیون فضا به شمار می رود.

برای چیدمان کلاسیک منزل از شلوغ کردن فضا جلوگیری کنید

www.takfars.ir

زمانی که به دنبال یک فضای داخلی به سبک کلاسیک هستید، نباید به شلوغی بیش از حد فضا فکر کنید. شلوغی علاوه بر دور کردن فضای خانه از سبک کلاسیک باعث بهم ریخته شدن فضا خواهد شد. ازاین رو در هنگام چیدمان از وسایل دکوراتیو و ضروری خانه در حد نیاز استفاده کنید.

برای مثال کوسن ها وسیله ای زیبا و کاربردی برای چیدمان خانه به سبک کلاسیک هستند؛ بااین حال قرار دادن ۱۰ کوسن روی یک مبل سه نفره باعث شلخته به نظر رسیدن اتاق خواهد شد. همچنین شلوغی بیش از حد فضا آرامش ذهنی را کاهش می دهد و هدف اصلی سبک کلاسیک را از بین خواهد برد. به طورکلی نکته ای که برای چیدمان کلاسیک ضرورت دارد، قرار دادن فضایی برای نفس کشیدن روح و ذهن است.

استفاده از رنگ ها؛ ترکیب رنگی منزل را جسورانه انتخاب نکنید

از آنجایی که ظاهر کلاسیک یک عنصر سنتی دارد، استفاده از پالت های رنگی با المان های طبیعی اولین نکته ای است که در انتخاب ترکیب رنگ کلاسیک اهمیت دارد. برای چیدمان کلاسیک خانه رنگ های خنثی و کلاسیک را جایگزین استفاده از رنگ های فعال و تندی مثل قرمز و زرد کنید. رنگ های خنثی به طیف سفید، طوسی، کرمی، بژ و قهوه ای روشن گفته می شود. البته این نکته به معنی ممنوع بودن استفاده از رنگ های دیگر نیست. بلکه حفظ تعادل میان به کار بردن رنگ های مختلف است. برای افزایش هیجان فضا و نزدیک کردن چیدمان به سبک کلاسیک کمی قرمز و رنگ های فعال دیگر را به فضا اضافه کنید.

استفاده از رنگ سفید شفاف برای تزئینات و جزئیات می تواند ظاهری تازه و به روز به سبک کلاسیک بدهد. برای مثال در چیدمان منزل به سبک کلاسیک، دو صندلی راحتی به یک رنگ انتخاب و کوسن هایی با پارچه یا رنگ مشابه پیدا کنید؛ سپس این وسایل را در کنار مبلی با رنگ خنثی قرار دهید.

استفاده از وسایل هنری؛ یکی از راهکارهای چیدمان منزل به سبک کلاسیک

قرار دادن لوازم دکوراتیو هنری برای رسیدن به چیدمان کلاسیک در خانه مهم است. برای مثال یک تابلو هنری را بالای کنسول یا بوفه قرار دهید. سپس با قرار دادن دو چراغ شمعی در اطراف تابلو منظره هنری و زیبای خانه خود را تکمیل کنید. فراموش نکنید که هنر نقش مهمی در دکوراسیون کلاسیک خانه دارد؛ به این ترتیب استفاده از وسایلی مثل مجسمه، تابلو و سفال برای رسیدن به این نوع چیدمان موثر هستند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر