image, خاصیت های جالب طالبی برای سلامتی و درمان شما

خواص درمانی گرمک و طالبی

۱- طالبی میوه ای اشتها آور است.

۲- طالبی، ادرارآور، نرم کننده (ملیّن) و موجبط راوت و شادابی پوست بدن است.

۳- خوردن طالبی، بعد از غذا برایدرمان کم خونی مفید است.

۴- مصرف طالبی برای کسانی که سل ریوی دارند و یا مبتلا به یبوست و بواسیر هستند، مفید است.

۵- گرمک سرشار از ویتامین هایa وc و سلولز است.

۶- گرمک ملّین است؛ مخصوصاً برای کسانی که از یبوست می نالند مفید است.

۷- گرمک و طالبی، تشنگی را در تابستان تسکین می دهد.

۸- گوشت طالبی برای تسکین سوختگی های سطحی و یا درمان ورم پوست موثر است.

۹- آب طالبی برای نرم نمودن پوست مفید است.

طالبی یکی از انواع ملون هاست که در خانواده ی خیارها جای دارد. رنگ طالبی از زرد نارنجی تا رنگ ماهی قزل آلا متغیر است. طالبی از محبوب ترین انواع ملون هاست که دارای کالری کمی است و عطر شیرین و جذابی دارد.

۵ خاصیت طالبی

▪ ویتامین A و بتاکاروتن

اگر به دنبال یک مقالات پزشکی و بهداشتی – خوب ویتامین آ می گردید می توانید روی طالبی حساب ویژه ای باز کنید. در حقیقت طالبی حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن است و بدن می تواند بتاکاروتن را به ویتامین آ تبدیل کند. هر دوی این مواد مغذی برای حفظ سلامت چشم ها و بینایی ضروری هستند.
طالبی یک میوه ی ایده آل برای زمان هایی است که شما احساس افسردگی و استرس می کنید. طالبی مقالات پزشکی و بهداشتی – غنی پتاسیم است که به نرمال شدن تپش قلب و همچنین به فراهم کردن اکسیژن برای مغز کمک می کند؛ در نتیجه شما با خوردن طالبی احساس آرامش و تمرکز بیشتری خواهید کرد

در یک مطالعه که شامل بیش از ۵۰۰۰۰ نفر از زنانی بود که دامنه سنی آن ها بین ۴۵ تا ۶۷ سال بود، مشخص شد کسانی که مقادیر بالایی از ویتامین A را به صورت روزانه دریافت می کردند، خطر آب مروارید به میزان ۴۰ درصد در آن ها کاهش یافت و همچنین آن زنانی که به طور مرتب و منظم طالبی می خوردند کمتر در معرض خطر جراحی کاتاراکت بودند. در مقابل زنانی که نمک، کره و چربی های ناسالمی در برنامه ی غذاییشان داشتند، بیشتر در معرض خطر جراحی آب مروارید بودند. این تحقیق همچنین ارتباط احتمالی بین دریافت بتاکاروتن و پیشگیری از سرطان را نیز نشان داد.

▪ ویتامین C

طالبی گذشته از این که یک مقالات پزشکی و بهداشتی – خوب ویتامین آ محسوب می شود یک مقالات پزشکی و بهداشتی – فوق العاده ی ویتامین ث نیز می باشد. ویتامین ث یک آنتی اکسیدان است که در قسمت محلول در آب بدن فعالیت می کند. همان طور که می دانید، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد به سلول های بدن آسیب می رسانند و موجب بیماری های مختلف و پیری می شوند. ویتامین ث همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن با تحریک سلول های سفید خون می شود. گلبول های سفید خون شما مسئول کشتن ویروس ها، باکتری ها و دیگر عناصر خارجی هستند که وقتی وارد می شوند، شما را بیمار می کنند.

▪ تقویت سلامت ریه ها

یک مطالعه اخیرا نشان داده است که مصرف منابع غذایی غنی از ویتامین آ مانند طالبی برای سیگاری ها نیز مفید است. اگر شما سیگاری هستید و یا این که در کنار افرادی زندگی می کنید که دائم سیگار می کشند و به اصطلاح در معرض دود دست دوم سیگار هستید، شاید لازم باشد طالبی را در برنامه ی روزانه ی رژیم غذایی تان وارد نمایید. بنابر گزارش ها یکی از عوامل سرطان زای موجود در دود سیگار موجب کمبود ویتامین آ در بدن می شود. در عوض هنگامی که شما شروع به وارد کردن ویتامین آ به رژیم غذایی تان می کنید، خطر پیشرفت بیماری های ریوی مانند آمفیزم کاهش می یابد.

▪ پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

طالبی همچنین غنی از ترکیبی به نام آدنوزین است. آدنوزین به طور معمول به بیماران قلبی به عنوان ماده ی رقیق کننده ی خون تجویز می شود. هنگامی که خون شما رقیق باشد، می توانید از لخته شدن خون در دستگاه قلبی عروقی پیشگیری کنید. از طرفی فولات موجود در طالبی و دیگر ملون ها نیز به پیشگیری از حملات قلبی کمک می کند.

▪ کاهش استرس

طالبی یک میوه ی ایده آل برای زمان هایی است که شما احساس افسردگی و استرس می کنید. طالبی مقالات پزشکی و بهداشتی – غنی پتاسیم است که به نرمال شدن تپش قلب و همچنین به فراهم کردن اکسیژن برای مغز کمک می کند؛ در نتیجه شما با خوردن طالبی احساس آرامش و تمرکز بیشتری خواهید کرد.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید