تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اگر نسبت به ورزش کردن بی انگیزه هستیند انگیزه های شما اینجاست

۱- ورزش، یک داروی ضد افسردگی است

ورزش منظم، توانایی آن را دارد که افسردگی را بهبود ببخشد، آن هم بدون استفاده از دارو. مطالعات نشان داده اند افراد مبتلا به افسردگی که تمرینات هوازی انجام دادند، درست به اندازه افرادی که دارو مصرف کرده بودند، علائم افسردگی شان را بهبود بخشیدند. حتی بهتر از آن، یک مطالعه تکمیلی دریافت که ماندگاری اثرات مثبت ورزش، طولانی تر از اثرات دارو بود.

۲- استرس و اضطراب را کاهش می دهد

مشابه تاثیر آن بر افسردگی، ثابت شده که ورزش کردن، یکی از سریع ترین راه ها برای خارج کردن هورمون استرس یعنی کورتیزول از بدنتان و آرام کردن یک ذهن مضطرب است. به علاوه تحقیقات نشان داده اند که مواد غذایی که ظاهرا باعث آرامش ما می شوند (مانند غذاهای شیرین یا خاطره انگیز کودکی) در واقع تاثیر زیادی بر میزان استرس ما نمی گذارند که نشان می دهد بهتر است به جای یک بستنی شیرین از ورزش به عنوان بهترین کاهنده استرس استفاده کنیم.

۳- ورزش خلاقیت را افزایش می دهد

تکفارس آی آر

دفعه بعدی که متوجه شدید در هنگام نوشتن، چیزی به ذهنتان نمی رسد یا به دنبال یک جرقه الهام هستید، به خودتان یک استراحت کوتاه دهید و ورزش کنید. ثابت شده که فعالیت بدنی سبک، هم تفکر همگرا و هم تفکر واگرا که هر دو در ارتباط با افزایش خلاقیت هستند را بهبود می بخشد.

۴- ورزش استخوان های شما را قوی میکند

فعالیت هایی مانند: دویدن، رقصیدن، پریدن از طناب یا پله نوردی، سلول های استخوانی در پاها، باسن و ستون فقرات را برای ساخت استخوان جدید تحریک کرده و از تضعیف استخوان ها که می تواند منجر به پوکی استخوان شود، جلوگیری میکنند. تمرینات قدرتی برای عضله سازی نیز با به کارگیری عضلات و رباط هایی که استخوان های شما را می کشند، رشد استخوانی را تحریک میکنند.

۵- ورزش به کنترل درد مزمن کمک میکند

اگر با یک درد مزمن زندگی میکنید، رفتن به باشگاه یا بیرون رفتن برای دویدن ممکن است ترسناک به نظر برسد. با این حال جای دادن حداقل ۱۰ دقیقه تمرین هوازی (دوچرخه سواری، پیاده روی، دویدن) در برنامه روزانه تان می تواند باعث بهبودی کوتاه مدت و در دراز مدت درد مزمن شود.

www.takfars.ir

۶- ورزش به شما کمک میکند بخوابید

داشتن یک خواب خوب شبانه، یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای بدن و سلامتی تان انجام دهید. خواب در ریکاوری کمک میکند، انرژی شما را تجدید کرده و ذهن تان را پاک میکند. مشخص شده افرادی که به طور منظم ورزش میکنند، کمتر دچار مرض بی خوابی و بی قراری شبانه می شوند و کیفیت کلی خواب آنها بالاتر است.

۷- ورزش کردن با سرما خوردگی مقابله میکند

ورزش مداوم، نه تنها می تواند تعداد دفعات سرما خوردگی شما را کاهش دهد، بلکه سرما خوردگی شما را نیز کوتاه تر میکند. ورزش با افزایش تعداد و افزایش فعالیت سلول های مهم در داخل سیستم ایمنی بدن با سرما خوردگی مبارزه میکند.

۸- همچنین بیماری های دیگر

یک برنامه ورزشی مداوم می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های بسیار مختلفی از جمله سرطان، بیماری قلبی، دیابت و بیماری ریوی کمک کند. این قهرمان پیشگیری کننده، عوارض جانبی بسیار کمی دارد.

۹- ورزش کردن باعث صرفه جویی در پول می شود

عضویت در باشگاه یا خرید تجهیزات ورزشی برای خانه می تواند گران باشد. با این حال سرمایه گذاری روی سلامتی تان، هم هوشمندانه است و هم با صرفه. برآوردها برای شرکت های بزرگ نشان می دهد که به ازای هزینه ای که صرف اقدامات سلامتی پیشگیرانه می شود ۷۱-۲ برابر در هزینه های مراقبت های بهداشتی در آینده صرفه جویی خواهد شد. شما به عنوان مدیر عامل سلامتی تان، با انتخاب ورزش یک انتخاب هوشمندانه انجام می دهید.

۱۰- ورزش کردن اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد

ساده است، وقتی از نظر جسمی احساس بهتری داشته باشید، از نظر ذهنی نیز حس بهتری پیدا میکنید. افرادی که ورزش میکنند، افکار منفی کمتری در مورد خودشان و بدن هایشان دارند و در نتیجه از اعتماد به نفس بالاتری برخوردارند. بهبود اعتماد به نفس نه تنها می تواند به شما کمک کند که به اهدافتان دست یابید بلکه می تواند به شما تعادل و انگیزه ای بدهد که برای پیدا کردن موفقیت در زندگی به آن نیاز دارید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر