تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور لامپ و لوستر مناسب برای منزل خود انتخاب کنید

image چطور لامپ و لوستر مناسب برای منزل خود انتخاب کنید

بودجه مورد نظر خود را مشخص کنید

همین الان در مورد هزینه ای که برای خرید لوستر در نظر گرفته اید تصمیم بگیرید. لوستر ها در قیمت های مختلفی موجود هستند. در نظر گرفتن بودجه مورد نظر به شما کمک می کند که زودتر به نتیجه برسید و با توجه به بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید. البته مناسب بودن لوستر تنها به قیمت آن بستگی ندارد و شما می توانید از محدوده قیمت های مناسب تا قیمت های بالاتر بهترین انتخاب را انجام دهید.

سبک طراحی داخلی دکوراسیون منزل خود را بشناسید

پیش از هر چیز لازم است تا بدانید دکوراسیون داخلی منزل شما به چه سبکی طراحی شده است. یا اگر هنوز در مورد دکوراسیون داخلی منزل خود تصمیمی نگرفته اید بهتر است هر چه زودتر به آن فکر کنید و در این مورد تصمیم بگیرید. سبک دکوراسیون داخلی خانه شما مدرن است؟ یا هوشمند؟ کلاسیک؟ یا حتی سنتی؟ می توانیم بدون اغراق به شما بگوییم که انتخاب و خرید لوستر کاملاً از سبک دکوراسیون داخلی خانه شما متأثر است و به آن وابسته خواهد بود. تصمیم در مورد سبک طراحی لوستر ها نیز می تواند مهم باشد. برای مثال لوسترهایی با المنت های کریستالی برای خود یک سبک در طراحی لوستر محسوب می شوند. بنابراین بهتر است هر چه زودتر تکلیف خود را با سبک (جنس) لوستر و سبک دکوراسیون داخلی منزل خود مشخص کنید.

تکفارس آی آر

فضای مورد نظر را در نظر بگیرید

منظور از در نظر گرفتن فضا، اتاقی است که قصد دارید برای آن لوستر انتخاب کنید. برای مثال باید در نظر بگیرید که قصد خرید لوستر برای چه قسمتی از خانه را دارید و این قسمت تا چه اندازه بزرگ است؟ آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و یا هر قسمت دیگری که قصد تهیه لوستر برای آن را دارید ممکن است اندازه های متفاوتی داشته باشند. ضمناً هیچکس حاضر نیست از لوستری که در آشپزخانه استفاده می کند در اتاق پذیرایی نیز استفاده کند و هریک از این دو بخش باید لوسترهای مخصوص به سبک طراحی خود را داشته باشند. لوستر های بزرگ برای فضاها و اتاق های جادار و بزرگتر مناسب تر هستند. اگر از یک لوستر کوچک در یک فضای بزرگ استفاده کنید، لوستر شما یا ظاهر مضحکی پیدا خواهد کرد و یا اصلاً دیده نخواهد شد.

سبک (جنس) لوستر را انتخاب کنید

بالاتر گفتیم که لوستر ممکن است از المنت های کریستالی ساخته شده باشد یا در ساخت آن تنها از فلز یا سنگ های تزئینی یا از هر ماده دیگری استفاده شده باشد. جنس مواد اولیه لوستر به نوعی سبک آن را مشخص می کند. البته نمی توانید در این مورد با اختیار تام تصمیم بگیرید و انتخاب آن به نوعی بستگی به طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان دارد، مگراینکه تصمیم به تغییر آن گرفته باشید یا اصلا از سبک خاصی در طراحی دکوراسیون منزلتان استفاده نکرده باشید. عموماً عواملی از دکوراسیون داخلی که در انتخاب سبک لوستر تأثیرگذارند شامل در ها، پنجره ها، نوع و رنگ کاغذ دیواری، مبل و صندلی و میز و از این دست از اسباب و اثاثیه منزل می باشند. دقت کنید که در انتخاب سبک و طراحی لوستر، انتخاب شما با تجهیزات روشنایی متصل به دیوار های خانه همخوانی داشته باشد.

نگهداری و نظافت را نیز در نظر بگیرید

www.takfars.ir

لوستر ها به طرز عجیبی جاذب گرد و خاک هستند. برای مثال اگر مدل لوستر بسیار پیچ در پیچ و شلوغ باشد برای تمیز کردن نیز وقت و زحمت بیشتری لازم دارد. به یاد داشته باشید که مدل انتخابی شما هر چه ساده تر باشد برای نظافت کردن نیز آسان تر می باشد. در ضمن بهتر است تا حد ممکن لوستری به نحوی نصب شود که تمیز کردن آن راحت تر باشد.

ارتفاع سقف را نیز در نظر بگیرید

علاوه بر بحث اندازه اتاق، ارتفاع سقف نیز عامل مهمی در انتخاب یک لوستر مناسب است. هر چه سقف بالاتر باشد بهتر است از لوسترهای بزرگ تر استفاده کنید. نکته مهم دیگر که به ارتفاع لوستر مرتبط است نور لامپ های لوستر است. اگر لامپ های لوستر درون قاب قرار می گیرند مناسب است، اما اگر طراحی لوستر به شکلی است که لامپ ها پوشش خاصی ندارند بهتر است لوستر را تا حد ممکن بالاتر نصب کنید تا نور آن باعث ایجاد مزاحمت برای افراد نشود. البته مراقب باشید به حدی بالا نباشد که قابل دیدن نباشد.

لامپ ها بسیار مهم هستند

یکی از مهمترین نکاتی که برای خرید لوستر باید در نظر بگیرید این است که لوستر مورد نظر ظرفیت چند لامپ را دارد؟ بدیهی است که هر چه تعداد آن بیشتر باشد فضایی روشن تر برای شما فراهم خواهد کرد. البته اگر لوستر را بخاطر جنبه زیبایی و دکوراسیون آن در نظر دارید لوسترهایی با لامپ های کمتر برای شما مناسب تر خواهد بود، اما اگر روشنایی گزینه بسیار مهمی برای شما می باشد حتما لوستری با ظرفیت تعداد لامپ های بیشتر خریداری کنید.

نکته بسیار مهم که لازم است به یاد داشته باشید این است که هرگز به سمت لوسترهایی با لامپ های مخصوص و منحصر به فرد نروید. ممکن است لامپ مخصوص چنین لوستری به سختی گیر بیاید و یا بسیار گران باشد.

سایز لوستر را نیز در نظر بگیرید

لوستر ها در اندازه های مختلف موجود هستند. بهتر است برای اتاق های اصلی تر مانند اتاق پذیرایی از لوسترهای بزرگ تر استفاده کنید و برای اتاق هایی مانند آشپزخانه از نمونه های کوچک تر بهره بگیرید. قاعده و قانون خاصی ندارد. سعی کنید هنگام خرید در نظر بگیرید که در کل برای سایز اتاق مورد نظر شما اندازه باشد و بزرگی یا کوچکی آن ذوق را کور نکند.

گارانتی را بررسی کنید

قبل از هر چیزی نصیحت می کنم اجناسی را خریداری کنید که گارانتی معتبر داشته باشند. به معتبر بودن آن تاکید می کنم، به این دلیل که شرکت معتبری که محصولی را گارانتی می کند از کیفیت کلی آن محصول اطمینان دارد. بگذریم که در هر تولید و هر کالایی، کالاهای ناقص و عیب دار نیز پیدا می شوند. این توضیح را دادیم که بدانید منظورمان از گارانتی صرفاً نیاز شما به خدمات پس از فروش متعلق به آن کالا نیست، که البته این مورد هم مهم هست. البته منظور این نیست که کالاهایی که دارای گارانتی نیستند مطمئن نیستند، بلکه بسیاری از کالاهای بدون گارانتی نیز از کیفیت کافی برخوردار هستند. ضمناً گارانتی می تواند هزینه ای علاوه بر هزینه خود کالا به خرید شما اضافه کند.

تک فارس

خرید آنلاین لوستر، خریدی مدرن و مطمئن

می توانید در بازار اینترنتی به قسمت فروش انواع لوستر سر بزنید، کالاها و تصاویر آن ها را ببینید، کیفیت کالاها، مشخصات ریز و درشت هر کالا و مواردی که پیش تر ذکر کردیم را بررسی کنید، قیمت ها و نظرات کاربران را بخوانید و از کیفیت کالای مورد نظر اطمینان پیدا کنید و در نهایت نمره دهی به هر فروشنده را بررسی کنید و با توجه به همه این موارد با خیالی مطمئن نسبت به خرید لوستر مورد نظر خود اقدام کنید. برای دسترسی به این قسمت نیز می توانید از دکمه که در قسمت پایین قرار داده ایم استفاده کنید.

انواع مدل های لوستر

لوسترهای کریستالی

رایج ترین نوع در میان انواع لوستر ها هستند. این مدل تنوع زیادی دارد و طرح های کریستالی مختلفی با اندازه های مختلف در سبک تولید شده است.

لوستر های شیشه ای و تلقی

این لوستر ها که اتفاقاً بسیار زیبا هم هستند معمولاً از ترکیب شیشه ها و تلق های رنگارنگ تهیه می شوند و بیشتر برای اتاق خواب ها و آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند.

لوستر های ساده و کلاسیک

این نوع لوستر ها معمولا از طرح های فلزی و چوبی، اما به شکلی کاملا زیبا تهیه می شوند.

لوسترهای ویکتوریا

T A K F A R S

این نوع لوستر ها معمولا قاب هایی منحنی شکل در قسمت لامپ ها به همراه دارند و طرحی تاریخی می باشند که از دوره ملکه ویکتوریا الهام گرفته شده است.

لوستر های مدرن و امروزی

این مدل های امروزی و مدرن از سال های ۱۹۳۰ میلادی به بعد رواج پیدا کردند. جنس این لوستر ها در بسیاری از موارد از کروم و یا فلز نیکل ساتین ساخته می شود.

لوستر های سنتی

به طور کلی لوستر هایی که نمایی از فرهنگ و تاریخ در آن وجود داشته باشد لوستر سنتی نام دارد و طرح های این لوستر ها ممکن است در هر فرهنگ و تمدنی متفاوت باشد.

لوستر های صنعنی

قطعاً این لوستر ها مناسب خانه شما نیستند. استفاده از این لوسترها صرفاً جهت مصرف صنعتی و کاربردی آن است.

راهنمای خرید لوستر ما هنوز کامل نیست. این چند نکته مهم و کوتاه برای خرید لوستر مناسب را هم بخوانید.

نکات مهم برای خرید لوستر مناسب

وزن لوستر هم نکته مهمی است. لوستر مناسب نباید بیش از حد سنگین باشد. سنگین بودن بیش از حد لوستر خطرات خودش را دارد. البته لوستر در کل یک جسم سنگین است و اگر دیدید وزن آن به سبکی که شما فکر می کنید نیست بدانید که بیش از حد سخت می گیرید. منظور از بیش از حد سنگین بودن این است که برای بلند کردن آن از زمین زحمت زیادی بکشید. نکته دیگر این که حتی اگر به علت ویژگی های ظاهری لوستر قصد دارید از لوستر سنگین استفاده کنید مشکلی وجود ندارد، اما در هنگام نصب محکم کاری ها و نکات ایمنی را کاملاً رعایت کنید.

تک فارس www.takfars.ir

سعی کنید عرض لوستر مورد نظر شما از میز ناهار خوری منزلتان بزرگ تر نباشد. اگر اینطور باشد بدجوری ذوق را کور می کند.

نکته آخر انحرافی است. از لامپ های کم مصرف استفاده کنید.

راهنمای خرید انواع لامپ

image چطور لامپ و لوستر مناسب برای منزل خود انتخاب کنید

در سال ۱۸۸۰ بود که توماس ادیسون (Thomas Edison) لامپ رشته ای که تا سالیان طولانی روشنایی بخش خانه های ما بود را اختراع کرد. البته قبل از او ویلیام سایر این لامپ را اختراع کرده بود اما رشته زغالی که ادیسون اختراع کرد باعث کارکرد صحیح آن شد؛ لذا امروزه ما مخترع برق را ادیسون می دانیم.

شاید امروزه ده ها مدل لامپ مختلف در بازار موجود باشد. با این وجود آنچه که در بیشتر خانه به چشم می خورد در ۳ نوع رشته ای، لامپ کم مصرف و لامپ ال ای دی خلاصه می شود.

لامپ رشته ای

image چطور لامپ و لوستر مناسب برای منزل خود انتخاب کنید

لامپی که ادیسون تولید کرد لامپ رشته ای زغالی بود که امروزه با رشته های تنگستن تعویض شده است. با اینکه لامپ های رشته ای پرمصرف ترین نوع لامپ بشمار می روند اما به لحاظ امنیت و حفظ محیط زیست در رده ی اول قرار دارند.

لامپ های رشته ای از یک حباب دارای خلأ تشکیل شده اند و رشته های آن نیز از جنس تنگستن هستند. قیمت این لامپ ها از دیگر لامپ ها کم تر است و نور تولید شده آنها زرد است.

تکفارس

لامپ کم مصرف

image چطور لامپ و لوستر مناسب برای منزل خود انتخاب کنید

لامپ فلورسنت در ایران با عنوان لامپ کم مصرف و مهتابی شناخته می شوند. لامپ های مهتابی همان لامپ های تیوبی و بزرگی هستند که امروزه در کمتر جایی استفاده می شوند. این لامپ ها را لامپ فلورسنت می نامند.

نوع دیگری از این لامپها که نوع کوچکتر و البته فشرده فلورسنت هستند، لامپ فلورسنت فشرده یا همان کم مصرف نام دارند. طی چند سال گذشته تبلیغات گسترده ای برای استفاده از لامپ های کم مصرف صورت گرفت. لامپ هایی که به علت دارا بودن بخار جیوه، پس از شکستن، جدای از احتمال بروز مشکلات جدی برای سلامت افراد، به شدت نیز برای محیط زیست خطرناک هستند.

image چطور لامپ و لوستر مناسب برای منزل خود انتخاب کنید

البته جدای از قیمت بیشتر، این لامپ ها میزان مصرف کمتری دارند. به همین دلیل بود که برای آنها تبلیغات بسیار زیادی صورت گرفت؛ بدون اینکه مشکلات ناشی از بخار جیوه برای سلامت انسان و محیط زیست لحاظ شود. البته تا زمانی که شیشه این لامپ ها سالم باشد مشکلی به وجود نمی آید. به محض شکستن شیشه بخار جیوه در محیط پخش می شود. لامپ های مهتابی (تیوبی) نیز همین مشکل را دارند.

image چطور لامپ و لوستر مناسب برای منزل خود انتخاب کنید

هنگام استفاده از لامپهای کم مصرف و مهتابی یک نکته اساسی را به خاطر داشته باشید. روی شیشه این لامپ ها یک لایه فسفر وجود دارد. این لایه فسفر برای این است که نور فرابنفش تولید شده ناشی از برانگیخته شدن بخار جیوه به نور مرئی تبدیل شود. با این اوصاف پس از اینکه این لایه از بین برود قدرت لامپ کم می شود. وحشتناک این است که با از بین رفتن این لایه، نور فرابنفش سرطان زا به صورت مستقیم وارد اتاق می شود. لذا لامپ هایی که بخشی از لایه فسفر آنها از بین رفته است را بلافاصله تعویض کنید.

لامپ ال ای دی

image چطور لامپ و لوستر مناسب برای منزل خود انتخاب کنید

takfars.ir

امروزه پرکاربردترین لامپ موجود، لامپ ال ای دی است. لامپ های ال ای دی مصرف بسیار کمی دارند و امنیت بیشتری نسبت به لامپ های کم مصرف دارند. نور لامپ ال ای دی نیز توسط بخار جیوه تولید می شود اما این لامپ ها از نوعی پلاستیک ساخته می شوند و احتمال شکستن آنها بسیار پایین است.

لامپ ال ای دی به لحاظ مصرف نیز از دیگر لامپها کم مصرف تر است. تنوع رنگ آنها نیز بیش از دیگر لامپ ها است. امروزه لامپ های ال ای دی رنگی با قابلیت کنترل رنگ در بازار موجود است که به زیبایی و دکوراسیون خانه شما کمک بسیاری خواهد کرد.

طیف گسترده ای از طراحی نیز برای این لامپ ها موجود است. لامپ های شمعی، هالوژنی و حبابی بخشی از این طراحی ها هستند.

دمای رنگ لامپ

image چطور لامپ و لوستر مناسب برای منزل خود انتخاب کنید

لامپ های رشته ای همان طور که اطلاع دارید زردرنگ هستند. لامپ های فلورسنت نیز بیشتر به ۲ نوع زرد و سفید تقسیم می شوند. همان طور که اشاره شد لامپ های ال ای دی نیز توان ایجاد بیشتر رنگ ها را دارند. با این وجود پرکاربردترین انواع آن سفید و زرد هستند.

رنگ لامپ ها با توجه به دمای رنگ نور تولید شده آنها تعیین می شود. معمولاً ۳ نوع دمای رنگ آفتابی، خنثی و مهتابی داریم. نور خنثی به نور روز نیز شهرت دارد. با این وجود در بیشتر فروشگاه ها ۲ نوع لامپ را به شما پینشهاد می دهند. از آنجایی که رنگ نور خنثی نیز بیشتر به سفید نزدیک است لذا در رده ی لامپ های مهتابی طبقه بندی می شود. با این وجود اگر برای دکوراسیون منزل خود از متخصص امر استفاده کنید، دمای رنگ ها را با دقت بررسی خواهد کرد.

image چطور لامپ و لوستر مناسب برای منزل خود انتخاب کنید

استفاده از دمای رنگ و نوع لامپ مناسب بسته به سلیقه شما و البته کاربری اتاق مورد نظر دارد. بهتر است برای اتاق هایی نظیر خواب و غذاخوری از رنگ های گرم (آفتابی) استفاده کنید. برای اتاق مطالعه و اتاق کار نیز رنگ های سرد (مهتابی) مناسب است. برای برخی جاها نظیر سرویس بهداشتی نیز بهتر است ترکیبی از هردو را به کار برد.

مناطق گرمسیر به نظر می رسد علاقه ی بیشتری به لامپ های مهتابی داشته باشند. از طرف دیگر مناطق سردسیر علاقه ی بیشتری نسبت به لامپ های آفتابی نشان می دهند. با این وجود این مورد بیشتر سلیقه ای بوده و ارتباط بیشتری با دکوراسیون منزل پیدا می کند. ممکن است رنگ دیوارها و دکوراسیون منزل شما لامپ مهتابی یا آفتابی را طلب کند. البته لامپ های ال ای دی با بازه ی رنگ مهتابی را با لامپ های مهتابی قدیمی (فلورسنت) اشتباه نگیرید.

تک فارس آی آر

محصولات معتبر
محصولات معتبر