تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا گوشی درصد باتری را اشتباه نشان می دهد

image چرا گوشی درصد باتری را اشتباه نشان می دهد

دلیل اصلی مشکل درصد اشتباه باتری و درست نشان ندادن درصد باتری کالیبره نبودن باتری گوشی است.

یعنی عمر مفید باتری ها بعد از استفاده مدت زمان زیادی تمام می شوند. مقدار ظرفیت اولیه کاهش پیدا می کند. سنسورهای دستگاه قادر نیستند درصد درست ظرفیت باتری را تشخیص دهند.

ممکن است درصد باتری گوشی شما ۹۰ درصد باشد. ناگهان باتری گوشی شما در عرض چند دقیقه به ۸۰ درصد کاهش پیدا کند. حتی ممکن است برای مدت طولانی یک مقدار ثابت را نمایش دهد. در این صورت باتری به سرعت نمی تواند تخلیه شود.

اکثر گوشی های اندرویدی که اخیرا وارد بازار شده اند امکان خارج کردن باتری آنها وجود ندارد. این یک تغییر قابل توجه نسبت به مدل های قبلی است. در گذشته بررسی سالم بودن باتری گوشی به حل مشکل نمایش نادرست درصد شارژ کمک می کرد.

تکفارس آی آر

برای رفع مشکل اشتباه نشان دادن درصد باتری اندروید ابتدا برنامه های موجود در گوشی خود را چک کنید. بررسی کنید کدامیک از برنامه ها بیشترین مصرف باتری را دارند. در مرحله بعد برنامه های پس زمینه را حذف کنید تا ظرفیت باتری گوشی با سرعت کمتری تخلیه شود. سعی کنید چرخه تکمیل شدن شارژ و تخلیه باتری را از ۰ درصد تا ۱۰۰ درصد دنبال کنید. این کار باعث طول عمر بیشتر باتری گوشی می شود.

تست زیر را برای بررسی عملکرد باتری گوشی انجام دهید. زمانی که ظرفیت باتری گوشی به ۵۰ درصد رسید گوشی را خاموش کنید. بعد از چند دقیقه دوباره گوشی را روشن کنید. اگر بعد از روشن شدن درصد باتری گوشی به میزان ۱ درصد کاهش پیدا کرد گوشی به خوبی کالیبره شده است. یعنی عملکرد باتری گوشی شما خوب است.

کالیبره کردن گوشی چیست؟

کالیبره کردن باتری گوشی به زبان ساده به این معنی است که سیستم اندروید اطلاعات را تصحیح کند. درک این مطلب مهم است که کالیبره کردن باتری آن را بازیابی نمی کند. تنها باعث می شود سیستم اندروید به درستی عمل کند. در واقع کالیبره کردن گوشی باعث افزایش عمر باتری نمی شود. این کار فقط به گوشی امکان می دهد که آمار درست را نمایش دهد.

چه وقت باتری گوشی نیاز به کالیبره کردن دارد؟

www.takfars.ir

سیستم عامل اندروید باید میزان باتری و شارژ گوشی را پیگیری کند تا بتواند میزان آن را به شما اعلام کند. مشکل اشتباه نشان دادن درصد باتری اندروید از زمانی شروع می شود که این سیستم گاهی خراب می شود. در نتیجه مقدار نادرست را نمایش می دهد. برای مثال، قبل از اینکه درصد باتری به ۰ برسد خاموش می شود. ین اختلاف در نمایش درصد باتری مربوط به افزایش سن باتری است.

همه باتری ها به مرور زمان تحلیل می روند. در این زمان کارایی اولیه و زمانی که باتری نو است را ندارد. در این حالت سیستم اندروید کاهش باتری را در نظر نمی گیرد.

در این زمان کالیبره کردن گوشی به درست نشان دادن درصد باتری کمک می کند.

قبل از کالیبره کردن گوشی چه کار کنیم؟

کالیبره کردن باتری گوشی اندروید کاری نیست که همیشه بخواهید انجام دهید. تنها در شرایط نمایش اشتباه درصد شارژ باتری و در زمانی که گوشی شما با وجود داشتن شارژ به اندازه کافی ناگهان خاموش می شود. همچنین زمانی که درصد شارژ ثابت مانده است. یا در زمانی که شما می دانید گوشی شما واقعا قدیمی است.

گاهی اوقات تعویض باتری گوشی یک راه ساده و هوشمندانه تر از کالیبره کردن گوشی است. تعویض باتری گوشی در مدل های قدیمی تر امکان پذیر بود. اگر گوشی شما هنوز از مدل های قدیمی تر هست به دنبال باتری برآمده یا نشتی از باتری باشید.

در اکثر مدل های امروزی گوشی ها برداشتن قاب پشت و تعویض باتری امکان پذیر نیست. یعنی هیچ راهی برای بررسی فیزیکی باتری گوشی وجود ندارد. با این حال تنها راه بررسی فیزیکی مشکل باتری گوشی های جدیدتر این است که گوشی در یک سطح صاف به راحتی نچرخد.

چطور گوشی اندرویدی خود را کالیبره کنیم؟

برای رفع مشکل نمایش درصد باتری اشتباه در گوشی شیائومی ، سامسونگ و … و همچنین به دلیل ثابت ماندن شارژ گوشی خود مراحل زیر را دنبال کنید.

از گوشی خود تا زمانی که شارژ آن کاملا تخلیه شود استفاده کنید تا زمانی که کاملا خاموش شود.

تک فارس

دوباره گوشی خود را روشن کنید و اجازه دهید خودش خاموش شود.

گوشی را به شارژر وصل کنید و تا زمانی که که ۱۰۰ درصد در صفحه نمایش داده نشده شارژر را از برق جدا نکنید.

بعد از نمایش ۱۰۰ درصد شارژر گوشی را جدا کنید.

این احتمال وجود دارد بعد از جدا شدن شارژر دوباره درصد نادرست نمایش داده شود. پس دوباره گوشی را در حالی که آن را روشن کرده اید به شارژر وصل کنید.

حالا گوشی را از شارژر جدا کنید و آن را ری استارت کنید.

اگر عدد ۱۰۰ درصد نمایش داده نشد این چرخه را ادامه دهید تا زمانی که بدون اتصال به برق عدد ۱۰۰ در صفحه نمایش ظاهر شود.

حالا اجازه دهید شارژ گوشی دوباره تخلیه شود و گوشی خودش خاموش شود.

دوباره گوشی را شارژ کنید در این حالت باید سیستم اندروید درصد باتری درست را نمایش دهد.

image چرا گوشی درصد باتری را اشتباه نشان می دهد

چطور گوشی سامسونگ را کالیبره کنیم؟

T A K F A R S

اگر شما از گوشی سامسونگ استفاده می کنید کالیبره کردن آن به رفع مشکل شارژ کاذب سامسونگ کمک می کند.

گوشی های هوشمند سامسونگ دارای گزینه به نام بازنشانی سریع (Quick Reset) است که تکنسین ها برای کالیبره کردن گوشی ها استفاده می کنند.

از گوشی سامسونگ خود تا زمانی که درصد شارژ آن به ۵ درصد برسد استفاده کنید. گوشی را به شارژر متصل نکنید.

صفحه مربوط به صفحه کلید را باز کنید و کد زیر را وارد کنید. #۰۲۲۸#*

یک منوی پاپ باز خواهد شد و گزینه شروع سریع (Quick Start) ظاهر خواهد شد.

گزینه شروع سریع (Quick Start) را انتخاب کنید و سپس گزینه Ok انتخاب کنید.

منتظر بمانید تا صفحه نمایش روشن شود و درصد باتری نمایش داده شود. ببینید آیا درصد باتری کاهش داشته یا نه؟

دوباره گوشی را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید.

گوشی را خاموش کنید و دوباره روشن کنید و سپس از برق جدا کنید.

این مرحله را ۲ تا ۳ بار تکرار کنید.

تک فارس www.takfars.ir

شارژر را دوباره وصل کنید و گوشی را روشن کنید صفحه شماره گیر را باز کنید و کد زیر را وارد کنید. #۹۹۰۰#*

اسکرول کنید و گزینه batterystats.bin را انتخاب کنید و گوشی را ریست کنید.

بعد از انجام مراحل بالا گوشی شما باید آمار دقیق مقدار شارژ باتری را نمایش دهد.

فراموش نکنید انجام فرآیند بالا به طور مداوم پیشنهاد نمی شود. حتی زمانی که گوشی شما به دلیل نداشتن شارژ کافی روشن نمی شود باز هم مقداری شارژ در باتری ذخیره می شود. تخلیه کامل شارژ باتری ممکن است به آن آسیب بزند. باتری گوشی همیشه ذخیره شارژ اضافی دارد تا سیستم گوشی آسیبی نبیند.

کالیبره کردن گوشی را هر سه ماه یک بار انجام دهید. زیرا تاثیر منفی بر روی باتری گوشی دارد.

معرفی ۲ نرم افزار برای بررسی درست نشان ندادن درصد باتری گوشی

وضعیت باتری گوشی را می توان به وسیله نرم افزارهای دیگری هم کنترل کرد. از آنجا که باتری گوشی یک جزء حساس در گوشی محسوب می شود کنترل همیشگی آن می تواند مفید باشد. زیرا در اثر استفاده از گوشی باتری ها فرسوده می شوند. می توان با مشاهده وضعیت باتری زودتر به مشکلات آن پی برد. کنترل دمای گوشی یکی از راههای پی بردن به مشکل ثابت ماندن درصد شارژ است. همچنین زمانی که به شارژ متصل است اگر ناگهان جریان برق قطع شود و دشارژ شود تاثیر زیادی در وضعیت باتری خواهد داشت.

CPU-Z

یکی از محبوبترین نرم افزارها برای اطلاع از وضعیت سلامت باتری گوشی های اندرویدی CPU-Z است. این نرم افزار اطلاعات زیادی در مورد باتری به ما می دهد. به علاوه میزان عمر باقی مانده باتری را نیز نمایش می دهد. دمای بالای باتری خطرناک است و نشان می دهد چیزی اشتباه است. این نرم افزار فقط به زبان انگلیسی در دسترس است اما درک آن بسیار ساده است.

Ampere

تکفارس

نرم افزار Ampere برای کاربران اندروید در دسترس است. شما می توانید در آن از وضعیت دما، درصد و همچنین سلامت باتری را مشاهده کنید. با کمک این نرم افزار می توانیم مشکلات باتری را زودتر شناسایی و آنها را رفع کنیم.

محصولات معتبر
محصولات معتبر