تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معلم های خشن چه تاثیری رو شاگردان خود می گذارند

خشونت مهمترین عامل افت تحصیلی و حتی بزهکاری دانش آموزان و نوجوانان در کشور است.

عدم مدیریت استرس و فشارهای روانی بویژه بین مربیان و دانش آموزان هر فردی را مستعد بیماری‌های روانی از خفیف تا شدید میکند.

خشونت و خشم آموزگار می تواند باعث ترک تحصیل و افت تحصیلی آنها شود رفتارهای پرخاشگرانه، سرخوردگی، احساس پوچی و حس عدم محبوبیت در نوجوانانی که معلم سختگیر و خشن دارند بیشتر دیده می شود

والدین به هیچ عنوان فرزندانشان را به‌ویژه از نظر ضریب هوشی و قوای یادگیری نباید با هیچ فرد دیگری از هر راهی مقایسه کنند، این اتفاق بهترین بستر ضعف اعتماد به نفس اولاد را فراهم آورده و حتی میتواند منجر به شعله ور شدن اولین جرقه های حسادت، رفتارهای پرخاشگرانه، سرخوروگی، احساس پوچی و حس عدم محبوبیت وی فرزندان رانیز مهیا کند.

البته برخی از مطالعات کلینیکی از تاثیر ۴۰ الی ۴۵ درصدی خشونت والدین در افت تحصیلی دانش آموزان حکایت دارد، موضوع مهم و قابل تاملی که در صورت کم لطفی متولیان نظام آموزش و پروش کشور میتواند با بستر سازی زمینه های انزوا، عقده و نوعی حس کینه عمیق و انتقام جویی همین دانش آموزان را بزهکاران آینده کند.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر