تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی چیدمان های اشتباه برای اتاق نشیمن

image معرفی چیدمان های اشتباه برای اتاق نشیمن

اشتباه: کمبود رنگ

می دانیم که از برآورده شده آرزوهایتان و رسیدن به این منزل ایده آل خرسند هستید، اما نبود رنگ به راحتی می تواند میزان مدرنیته و شفافیت را کاهش داده و خستگی و بی حوصلگی را افزایش دهد.

راهکار: قدم های کوچک بردارید

از کوسن های رنگارنگ استفاده کنید. هنر نهان خود را به کار ببرید. احتیاجی نیست که روی دیوارها نقاشی بکشید، اما می توانید با پراکنده کردن رنگ ها، به اتاق نشیمن خود شخصیت داده و حس زنده بودن را در آن احیا کنید.

تکفارس آی آر

اشتباه: مبلمان بسیار هماهنگ

با صرف قیمت مناسب و هزینه ای به صرفه، مبلمانی هماهنگ داشته باشید، اما گامی فراتر از این بردارید. به این مضمون که الزاماً داشتن یک مبل و صندلی بسیار هماهنگ، کمکی به داشتن دکوراسیونی جذاب نمیکند.

image معرفی چیدمان های اشتباه برای اتاق نشیمن

راهکار: طرح و رنگ ها را مخلوط کنید

به جای اینکه از مبلمانی بسیار هماهنگ استفاده کنید، از ترکیب طرح ها، اندازه ها و دوره های زمانی متفاوت کمک بگیرید. تا آنجایی که تناسب و تقارن به درستی وجود داشته باشد و لوازمی با خانواده رنگ مشابه را یکپارچه در کنار هم قرار داده باشید. همه این عناصر با هم وجه اشتراک داشته و به هم گره خورده اند.

www.takfars.ir

اشتباه: فقط روشنایی سقفی

اتاق نشیمن، اتاق تعویض لباس نیست که فقط یک لوستر یا لامپ سقفی برایش کافی باشد.

image معرفی چیدمان های اشتباه برای اتاق نشیمن

راهکار: نورهای محیطی

در اتاق نشیمن از لامپ های کف و آباژورهای رومیزی یا ایستاده هم استفاده کنید و برای آنها دیمر نصب کنید. دیمر دستگاهی است که می توانید میزان نور لامپ را به میزان دلخواهتان تنظیم کنید. منابع نور متنوع، ارتفاع های مختلف و میزان درخشندگی متفاوت، در نهایت تابشی ملایم و گرم را به دنبال خواهد داشت.

اشتباه: مبلمان چسبیده به دیوار

اگر با قرار دادن همه چیز چسبیده به دیوار و هم تراز شده با آن، تلاش میکنید فضایی بیشتر را به وجود آورید، در دکوراسیون اتلق خود خطایی بصری اغراق آمیزی ایجاد میکنید.

image معرفی چیدمان های اشتباه برای اتاق نشیمن

راهکار: وسایل را وسط بچینید

به جز اینکه ذاتاً چیزی در پشت مبلمان باعث خجالت شما خواهد شد؛ مبلمان و موارد همراهش را به سمت هم آورده و محیطی گرم بسازید تا با آن گرمی مهمان ها شروع به گفتگو کنند.

تک فارس

اشتباه: نداشتن میز جلومبلی

وقتی یک میز قهوه خوری یا به اصطلاح جلومبلی برای دکوراسیون اتاق نشیمن خود در نظر نگرفته اید، انگار این انتظار را دارید که لیوان پر از شربت شاتوت را روی کوسن کاناپه قرار داده و تعادل آن را حفظ کنید.

image معرفی چیدمان های اشتباه برای اتاق نشیمن

راهکار: دکوراسیون را با یک میز کوچک تکمیل کنید

قرار دادن یک میز با هر شکل و اندازه ای، کار دکوراسیون اتاق را تمام میکند. علاوه بر زیبایی که به فضا و ترکیب مبلمان می دهد، برای قرار دادن اکسسوری ها و لوازم تزیینی هم مناسب است.

اشتباه: نصب تابلوها در ارتفاع بالا

نصب تابلو عکس و نقاشی با اختلاف جزئی از سقف، به بلندتر شدن ارتفاع دیوار شما کمکی نمیکند. این کار فقط گردن ما بینندگان را بلندتر کرده تا دید بهتری نسبت به آن اثر هنری داشته باشیم.

راهکار: ارتفاع متوسط چشم تا زمین را در نظر بگیرید

آثار هنری می بایست با حدود ۱۵۲ سانتی متر فاصله از کف اتاق نصب شوند تا جلوه بصری مناسبی داشته باشند.

اشتباه: فرش خیلی کوچک

T A K F A R S

فرش و قالیچه حتماً گران قیمت هستند. اما اگر همه چیز هم در تناسب باشند، یک فرش کوچک می تواند دکوراسیون اتاق را به طور کامل به هم ریخته نشان دهد.

image معرفی چیدمان های اشتباه برای اتاق نشیمن

راهکار: فضا را پر کنید

به عنوان یک قاعده اصلی، قالی یا قالیچه اتاق نشیمن باید پایه های جلوی مبلمان را لمس کند. اما اگر بزرگتر از آن باشد هم مشکلی ایجاد نمیکند.

اشتباه ۸: میز تحریر در اتاق نشیمن

یک میز تحریر ممکن است گاهی ایده خوبی برای دکوراسیون اتاق نشیمن به نظر برسد، اما آیا شما اصلاً از این میز تحریر برای نوشتن استفاده میکنید؟

image معرفی چیدمان های اشتباه برای اتاق نشیمن

راهکار: هرچه نیاز دارید بخرید و طبق آن چیدمان کنید

این باعث خجالت نیست که یک میز کار در اتاق نشیمن خود داشته باشید، البته تا زمانی که از آن استفاده کنید. از طراحی دکوراسیون و چیدمانی استفاده کنید که مناسب نوع زندگی شما است. اگر استفاده روزانه از این میز ندارید، آن را به اتاق دیگری منتقل کنید.

تک فارس www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر