تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای تصویری انتخاب میز غذاخوری برای خانه کوچک

این روزها طراحی کابینت‌های آشپزخانه با قدیم‌ترها خیلی فرق کرده است. پیش از این کابینت‌های فلزی با دسته‌های هلالی بودند و شکل و شمایل یک‌دستی که داشتند؛ چند ردیف پایین آشپزخانه و چند تایی هم روی دیوارها. نهایت ایده‌ای که خرج می‌کردند ساختن دو، سه تا کشو بود. بعدها که کابینت‌های ‌ام‌دی‌اف آمد باز هم طراحی‌ها زیاد فرقی نکرد فقط اینکه آشپزخانه‌ها اپن شدند و می‌شد برای‌شان کاری کرد. اما حالا طراحی‌ها ناب و بکر شده‌اند؛ طرح‌هایی که هم زیبایی مدرن خودشان را دارند و هم کلی از مشکلات را حل می‌کنند. مانند این آشپزخانه فرانسوی که یکی از کابینت‌هایش به خاطر فضای محدود خانه کلا به شکل میز در کنار بقیه کابینت‌ها جاساز می‌شود. این‌طوری هر وقت کسی به میز غذا نیاز داشت فقط کافی است در مخفی کابینت روان را پیدا کند و آن را به هر قسمتی از خانه که خواست ببرد حتی جلوی تلویزیون!

image راهنمای تصویری انتخاب میز غذاخوری برای خانه کوچک

خانه‌تان این‌قدر کوچک است که از مبل‌ها یا تخت‌های تاشو استفاده می‌کنید، بهتر است نگاهی به این طراحی خاص داشته باشید. در نگاه اول میز ساده‌ای است که با طراحی خاصی از دیوار کناری جدا شده ؛ میزی که هر وقت استفاده از آن تمام شد با یک حرکت به سمت دیوار برمی‌گردد و جزئی از بدنه دیوار می‌شود. نکته اینجاست که در این طراحی میز از دیوار جدا نشده است بلکه از زیر بدنه تختخواب تاشو بیرون آمده است؛ یعنی صاحبخانه بعد از اینکه خوابش را کرد، تخت را جمع می‌کند و از زیر تخت، میز را با یک حرکت بیرون می‌آورد. بعد هم تا قبل از خواب و تا شب از میز هم برای صرف غذا استفاده می‌کند و هم کار. شب هم که شد میز سرجایش برمی‌گردد و می‌شود قطعه‌ای از تختخواب؛ به همین راحتی!

image راهنمای تصویری انتخاب میز غذاخوری برای خانه کوچک

سوئدی‌ها معمولا آدم‌های ساده‌ای هستند که خانه‌های آن‌قدر بزرگی هم ندارند. برای همین خیلی‌های‌شان به استفاده از فضای بهینه از خانه روی آورده‌اند. این طراحی عجیب میز ناهارخوری در آشپزخانه هم متعلق به یکی از خانه‌های سوئد است. میز غذاخوری مانند یک کشوی بسیار باریک در فضای بین دو کشوی بزرگ آشپزخانه قرار گرفته است. پایه‌های آن هم طوری ساخته شده‌اند که هیچ برخوردی با کشوهای پایینی نداشته باشند. فقط کافی است سر صبح میز کشویی را بیرون بکشید و صندلی‌ها را دورش بچینید. کارتان هم که تمام شد، میز سرجایش برمی‌گردد بدون اینکه کوچک‌ترین اثری از شلوغی در آشپزخانه باقی مانده باشد.

تکفارس آی آر

image راهنمای تصویری انتخاب میز غذاخوری برای خانه کوچک

معمولا در کافه‌ها دنج‌ترین جا کنار پنجره هاست. میزی کوچک و صندلی‌های کناری و یک فنجان قهوه؛ تصویری که شاید عده کمی از ما در خانه‌های‌مان بتوانیم تجربه کنیم؛ مگر اینکه واقعا خانه کوچکی داشته باشیم و پنجره‌ای بزرگ که از قضا کشویی باشد. آن وقت می‌توان با خیال راحت گوشه دنج کافه را به خانه آورد. این ترفندی است که این روزها طراحان دکوراسیون در خانه‌های کوچک بدون فضای کافی برای میز غذاخوری استفاده می‌کنند. آنها روی پنجره‌های کشویی یک قطعه چوب بزرگ نصب می‌کنند؛ فکر ساده‌ای که شاید کمتر کسی جسارت انجام آن را در خانه‌اش داشته باشد. خیلی‌ها هم پنجره‌ای با چهارچوب کشویی ندارند که آن وقت باید بین نداشتن یک میز غذاخوری یا پنجره‌ای همیشه بسته یکی را انتخاب کرد.

image راهنمای تصویری انتخاب میز غذاخوری برای خانه کوچک

نیمکت‌ها در خانه‌های کوچک یک‌جورهایی عصای دست طراحان داخلی هستند. آنها هر وقت فضایی داشته باشند که به هیچ دردی نخورد با گذاشتن یک نیمکت قضیه را تمام می‌کنند. نیمکت‌ها این روزها در خانه‌های مدرن حتی با اسباب و لوازم لوکس هم زیاد دیده می‌شوند چه برسد به خانه‌هایی که بیشتر از ۵۰ تا ۶۰ مترمربع نیستند! پس اصلا نگران شکل و شمایل خانه نباشید فقط کافی است فضایی بدون استفاده داشته باشید، آن‌وقت حتما باید از یک نیمکت کمک بگیرید به‌خصوص آن وقت‌هایی که میز غذاخوری هم ندارید. یک نیمکت ساده یا پارچه‌ای گلدار با میز چوبی رنگین ظاهر هر خانه‌ای را کاملا عوض می‌کند حتی اگر در گوشه آشپزخانه و بین فضای کابینت‌ها هم باشد!

image راهنمای تصویری انتخاب میز غذاخوری برای خانه کوچک

www.takfars.ir

این روزها طراحی کابینت‌های آشپزخانه طوری است که بیشتر خانه‌ها هرقدر هم که کوچک باشند به خواست صاحبخانه جزیره کوچک جدا افتاده‌ای دارند؛ همان اپن‌های سابق بر این‌که امروز از کابینت‌های دیگر جدا می‌شوند تا دست صاحبخانه برای هر نوع چیدمانی در آشپزخانه باز باشد. این وسط بهترین استفاده از جزیره‌ها برای درست کردن یک میز ناهارخوری است. فقط کافی است کابینت‌ساز یک میز کشویی دوپایه‌ای ساده از فضای کناری جزیره برای‌تان بیرون بیاورد آن‌وقت با دور چیدن صندلی‌ها می‌توانید در چشم به هم‌زدنی یک میز غذاخوری مجلل داشته باشد. به این ترتیب دیگر نیازی به خرید میز اضافه ندارید و همان داشتن صندلی‌ها کفایت می‌کند!

image راهنمای تصویری انتخاب میز غذاخوری برای خانه کوچک

وقتی صحبت از خرید میز غذاخوری در آشپزخانه می‌شود بی‌اختیار همه به یک میز چهارنفره گرد فکر می‌کنند و صندلی‌هایی که دور آن چیده شده است. این تصویری است که بیشتر ما داریم؛ برای اینکه ما بچه‌های نسل خانه‌های بزرگ هستیم و آشپزخانه‌هایی که به اندازه هال و پذیرایی خانه وسعت داشتند. اما حالا جریان فرق کرده است. وقتی کل خانه روی هم رفته به اندازه مطبخ خانه پدری نیست پس بهتر است به جای رویا بافتن برای میز ناهارخوری بزرگ به فکر یک میز جمع و جور باریک باشیم حتی اگر فقط به اندازه یک نفر جا داشته باشد. مهم انتخاب محلی مناسب برای آن است. این‌طوری هم دیگر مجبور نیستیم صبحانه‌ها را سر پا روی کابینت آشپزخانه بخوریم و هم اینکه کمی فضای بیشتری برای آشپزخانه داریم.

image راهنمای تصویری انتخاب میز غذاخوری برای خانه کوچک

محصولات معتبر
محصولات معتبر