تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش نحوه جدا کردن حساب یارانه از بقیه اعضای خانواده

image آموزش نحوه جدا کردن حساب یارانه از بقیه اعضای خانواده

برای جدا کردن یارانه از سرپرست خانوار نیاز به مدارک، شرایط و سایت جدا کردن یارانه است

زوج های جوان بعد از ازدواج، که از خانواده پدر جدا می شوند و زندگی جدیدی را اغاز میکنند، یارانه خود را نیز از آنها جدا میکنند تا با جدا کردن یارانه بتوانند یک مکم خرج برای زندگی جدید خود داشته باشند که البته کار درستی است.

پسری که قبل از ازدواج کردن پدر او سرپرست خانواده است و یارانه به حساب او می رود، خود سرپرست یک خانواده جدید می شود. زروجین بعد از ازدواج با این سوال روبرو می شوند که چگونه باید یارانه را جدا کرد؟ یا بنا به دیگر دلایل مانند طلاق یا فوت سرپرست حتی افراد مجرد که از خانواده خود جدا زندگی میکنند قصد میکنند که یارانه را جدا کنند، اما جدا کردن یارانه بعد از ازدواج، احتیاج به شرایط خاصی دارد که در اولین قدم باید به مراکز مشخص مراجعه کنیم که می توانید ادرس این مراکز را از پلیس به علاوه ۱۰ دریافت کنید.

مراجل جدا کردن یارانه بعد از ازدواج ( آماده کردن مدارک لازم)

تکفارس آی آر

مدارک شناسایی پدر هر دو طرف، که شامل کارت ملی، شناسنامه، و کپی دیگر مدارک است.

مدارک شناسایی هر دو طرف که شامل شناسنامه، کارت ملی، و کپی تمامی مدارک است.

اصل و کپی عقدنامه رسمی زوج

برای حذف نام از لیست خانواده و معرفی خانواده جدید برای یارانه به کجا برویم؟

زوج ها باید مدارک خود را آماده کنند و به آدرس هایی که مراکز پلیس +۱۰ به آنها داده مراجعه کنند تا نامشان از لیست خانواده حذف شود. سپس با ارائه مدارک به مرکز پلیس ۱۰+ و پر کردن فرم و گرفتن شماره پیگیری که از مرکز قبلی گرفته اند میتوانند مراحل ثبت نام و جدا کردن یارانه خود را با معرفی خانواده جدید به اتمام برسانند.

www.takfars.ir

انجام دادن این مراحل حدود ۱ تا ۲ ماه طول می شکد. به همین دلیل برای اینکه یارانه یک ماه را از دست ندهید باید مراحل بالا را بین دهم تا بستم هر ماه انجام دهید.

قبل از انجام دادن این پروسه زوجین باید یک حساب بانکی ایجاد کنند و شماره کارت و شماره حساب خود را به همراه داشته باشند. همچنین برای ثبت نام یارانه میتوانند از سایت refahi.ir اقدام کنند.

چگونگی جدا کردن یارانه بعد از تغییر سرپرست

اگر زوج ها طلاق گرفته باشند و اقدام به جدا کردن یارانه از خود باشند، و این تصمیم بین زوجین به صلاحیت رسیده باشد میتوانند به مرکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند ولی اگر توافقی بین زوجین برای جدا کردن یارانه نباشد باید به فرمانداری شهر محل اقامت خود مراجعه کنند.

در صورتی که سرپرست خانوار فوت کرده باشد، برای جدا کردن یارانه افراد خانواده از سرپرست، میتوانند به فرمانداری شهر محل اقامت مراجعه کنند یا اینکه همراه با اصل و کپی مدارک شناسایی و برگه فوت به مرکز پلیس+۱۰ سرپرست محله خود مراجعه کنند.

اما زن هایی که با شوهر خود اختلاف دارند و اقدامی به طلاق نکرده اند، قبل از طلاق امکان جدا کردن یارانه برای آن ها وجود ندارد. اگر بخواهند یارانه خود را جدا کنند باید طلاق بگیرند و با مراجعه به مراکز پلیس+۱۰ سرپرست خود را تغییر داده و از اول ثبت نام کنند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر