تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

گزارش تصویری از مراحل تهیه کاکائو

همانطور که در شکل مشاهده می شود مناطق استوایی در تمام دنیا به کشت کاکائو اختصاص یافته که محصول هر منطقه خواص ویژه ای دارد.

image گزارش تصویری از مراحل تهیه کاکائو

آزتکها که از تمدن های قدیم سرخپوستی بودند و تا زمان تسخیر قلمروشان به دست مهاجمان اروپایی – پس از کشف قاره امریکا – حکمرانی می کردند، این دانه ها را کوبیده و شربت گرم آنرا در مراسم خود می نوشیدند.

image گزارش تصویری از مراحل تهیه کاکائو

پس از انقراض حکومتهای بومی آمریکای لاتین توسط اسپانیائیها، این دانه به اروپا و پس از آن به تمام نقاط جهان رسید اما نه به شکل نوشیدنی بلکه با تغییرات زیاد به صورت شکلاتهای امروزی در آمد و در نواحی مختلفی از جهان که مستعد کشت دانه کاکائو بود، کشت شد .

تکفارس آی آر

image گزارش تصویری از مراحل تهیه کاکائو

دانه کاکائو از میوه درخت تئو بروما به دست می آید . همانطورکه در تصویر ملاحظه میکنید میوه درخت بر روی تنه اصلی می روید و پس از رسیدن چیده می شود.

مجله تکناز : پس از شکافتن میوه ، محتویات داخلی شامل دانه های کاکائوی خام و غلاف لزج سفید رنگ دور آن را خارج میکنند. بعد از این دانه ها را به صورت توده ای روی هم انباشته میکنند تا تخمیر شده و لایه لزج به راحتی از روی دانه جدا گردد.

image گزارش تصویری از مراحل تهیه کاکائو

www.takfars.ir

بعد از این مرحله دانه کاکائو به شکل زیر در می آید .در این عکس دانه کاکائو قبل از تخمیر و در غلاف سفید و لزجش و بعد از تخمیر و زدودن غلافش دیده می شود.

خواص کاکائو :

پودر کاکائو از تخم درخت کاکائو تهیه می شود. کلمه کاکائو برای درخت، لوبیای آسیاب شده و پودر آن مورد استفاده قرار می گیرد. این تخم ها درون غلاف می رویند. در هر غلاف حدود ۲۰ تا ۶۰ عدد تخم وجود دارد که آن را لوبیا می نامند. لوبیا ها حاوی ۴۰ تا ۵۰ درصد چربی هستند که باعث طعم تلخ آن می شود. این چربی خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد که به لوبیا ارزش بیشتری می بخشد. این لوبیای کوچک تاریخچه بسیار طولانی دارد. ردپای اصل این درخت با توجه به «دی ان ا» به آمازون می رسد که توسط مردم اولمک و مایان به گواتمالا و مکزیک منتقل شده است. مردم معتقد بودند که این غذای خدایان است و به عنوان پول رایج برای داد و ستد استفاده می شد.

کاکائو غنی از فلاونون باعث بهبود عملکرد قلب و عروق در دوران کهولت سن خواهد شد.

کاکائو کلسترول را بهبود می بخشد.

کاکائو جریان خون به مغز را گسترش می دهد.

گروه محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف بالای کاکائو باعث کاهش سکته مغزی و زوال عقل می گردد. این یافته در مورخ ۴ آپریل ۲۰۰۸ منتشر شد.

کاکائو سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.

کاکائو فشارخون را کاهش می دهد.

محققان در انجمن سرطان آتلانتا آمریکا ۱۳۳ نفر از سرخپوستان قبیله کونا ساکن در پاناما را با ۱۸۳ نفر از افراد این قبیله که به منطقه وراکروز نقل مکان کرده بودند مقایسه کردند. فشارخون به طور چشمگیری در میان گروه ساکن در پاناما پایین تر بود. آزمایش ادرار مشخص کرد که هیچگونه تفاوتی در نمک مصرفی رژیم غذایی آن ها نبوده است.

تک فارس

بررسی رژیم غذایی از ۱۱۸ قلم نشان داد که آن ها رژیم غذایی مشابهی داشتند تنها گروه دارای فشارخون پایین تر ۱۰بار بیشتر کاکائو غنی از فلاونون مصرف کرده بودند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر