تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی نسل دوم پردازنده های AMD Threadripper با سقف ۳۲ هسته

image معرفی نسل دوم پردازنده های AMD Threadripper با سقف ۳۲ هسته

تنها جزییات دیگری که AMD درباره پردازنده نسل دوم خود منتشر کرده اینست که Threadripper جدید با فرآیند ۱۲ نانومتری تولید می شود و طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

چند ساعت بعد از اینکه اینتل با وعده عرضه یک پردازنده ۲۸ هسته ای با فرکانس ۵ گیگاهرتز در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۸، چشم ها را به خود دوخت، AMD با پردازنده ای ۳۲ هسته ای به میدان آمده. نسل دوم از پردازنده های Threadripper این کمپانی با بهره گیری از چهار Ryzen APU هشت هسته ای در کنار یکدیگر، شکلی یکپارچه به خود گرفته و تبدیل به غولی ۳۲ هسته ای شده است.

این مدل از خانواده Threadripper که AMD آن را به خاطر توان پردازشی اش هوی متال می خواند، قادر به رسیدگی همزمان به ۶۴ رشته پردازشی است و نسبت به نسل نخست Threadripper، هسته ها و توانایی هایی تا دو برابر بیشتر دارد و در عین حال، می تواند در همان سوکت مادربرد مشابه به مدل قبلی جای بگیرد.

در نهایت گفتنی است که نمایشگاه کامپیوتکس امسال اندکی غافلگیرکننده تر از انتظارات بود و پیش از اینکه AMD وارد عمل شود، تصور می شد اینتل پیروز کامپیوتکس ۲۰۱۸ بوده است. اما با معرفی پردازنده ای با ۴ هسته بیشتر نسبت به همتای اینتل و ارائه تاریخ عرضه ای مشخص تر، AMD نشان داد که واقعاً احیا شده و قرار است رقبا را سخت تر از همیشه به چالش بکشد.

تکفارس آی آر

image معرفی نسل دوم پردازنده های AMD Threadripper با سقف ۳۲ هسته

محصولات معتبر
محصولات معتبر