بهترین تغذیه برای دانش آموزان در سال تحصیلی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

بهترین تغذیه برای دانش آموزان در سال تحصیلی

یک مشت آجیل و خشکبار، دانه‌هایی مانند کنجد، نخودچی و کشمش، شاهدانه و گندمک،‌ ذرت بوداده و برنجک، نمونه‌هایی از میان وعده‌های غذایی هستند که مصرف آن‌ها برای دانش آموزان توصیه می‌شود.

سعیده معانی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نوع چربی موجود در این گروه از نوع چربی‌های مفید بوده و جایگزین مناسبی برای چربی‌های نوع اشباع و ترانس است که به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک می‎‌کند.
معانی بااشاره به این که گروه مغزها و دانه‌ها به حفظ سلامت پوست کمک زیادی می‌کند، افزود: فیبر نامحلول موجود در این ترکیبات با جذب آب در دستگاه گوارش منجر به افزایش حجم مدفوع شده و در نتیجه از بروز یبوست جلوگیری می‌کند،‌ از سوی دیگر با ایجاد احساس سیری و پری شکم از پرخوری و زیاده خوری نیز جلوگیری می‌کند.
این کارشناس تغذیه با تاکید بر این که باید در مصرف میان وعده‌ها نیز دقت شود، گفت: درست است که این گروه در میان وعده‌های سالم آورده شده است ولی مصرف بیش از حد آن‌ها می‌تواند ایجاد اضافه وزن و چاقی کند بنابراین رعایت حد تعادل در مصرف و ایجاد تنوع در استفاده از آن‌ها توصیه میشود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

نان سفید یا نان قهوه ای نان گندم یا نان جو کدام سالم تر است
  1. چطور برای تمرینات ورزشی در خود انگیزه قوی ایجاد کنید
  2. راه های خانگی برای درمان سریع گرفتگی صدا
  3. مسواک زدن تضمین داشتن قلب سالم
  4. اگر میخواهید ارتودنسی دندان کنید بخوانید
  5. آیا خوردن آسپیرین بی عارضه است و مهمترین تاثیر آن
  6. اثرات مفید چای زنجبیل روی سلامتی بدن

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

مطالب محبوب

نظرات