بهترین تغذیه برای دانش آموزان در سال تحصیلی

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

بهترین تغذیه برای دانش آموزان در سال تحصیلی

image بهترین تغذیه برای دانش آموزان در سال تحصیلی

یک مشت آجیل و خشکبار، دانه‌هایی مانند کنجد، نخودچی و کشمش، شاهدانه و گندمک،‌ ذرت بوداده و برنجک، نمونه‌هایی از میان وعده‌های غذایی هستند که مصرف آن‌ها برای دانش آموزان توصیه می‌شود.

سعیده معانی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نوع چربی موجود در این گروه از نوع چربی‌های مفید بوده و جایگزین مناسبی برای چربی‌های نوع اشباع و ترانس است که به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک می‎‌کند.
معانی بااشاره به این که گروه مغزها و دانه‌ها به حفظ سلامت پوست کمک زیادی می‌کند، افزود: فیبر نامحلول موجود در این ترکیبات با جذب آب در دستگاه گوارش منجر به افزایش حجم مدفوع شده و در نتیجه از بروز یبوست جلوگیری می‌کند،‌ از سوی دیگر با ایجاد احساس سیری و پری شکم از پرخوری و زیاده خوری نیز جلوگیری می‌کند.
این کارشناس تغذیه با تاکید بر این که باید در مصرف میان وعده‌ها نیز دقت شود، گفت: درست است که این گروه در میان وعده‌های سالم آورده شده است ولی مصرف بیش از حد آن‌ها می‌تواند ایجاد اضافه وزن و چاقی کند بنابراین رعایت حد تعادل در مصرف و ایجاد تنوع در استفاده از آن‌ها توصیه میشود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

راهکارهای خانگی و ساده برای سوزش معده
  1. قرص الانزاپین عوارض جانبی موارد مصرف منع دارویی
  2. آیا نوشیدنی های رژیمی ارزش غذایی برای سلامتی دارند
  3. گیاه روناس چیست و کاربردهای آن در موارد مختلف
  4. روش های تضمینی برای کاهش صدای خر و پف همسران
  5. چطور شب بدون قرص خواب و دارو راحت بخوابیم
  6. صبح زود چه کنید تا سرحال و شاداب شوید

مطالب پربازدید

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب محبوب