تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کاهش فوری درد و سوزش سوختگی های خفیف در خانه

استفاده از روش های خانگی برای سوختگی مانند استفاده از سیب زمینی ، آب سرد و خمیردنان نعنایی را اغلب افراد می دانند اما جالب است بدانید، که روش های موثر خانگی و طبیعی دیگری نیز وجود دارند، که در درمان سوختگی تاثیرگذار بوده و در تسکین آن معجزه میکنند.

قرص ویتامین E را روی ناحیه سوخته ریخته و معجزه آن را ببینید

ویتامین C سبب بهبودی زخم و تولید کلاژن یعنی مواد پایه برای پوست جدید می شود.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که در ترمیم و محافظت از پوست نقش موثری ایفا میکند.

برای سرعت بخشیدن به بهبود زخم ها سوختگی،

تکفارس آی آر

یک درمان خانگی و حیرت انگیز با استفاده از قرص های ویتامین C و E وجود دارد.

درمان سریع سوختگی با قرص ویتامین E

در این روش خانگی و طبیعی غذاهای حاوی ویتامین C و E یا ۲ هزار میلی گرم ویتامین C ،

وهزار واحد ویتامین E برای یک هفته بعد از سوختگی مصرف کنید.

از این گذشته می توانید کپسول ویتامین E را سوراخ کرده و مایع درون آن به طور مستقیم بر روی ناحیه سوخته بریزید.

www.takfars.ir

این کار در التیام زخم و جلوگیری از ایجاد اسکار پوستی بسیار مفید و موثر است.

با شیر به سرعت برق و باد سوختگی را درمان کنید

محتوای چربی و پروتئین های تشکیل دهنده شیر،

در تسکین سوزش و درد سوختگی و بهبود ناحیه آسیب دیده مفید هستند.

برای تسکین و بهبودی سریع سوختگی،

کافی است ناحیه ای سوخته پوست را در به مدت ۱۵ دقیقه در شیر قرار دهید.

علاوه بر این ماست پرچرب نیز در خنک کردن و آب رسانی محل سوختگی بسیار مفید است.

درمان سریع سوختگی با شیر

با این روش از شر تاول های سوختگی خلاص شوید

روغن نارگیل یک منبع غنی ازویتامین E مفید برای پوست بوده و حاوی اسیدهای چرب ضد قارچ و ضد باکتری است. این روغن از بروز سوزش و عفونت در ناحیه سوخته پوست جلوگیری میکند.

تک فارس

اگر ناحیه سوخته پوست تاول زده کافی است برای درمان آن مقداری آب لیمو را با روغن نارگیل ترکیب کرده و بر روی تاول های پوستی ماساژ دهید. خواص اسیدی آب لیمو کمک میکند تا این عارضه از بین رفته و زخم زودتر بهبود پیدا کند.

درمان سریع سوختگی با روغن نارگیل

اسانس وانیل، آب روی آتش برای سوختگی پوست

برای سوختگی های جزئی می توانید از عصاره یا اسانس وانیل استفاده کنید. کافی است یک پد پنبه ای یا یک تکه گاز استریل را در مقداری از این اسانس فرو برده و آن را به آرامی روی ناحیه سوخته پوست قرار دهید. با تبخیر اسانس محل سوختگی خنک شده و به تدریج درد شما تسکین پیدا میکند.

درمان سریع سوختگی با اسانس وانیل

سرکه دردرمان سوختگی معجزه میکند

سرکه سفید دارای اسید استیک( یک جزء از آسپرین) است که می تواند به تسکین درد، خارش و التهاب ناشی از سوختگی کمک شایانی کرده و به عنوان یک ضد عفونی کننده و قابض(موجب بسته شدن منافذ باز پوست می شود) شناخته می شود و به همین دلیل از ایجاد عفونت و التهاب در محل سوختگی جلوگیری میکند.

این ماده طبیعی در کاهش حرارت ناحیه سوخته و درنتیجه کم کردن درد و سوزش تاثیر فوق العاده خوبی میگذارد.کافی است یک پد پاکیزه پنبه ای یا تکه ای گاز استریل را در سرکه قرار داده و مستقیم روی محل سوختگی قرار دهید. به منظور تاثیر بیشتر از یک حوله نازک و تمیز خیس شده در محلول رقیق سرکه به عنوان یک کمپرس تسکین دهنده روی گاز استفاده کنید.

درمان سریع سوختگی با سرکه سفید

با این ماده جای سوختگی روی پوستتان نمیماند

T A K F A R S

عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است. این ماده طبیعی و مفید از عفونت و التهاب محل سوختگی پیشگیری میکند. این ماده غذایی متعادل کننده طبیعی pH بوده به همین دلیل اجازه فعالیت را به باکتری ها نمی دهد، بنابراین با استفاده موضعی باکتری های موجود یا عفونت روی پوست را به سرعت نابود میکند.

عسل به خنک شدن ناحیه سوخته کمک کرده و موجب از بین رفتن درد می شود. از این گذشته این ماده طبیعی در بهبود التیام زخم ایجاد شده روی پوست در اثر سوختگی بسیار موثر و مفید است.

درمان سریع سوختگی با عسل

سوختگی های وسیع را با جو درمان کنید

جو دوسر دارای خواص معجزه آسا تسکین دهندگی و کاهش التهاب است. به وپژه زمانی که ناحیه سوختگی در حال بهبود بوده و احساس خارش در ناحیه مورد نظر میکنید جو به طور معجزه آسایی شما را از شر این خارش ها خلاص میکند.

برای بهبود سوختگی های وسیع باید یک فنجان جو را به آب وان حمام اضافه کرده و به مدت ۲۰ دقیقه در آن دراز کشیده تا خاصیت شگفت آور آن را درمان ناحیه سوخته پوست و از بین رفتن خارش ها ببنید. هوا موجب خارش پوست سوخته و خارش ناحیه مورد نظرشده اما با وجود جو در آب این عارضه کاهش پیدا میکند.

درمان سریع سوختگی با جو دوسر

علاوه بر این با اضافه کردن اندکی جوش شیرین به آب حمام می توانید از بروز التهاب و سوزش جلوگیری کنید. در صورتی که یک ناحیه کوچک از پوست دچار سوختگی شده مقار کمی از جو را به یک کاسه کوچک آب اضافه کرده و ناحیه آسیب دیده را در آن قرار دهید.

سوزش و درد سوختگی را به سرعت فراموش کنید

یک شیمیدان فرانسوی خاصیت فوق العاده و شفابخش روغن اسطوخودوس را در سال۱۹۰۰ میلادی کشف کرد. او در طول یک آزمایش دستش را سوزاند و ناگهان دستش به طور اتفاق در روغن اسطوخودوس فرو رفت. این شیمیدان در این هنگام به خاصیت شفا بخشی و تسکین دهندگی این روغن در سوختگی پی برد.

تک فارس www.takfars.ir

درمان سریع سوختگی با روغن اسطوخودوس

برای درمان سوزش و بهبود سوختگی کافی است ۱ قاشق چای خوری ازروغن خالص اسطوخودوس را به حدود ۲ اونس(۵۰ ملی لیتر) آب اضافه کرده و ناحیه سوخته را به آرامی در آن فرو ببرید. علاوه بر این روغن درخت چای و عنبر سائل نیز برای سوختگی جزئی موثر هستند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر