تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا همسرم به من بی توجه شده باید چه کنم

image چرا همسرم به من بی توجه شده باید چه کنم

اگر همسرتان سرد شده است این راهکارها را انجام دهید

با خودتان درباره انتظارات از خودتان صادق باشید

اولین گام مهمی که باید بردارید، تشخیص دادن این مساله است که دقیقا در چه حالت ها و موقعیت هایی احساس خوبی به شما دست نمی دهد. با این حال، باید از خودتان بپرسید که آیا واقعا خود رابطه مشترک تان به چنین حسی منجر می شود یا مسائل حاشیه ای؟

بعضی از افراد بدون اینکه بدانند، همه مسائل را به همسرشان مربوط میکنند و درواقع همه چیز را در نسبت با او می فهمند. این درحالی است که اگر ما همه انتظارات خودمان را به رابطه با همسرمان معطوف کنیم، دیگر جای تعجبی نخواهد داشت که احساس کنیم همه نیازهای مان برطرف نمی شود. این وضعیت هم نتیجه ای ندارد جز این احساس که نسبت به ما بی توجهی شده است.

تکفارس آی آر

متخصصان می گویند که انتظارات انسان های امروزی از رابطه با همسرشان، بسیار فراتر و گسترده تر از این انتظارات در نسل های گذشته است. درواقع، انسان های امروزی می خواهند که همسرشان درعین حال که شدیدا عاشق شان است، بهترین دوست شان باشد. یعنی هم بتوانند با او صحبت کنند، هم زندگی سازگارانه ای را در کنار همدیگر تجربه کنند و هم جهان بینی مشابهی با همدیگر داشته باشند.

بنابراین، باید به این نکته توجه داشته باشید که بعضی از نیاز های بشری باید توسط دیگر افراد یا دیگر فاز های زندگی تامین شوند؛ مثل دوستان صمیمی، اعضای خانواده، رسیدگی به امور شغلی و علاقه مندی های مختلف. اگر این نکته را جدی بگیرید، دیگر همسرتان را بابت هر چیزی تحت فشار قرار نخواهید داد.

با همسرتان صادق باشید

مرحله دوم، این است که کاملا با همسرتان صداقت داشته باشید. بسیاری از افراد انتظار دارند که همسرشان بتواند ذهن شان را بخواند و در هر شرایطی و در هر موقعیتی، کاملا از خواسته ها و نیاز های آنان آگاه باشد. در این وضعیت، اگر چیزی که مورد توقع شان است دقیقا اتفاق نیفتند، یا همه چیز به درستی پیش نرود، یا احساس کنند که نیازشان برطرف نشده است، احساس سرخوردگی میکنند.

بنابراین، هر فردی باید تلاش کند تا خواسته ها و نیازهایش را کاملا واضح به همسرش انتقال بدهد. در ضمن، این انتقال خواسته ها باید به صورتی انجام شود که بازخوردن مثبتی را در همسرتان به وجود بیاورد و او را به حالت دفاعی فرو نبرد.

www.takfars.ir

ذهنیت متمرکز بر راه حل داشته باشید

اگر میخواهید که در برقراری ارتباط با همسرتان صادقانه تر رفتار کنید و در این زمینه موفق تر باشید، بهتر است که نسبت به خواسته های خود با همسرتان واضح تر عمل کنید.

متخصصان در این موارد توصیه میکنند که ذهنیت متمرکز بر راه حل داشته باشید. بنابراین، به جای فکر کردن دائمی به احساس بی توجهی، به این فکر کنید که چه کار هایی میتوانند به حل مشکل و برطرف کردن این احساس کمک کنند. در این مرحله باید از خودتان بپرسید که دقیقا چه چیزی از همسرتان میخواهید و باید برای تغییر دادن مسائل دقیقا چه کار هایی انجام بدهید. توجه داشته باشید که در یک زندگی مشترک، هر دو طرف در شکل گیری هنجار ها نقش اساسی دارند. بنابراین، هیچ چیزی به اندازه همکاری دونفره نمی تواند در حل مشکلات به شما کمک کند.

نکته: توصیه می شود هر یک از زوجین ابتدا به طور انفرادی، خود را در محکمه ای که در ذهن دارند، به قضاوت بنشانند و پس از یافتن ریشه مشکل و آگاهی از درجات قصور خود و همسر و نحوه واکنش هر یک از طرفین، آن را در محفلی دوستانه و بی غرضانه داوری کرده و حل نمایند.

نکته:برای کسب نتیجه مثبت، توصیه می شود:قصور و کوتاهی خود را به پای دیگری ننویسید و هر یک از طرفین شجاعانه و با جرات عیوب و کاستی خود را بپذیریند و درصدد رفع آن برآیند.

یادتان باشد دومین اصل موفقیت، هنر شما و همسرتان در گفتگوی موثر است. رعایت نکات ذیل ضمن گفتگو ضروری است:

زمان و شیوه بیان بسیار مهم است. در یک زمان مناسب با لحن آرام به گفتگو بپردازید.

هرگز در بیان ایرادات و اشتباهات همدیگر، از ضمیر تو استفاده نکنید. شما بهترین ضمیر خطاب در چنین مواقعی است و قدرت اثر پذیری و نفوذ کلام شما را صد برابر میکند، چرا که شما با بیان این واژه سحر آمیز، حس انتقاد و تخطئه کردن را در طرف مقابلتان ایجاد نمیکنید.

هرگز از عباراتی استفاده نکنید که منزلت و شان شخصیتی و خانوادگی یکدیگر را زیر سوال ببرد.

جدا از سرزنش، از مقایسه منفی و تهدید بپرهیزید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر