تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا نباید گوشی تلفن همراه تقلبی بخریم

image چرا نباید گوشی تلفن همراه تقلبی بخریم

۱ – شما به اندازه پولی که می‌پردازید کالا، ارزش و خدمات به‌دست نمی‌آورید. ممکن است به شما بگویند که این گوشی G3، Wi-Fi، GPS و همه اینها را دارد اما وقتی گوشی را می‌خرید و به خانه می‌برید، تنها می‌بینید هیولایی در دستتان است که فقط با آن می‌توانید تماس تلفنی برقرار کنید نه چیز دیگر. علاوه بر این، از آنجا که این گوشی‌ها از اجزا و تشکیلات ارزان‌تر و اغلب نامرغوب‌تر ساخته می‌شوند، به‌خوبی گوشی‌های واقعی یا اصلی کار نمی‌کنند.

۲ – نمی‌توانید گوشی خریداری‌شده را پس بدهید. شانس بیاورید که شش‌‌ماه برایتان دوام بیاورد و بعد خراب شود. بعد از آن باید به‌دنبال خدمات باشید.

۳‌- گوشی‌های تقلبی می‌توانند خطرناک هم باشند. از آنجا که این گوشی‌ها در هیچ رگولاتوری ثبت نمی‌شوند و مجوز نمی‌گیرند، سازندگان گوشی‌های تقلبی ممکن است از مواد ممنوعه و خطرناک استفاده کنند و هیچ نگرانی‌ای از عدم‌رعایت استانداردهای امنیتی برای شارژ کردن یا عمل کردن مطابق با دستورالعمل‌ها نداشته باشند. برای نمونه، باتری‌های موبایل اصلی با دقت با استانداردهای بین‌المللی، ملی و صنعتی آزمایش می‌شوند و از مدارهای ایمنی‌ای برخوردارند که ولتاژ، جریان و گرمای درونی را تنظیم می‌کنند. اما انواع تقلبی از هیچ استانداردی تبعیت نمی‌کنند. ممکن است در گزارش‌هایی که در رسانه‌ها منتشر شده، خوانده باشید که باتری موبایل‌ منفجر شده و در برخی موارد منجر به جراحت و صدمه دیدن کاربر شده است؛ اینها می‌تواند نتیجه استفاده از باتری‌های تقلبی باشد.

۴ – فروشندگان واقعی و درستکار با فروش گوشی‌های تقلبی مشتری‌های خود را از دست می‌دهند. شما همیشه می‌خواهید با فروشندگان خوب معامله کنید، بنابراین، می‌توانید با اطمینان به خرید خود ادامه دهید؛ خریدی که در آن تمامی حقوق مشتری محفوظ خواهد ماند.

تکفارس آی آر

۵ – درآمد ملی کاهش می‌یابد زیرا این فروشندگان برای فروش این کالاهای تقلبی مالیات نمی‌دهند.

۶ – و در آخر اینکه، سازندگان منافع خود را از دست می‌دهند. کم‌شدن فروش، عدم‌رعایت حقوق معنوی و تأثیر تحلیل مالی می‌تواند بر توانایی آنها در ادامه تولید محصولاتی برتر و رقابتی‌تر در کل دنیا تأثیر بگذارد.

اما گوشی‌های تقلبی گاهی اوقات پیچیده هستند؛ تولید آیتم‌هایی که درست شبیه نوع اصلی باشد کار آسانی نیست. در چنین مواردی، تحقیقات دقیق می‌تواند یک پادزهر عالی باشد. قبل از خرید گوشی مشخصات آن را بدانید و در مورد رنگ‌هایی که گوشی با آن عرضه شده، وضعیت قرار گرفتن کلیدها، دوربین و سایر مشخصات فیزیکی و ظاهری آن اطلاعات کافی داشته باشید.

درهرحال هر کس که گوشی‌های تقلبی را خریداری می‌کند، بدون شک به‌زودی از بهایی که پرداخته پشیمان می‌شود و از خرید خود ناراضی خواهد بود. کاملا واضح است که جاعلان با دیگر فعالیت‌های مجرمانه جهان در ارتباط هستند.

برای اینکه به دام فروشندگان گوشی‌های تقلبی نیفتید بهتر است از نمایندگی‌های اصلی برندهای موبایل خرید کنید و دقت کنید که ضمانت‌نامه اصلی تولیدکننده را دریافت کنید، نه ضمانت‌نامه وارد‌کننده یا شرکت فروشنده یا فروشگاه را و دست آخر اینکه هیچ ارزانی‌ای بی‌علت و هیچ گرانی‌ای بی‌حکمت نیست. اگر یک گوشی با مارک مشهور بیش از حد ارزان است به آن شک کنید؛ شاید تقلبی باشد.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر