image, خوردن ذرت برای سلامتی بدن چه خواصی دارد

ذرت شیرین، یکی از سبزی‌هایی است که چندین نوع از مواد مغذی مثل کربوهیدرات‌ها، فیبر، ویتامین‌ها و املاح را برای بدن فراهم می‌کند. با این‌حال، ذرت شیرین فاقد بسیاری از مواد مغذی ضروری است. بنابراین، ذرت شیرین باید در حد اعتدال خورده شود و بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد.

یکی از مزیت‌های ذرت شیرین این است که کالری کمی دارد. بنابراین، استفاده از آن می‌تواند احساس سیری مطلوبی به شما بدهد، بدون این‌که کالری اضافی داشته باشد.

یک فنجان از ذرت شیرین پخته‌شده حاوی ۱۴۳ کالری است.

میزان کربوهیدرات‌ها در هر فنجان از ذرت شیرین پخته‌شده به حدود ۳۱.۳ گرم می‌رسد.

۳.۶ گرم از این مقدار را فیبرهای غذایی تشکیل می‌دهند.

براساس دستورالعمل‌های بسیاری از سازمان‌های معتبر، بزرگ‌سالان باید حداقل ۱۳۰ گرم کربوهیدرات در طول روز دریافت کنند. علاوه بر این، میزان فیبر دریافتی برای مردان باید روزانه ۳۸ گرم و برای زنان نیز روزانه ۲۵ گرم باشد. اگرچه ذرت شیرین در گروه سبزی‌های غنی از پروتئین قرار نمی‌گیرد،

هر فنجان از ذرت شیرین پخته‌شده حدودا ۵ گرم پروتئین و ۲ گرم چربی برای بدن فراهم می‌سازد.

ذرت شیرین علاوه بر کربوهیدرات‌ها و فیبر، منبع فوق‌العاده‌ای از پتاسیم، ویتامین A، فسفر و نیاسین محسوب می‌شود.

هر فنجان از ذرت شیرین حاوی ۲.۵ میلی‌گرم نیاسین، ۱۱۵ میلی‌گرم فسفر، ۳۹۲ واحد بین‌المللی ویتامین A و ۳۲۵ میلی‌گرم پتاسیم است.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید