تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفندهای جالب برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب کوچک

image ترفندهای جالب برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب کوچک

ایجاد عمق به کمک آینه

استفاده از آینه در فضای یک اتاق خواب کوچک، عمق و ابعاد بیشتری در آن ایجاد خواهد کرد و به‌دلیل خاصیت منحصر به‌فرد آن مانند یک پنجره اضافی در اتاق عمل‌کرد دارد. آویزان کردن چندین آینه کوچک درکنار هم می‌تواند جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای در فضای اتاق ایجاد کند، اما آویختن یک آینه بزرگ به تنهایی باعث ایجاد یک قاب مربع شکل بزرگ در فضای اتاق می‌شود، که می‌تواند آن‌را بسیار بزرگ‌تر جلوه دهد.

image ترفندهای جالب برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب کوچک

استفاده از فضاهای خالی زیر تخت‌خواب

تکفارس آی آر

اتاق‌خواب‌های کوچک اغلب با مشکل کمبود فضا برای نگه‌داری لوازم روبه‌رو هستند، بنابراین بهتر است سعی کنید از هر متر از فضا استفاده بهینه کنید. کاسه‌ یا ظروف قدیمی، سبدهای بزرگ، سطل‌های پلاستیکی و یا کیسه‌های پارچه‌ای، گزینه‌های خوبی برای نگه‌داری لوازم در زیر تخت هستند و به شما کمک می‌کنند تا از این قسمت‌های بی‌استفاده نیز برای نگه‌داری وسایل‌تان کمک بگیرید.

نکته: می‌توانید پس از پر کردن کیسه‌ها، جهت صرفه‌جویی بیشتر و اشغال کردن فضای کمتر، هوای داخل کیسه‌ها را توسط جاروبرقی بکشید و حجم کیسه‌ها را کمتر کنید.

image ترفندهای جالب برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب کوچک

روشنایی ونورپردازی

انتخاب نورپردازی صحیح و هوش‌مندانه در یک اتاق خواب کوچک می‌تواند موجب شود که فضا بزرگ‌تر دیده شود. اگر نورپردازی به گونه‌ای باشد که نورهای ملایمی از جهت‌های مختلف اتاق تابیده شود، موجب می‌شود که سایه‌ و خط‌های لبه‌ها محو شود و احساس یک فضای بزرگ‌تر را به بیننده انتقال دهد.

www.takfars.ir

نکته: برای ملایم‌تر کردن نور بالای سرتان، می‌توانید از یک چراغ با وات پایین‌تر و یا حباب، جهت مات کردن سایه نور استفاده کنید.

image ترفندهای جالب برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب کوچک

استفاده از ترکیب رنگ‌های ملایم

اگر می‌خواهید در یک اتاق خواب کوچک، تصوری از یک فضای بزرگ‌تر را ایجاد کنید، بهتر است از ترکیب رنگ‌های ملایم استفاده کنید. اگر برای رنگ‌آمیزی دیوارها، مبلمان، لحاف و روتختی، رنگ‌های با سایه‌های مشابه را در نظر بگیرید، اتاق‌ بسیار بزرگ‌تر دیده خواهد شد. هم‌چنین خط و سایه‌های بین لوازم موجود در اتاق نیز محو می‌شود و چشم به‌راحتی در فضای اتاق به گردش درمی‌آید و این موجب می‌شود که اتاق بزرگ‌تر به دیده شود. برای ایجاد جذابیت بیشتر در اتاق نیز می‌توانید تعدادی لوازم تزئینی با رنگ‌های خاص و پرانرژی، به دکوراسیون آن اضافه کنید.

image ترفندهای جالب برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب کوچک

استفاده از یک میز دوکاره

استفاده از یک میز کوچک در کنار تخت‌خواب‌تان یک فضای کار دومنظوره برای شما ایجاد خواهد کرد. که می‌توانید از آن نه تنها به‌عنوان یک پاتختی بزرگ، بلکه با قراردادن یک صندلی مقابل آن، به‌عنوان یک فضای کار در اتاق برای خودتان استفاده کنید. این موضوع بسیار حائز اهمیت است که ابعاد آن را کوچک در نظر بگیرید، تا باعث ایجاد آشفتگی در اتاق نشود.

استفاده از سطح‌های عمودی

استفاده از سطح‌های عمودی در یک اتاق‌خواب کوچک، می‌تواند یک راه‌کار عالی برای چیدمان منظم و سازمان‌ یافته لوازم باشد. به‌طور مثال نصب تعدادی قفسه‌های متحرک روی دیوارهای اتاق می‌تواند مکان مناسبی برای نگه‌داری کتاب‌ها و مجله‌ها باشد. هم‌چنین قرار دادن تعدادی سطل کوچک و سبد، یا حلقه‌هایی برای آویزان کردن وسایل نیز می‌تواند مقداری فضای اضافه برای نگه‌داری لوازم متفرقه فراهم کند.

image ترفندهای جالب برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب کوچک

تک فارس

استفاده از سبد

سبدها لوازم تزئینی بسیار متنوع و جذابی هستند، که می‌توانند به فضا سبک و جلوه‌ی خاصی بدهند و در عین حال مقدار زیادی فضای کاربردی، جهت ذخیره لوازم نیز به اتاق اضافه کنند. دیگر مزیت آن‌ها این است که می‌توانند مکمل سبک طراحی و زیبایی بصری اتاق باشند. بنابراین یک نوع مناسب آن‌را که دوست دارید، برای اتاق‌تان انتخاب کنید.

نکته: لوازمی که نمی‌خواهید دیده شوند، و در عین حال نمی‌خواهید آن‌ها را فراموش کنید را نیز می‌توانید درون این سبدها و جایی قابل دسترس و نزدیک به تخت‌خواب‌تان قرار دهید.

وجود پنجره‌های بزرگ

با نصب پرده‌های بلند در اتاق‌های کوچک می‌توانید آن‌ها را بسیار مرتفع‌تر جلوه دهید. به این ترتیب که میله پرده را در بالاترین نقطه و کمی پایین‌تر از سقف نصب کنید و یک پرده بلند تا نزدیک زمین، از آن آویزان کنید.

نکته: می‌توانید برای نمایش یک پنجره وسیع‌تر در اتاق، میله پرده را از عرض پنجره بزرگ‌تر در نظر بگیرید. به این ترتیب، پرده‌ها طوری تنظیم می‌شود که بخش کوچک پنجره و بخش زیادی از دیوارهای اطراف آن‌را نیز پوشش می‌دهد.

image ترفندهای جالب برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب کوچک

محصولات معتبر
محصولات معتبر