تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه میوه و سبزی هایی ادرار آور هستند

لیموترش

مقداری لیموترش را به لیوان آب خود اضافه کنید با این کار علاوه بر طعم خوبی که به آب می دهد، یکی از اولین و مهم ترین میوه هایی است که برای کاهش فشارخون توصیه می شود. لیموترش در دسترس و مصرف آن برای آبمیوه، سالاد، برخی غذاها آسان است. لیموترش در درمان التهاب و عفونت دستگاه ادراری که سبب سوزش در هنگام ادرار کردن می شود، موثر است.

آناناس، انگور و زغال‌ اخته

image چه میوه و سبزی هایی ادرار آور هستند

آناناس به دلیل سرشار بودن از پتاسیم خواص دیورتیک (ادرار آور) دارد. می‌توانید از میوه‌ی تازه یا آب آن استفاده کنید چون خواص یکسانی دارند.

تکفارس آی آر

انگور نیز همین خاصیت را دارد به خاطر اینکه سرشار از آب است و باعث دفع ادرار می‌شود. زغال‌اخته نیز جزو میوه‌های ادرار آور است. به خاطر اینکه سرشار از آربوتین است. مصرف آب زغال‌اخته با احتباس آب مقابله می‌کند.

توجه داشته باشید که آبمیوه‌های صنعتی سرشار از قند هستند. بهتر است از آب‌میوه‌های بدون قند افزوده استفاده کنید. همچنین می‌توانید آبمیوه‌های صنعتی را با مقداری آب رقیق کنید. در این صورت قند کمتری وارد بدنتان می‌شود.

خیار

image چه میوه و سبزی هایی ادرار آور هستند

خوردن، بوبیدن و مالیدن خیار بر پیشانی جهت رفع سردرد مفید است. قطره قطره ریختن آب خیار در بینی و بوییدن آن جهت رفع گرفتگی، بی حوصلگی و کم خوابی مفید است. آشامیدن آب خیار جهت رفع اکثر تب های شدید، تسکین حرارت صفرا و خون، التهاب معده، رفع تشنگی، پاک کردن کبد، زیاد شدن ادرار، دفع سنگ کلیه و مثانه و بهبود یرقان سودمند است.

www.takfars.ir

جوشانده پوست خیار، درمان خوبی برای یرقان است.یک لیوان آب خیار با نیم سیر نبات، مسهل خوب و گوارایی است و صفرا و سودا را از معده به خوبی خارج می نماید که برای این کار آب خیار رسیده که کمی ترش مزه می باشد، بهتر است.

اگر مقداری میخک را در آب خیار خیسانده و پس از ۲۴ ساعت آن را صاف کرده و با عسل نوش جان نمایید، رنگ رخسارتان باز می شود؛ در حقیقت به کبد شما جلا می دهد و روح را شاداب می نماید.اگر مبتلا به مرض قند هستید تا می توانید از خیار و تخم خیار استفاده کنید.خیار از نظر طب قدیم ایران سرد است و خنک کننده بدن می باشد و به هضم غذا کمک میکند.

سرکه سیب

سرکه سیب با خاصیت ادرار آوری که دارد به عملکرد بهتر ادرار و خروج آب اضافی بدن و سلامتی بیشتر کمک میکند. همین طور سیستم گوارشی تنبل را تحریک میکند. مقدار کمی از سرکه سیب را به آب نوشیدنی خود اضافه کنید و میل نمایید با همان مقدار کم شما از فواید آن بهره مند خواهید شد.

image چه میوه و سبزی هایی ادرار آور هستند

سبزیجات ادرار آور

سبزیجات، منابع غنی از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر می باشند و بنا به گفته کارشناسان سبزیجاتی که حاوی ترکیبات طبیعی دیورتیک می باشند عبارتند از : چغندر، سبزیجات برگ پهن و دارای رنگ سبز، نخود سبز، تره فرنگی، کلم بروکسل، کدو تنبل، پیاز، کلم، مارچوبه و سیر. از طرفی سبزیجاتی نیز وجود دارند که به علت داشتن آب فراوان، سبب ادرار فراوان شده ودر نتیجه از جمع شدن آب اضافی در بدن و بروز اِدِم جلوگیری میکنند این سبزیجات عبارتند از کرفس، خیار، پیاز، گوجه فرنگی و کاهو.

کرفس

کرفس محتوی آب زیادی است بنابراین خوردن کرفس باعث افزایش ادرار هم می شود و در مطالعات اخیر نشان داده که کرفس همچنین باعث جذب آب خوراکی های دیگر نیز می شود. حتی اگر مزه کرفس را دوست ندارید، برای بهره بردن از مواد مغذی آن و هضم راحت تر غذا، کرفس مصرف کنید.

چغندر

تک فارس

علاوه بر اینکه چغندر ادرار آور است، منبعی از آنتی اکسیدان ها نیز هست همچنین دارای آنتی اکسیدان ویژه، بیت لین، است این آنتی اکسیدان تنها در چند خوراکی طبیعی یافت می شود. انواع چغندر به شکل خام، جوشانده یا بخارپز مصرف می شود ترشی چغندر نیز وجود دارد.

کلم

کلم خاصیت ادرار آور و پیشگیری از سرطان را دارد همچنین خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. در هنگام مصرف غذاهایی که با کلم تهیه می شوند، نمک کمتری مصرف کنید، چون نمک، سدیم خون را بالا می برد و خاصیت ادرار آوری کلم را کاهش می دهد.

بادمجان

image چه میوه و سبزی هایی ادرار آور هستند

بادمجان یک ادرار آور طبیعی است. عده ای برای کاهش وزن از آب بادمجان استفاده میکنند به این شکل که بادمجان را می جوشانند و آب خروجی از آن را می نوشند. این کار کمی افراطی است سعی کنید بادمجان را به اندازه و به عنوان غذای کمکی کنار غذای اصلی مصرف کنید.

جعفری

image چه میوه و سبزی هایی ادرار آور هستند

جعفری خواص دیورتیک فوق‌العاده‌ای دارد که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت. این سبزی معطر می‌تواند آب اضافی جمع شده در بافت‌های بدن را دفع کند.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر