تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور یک اتاق خواب آرام و شیک دکوراسیون کنید

image چطور یک اتاق خواب آرام و شیک دکوراسیون کنید

زمانی که به اتاق خواب می پردازیم، فاکتورهایی که فضا را خلق میکنند باید مطابق شخصیت شما تعریف گردند. اتاق خواب فضایی را تأمین میکند که به عنوان مکانی برای استراحت و آرامش شماست. در ادامه به راهکارهایی می پردازیم که به شما در آراستن اتاق خواب مشترکتان (خواب مستر یا والدین) کمک میکند تا شخصیت همسران، همراه با هم در آن دیده شود.

اکسسوری برای ما

استفاده از اسباب (اکسسوری) متعلق به خودتان راهی برای افزودن کاراکتر و شخصیت به اتاق خوابتان است. برای اجتناب از ایجاد فضایی درهم ریخته و ناهنجار می توان از فضای دیوارها استفاده کرد؛ برای مثال قلاب هایی برای آویختن تزئینات، قفسه هایی برای لوازم زینتی و کتاب ها و آویختن تصاویر شخصی و نیز آینه ها. شما هم چنین می توانید از آویزهای پشت دری برای آویختن کمربندها و جعبه های جواهرات استفاده کنید. این امکان نیز وجود دارد که در یک مکان از جواهرات بدلی برای تزئین استفاده نمایید تا ویژگی یک سبک (استایل) کاربردی و شخصی را به فضا بیفزایید.

معمولا سلیقه و استایل زنانه در مبلمان کردن و آراستن خانه در اغلب منازل حاکم است، همین طور در اتاق خواب اصلی که میان همسران مشترک است چنین سبک و سیاقی وجود دارد. برای اینکه یک اتاق شخصیت زنانه داشته باشد، به نظر می رسد رنگ، معمول ترین ابزار نسبت به تزئینات منحصربه فرد یا عناصر تزئینی است؛ برای مثال یراق دوزی، بند و قیطان و توری به طورقطع زنانه هستند و شاید وقتی به رنگ مشکی باشد برای مردان پرجاذبه تر گردد. استفاده از رنگ های پاستل ملایم و صورتی به خصوص در غیاب رنگ های تیره می تواند حس دخترانه تری به فضا اعطاء کند.

تکفارس آی آر

اتاق رنگین ما

می دانیم رنگ های پاستل ملایم به ویژه آبی، سبز و زرد در اتاق خواب به خوبی کارایی دارند، اما از اینکه در بخش های مختلف از رنگ های دیگر استفاده کنید تا سلیقه و استایل خودتان را به فضا انتقال دهید، نهراسید. اگر به این نتیجه رسیدید که از زیبایی رنگ های خنثی استفاده نمایید، کف پوش (و سایر ملزومات) چوبی می تواند حس و ظاهر طبیعی به فضا بدهد، به ویژه زمانی که با کرم، آبی و سبز روشن در کنار هم به صورت یک تیم درآیند.

نیازی نیست در استفاده از رنگ های روشن مثل صورتی، قرمز و بنفش محتاط عمل کنید، چراکه آنها برای ایجاد اتمسفری لذت بخش مفید هستند. اگر تن های روشن تر را برگزیدید، پیشنهاد می شود از آنها به مقدار کم و یا به عنوان رنگ تأکیدی برای تکمیل دکوراسیون اتاقتان استفاده نمایید.

سبک و سیاق ما

اگر بانو به سبک و سیاق های ساده مانند روستیک یا نقوش، تزئینات و دکوراسیون عشایری علاقمند است؛ برای مثال علاقه دارد که کلکسیونی از ابزارآلات قدیمی را به نمایش بگذارد آنها را به صورتی مینیمال و ساده با گرافیک جذاب قرار دهید و اگر آقا به گرافیک معاصر و رنگ های تند و گرم علاقه دارد بگذارید که در نقطه توجه قرار گیرد. به این ترتیب با ترکیب این دو می توانید اتاقی داشته باشید که باب طبع هر دو نفر باشد؛ چون از علایق هر دو در آن استفاده شده است.

www.takfars.ir

تغییری زیرکانه از ترکیب نارنجی و آبی به قرمز مرجانی و آبی ممکن است برای بانوان رضایت بخش تر باشد. ترکیبی استادانه از الگوها و نقوش برجسته برگزینید و آن را در زمینه ای زغالی قرار دهید تا اینکه برای هردو نفر گزینه مناسبی گردد. رنگ آبی و نارنجی را در زمینه های بی رنگ (سفید) در سطح کوچک به کار ببرید؛ برای مثال دیوارهای سفید با آثار هنری با طیف رنگ آبی و فرشی با رنگ نارنجی به همراه تخت و لوازم چوبی به رنگ متوسط (نه تیره و نه روشن).

استفاده از رنگ های سفید و روشن برای برجسته کردن یک سرتخت (Headboard) زیبا و منحصربه فرد مفید است و می تواند مانند ویترینی برای نمایش شکل و بافت چوب (بافتی که در اثر برش چوب دیده می شود) عمل کند.

یکی از بهترین راه های دکور کردن اتاق خواب مستر، استفاده از قفسه کتاب توکار کاربردی است، به ویژه زمانی که فضای محدودی دارید. این راهی است که با کمک آن می توان به صورت مکرر برای خلق فضاهای متناسب با کاراکتر هر دو فرد (بانو و آقا) و سبک و سیاق موردتوجهشان از آن بهره برد. در این کتابخانه ها می توانید از قاب عکس های دونفره، کتاب ها، شمع، گیاهان و لوازم تزئینی خانگی کوچک استفاده کنید.

مصالح ، الگو و نقشِ شما

با افزودن چوب ها به صورت نمایان (اکسپوز) می توانید اتاق خوابی خوشایند برای هر دو نفر بیافرینید. می شود از الوارهای چوبی با فرم های طبیعی در سقف یا فریم های تخت و نیمکت پایین تخت نیز بهره برد.

اگر شما به عناصر دکوراتیو و تزئینات سنتی علاقه دارید و همسرتان احساس میکند آنها کهنه و از مد افتاده اند برای موفق شدن باید با رنگ دودی سیر شروع کنید. این کار به تنهایی از اینکه اتاق بیش ازاندازه حس زنانه داشته باشد جلوگیری میکند. موتیف و الگوی سنتی موردعلاقه تان را به صورت ساده شده و برای تأکید بیشتر با ترکیب رنگی جسورانه تر وزنده تری بر روی زمینه به کار ببرید.

یک فرش با نقوش و رنگ های زنانه برای مثال رنگ هایی چون صورتی روشن، سرخابی و مانند آنها در برابر یک لحاف (روتختی) با طرح و رنگ مردانه برای مثال آبی روشن و سورمه ای محبوب باشد. ترکیب این رنگ ها می تواند موجب تسکین و آرام کردن هر دو جنس شود و به ایجاد فضایی راحت و غیررسمی کمک میکند.

می توانید رنگ را با افزودن یک قالیچه یا فرش آنتیک به همراه کناره، مانند یک اثر هنری به فضایتان بیفزایید و منجر به تأکید و تمرکز در فضا گردید. می توانید پیرامون رنگ های روشن را با رنگ مشکی تعریف کنید. در این زمینه از گفته یوهانس ایتن الهام بگیرید:رنگ های روشن در زمینه (بک گراند) روشن اگر پیرامونشان با رنگ مشکی محدود و تعریف شود، میتوانند تا حد زیادی تقویت شوند.

از رنگ سفید به عنوان زمینه برای رنگ های تیره استفاده کنید. رنگ های تیره در مجاورت رنگ سفید و روشن بیشتر موردتوجه قرار می گیرند و برجسته تر به نظر می رسند.

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر