تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

علت اینکه موهایم شروع کرده به ریزش چیست

image علت اینکه موهایم شروع کرده به ریزش چیست

متاسفانه برای ریزش موی ارثی و هورمونی هیچ دارو و درمان قطعی در دنیا وجود ندارد و معمولا تبلیغاتی که در این زمینه انجام می شود دارای جایگاه علمی نیست.

ریزش مو علل گسترده و متفاوت دارد اما عمده ترین علت آن ریزش موهای ارثی و هورمونی است که هم استعداد بدنی و افزایش هورمون های مردانه در آن موثر می باشد.

ریزش مو اگر به هر دلیلی به صورت غیر قابل توجیه ایجاد شود، می تواند از برخی بیماری های داخلی خبر دهد.

اختلالات تیروئید، بیماری های مرتبط با دستگاه روماتولوژی، روماتیسم و در حالت خطرناک تومور های نادر پوستی ممکن است با ریزش موهای ناحیه ای همراه باشد که نیاز به بررسی دارند.

تکفارس آی آر

یکی از علل عمده ریزش مو در افراد استرس و اضطراب است که به طور موقت منجر به ایجاد این عارضه می شود.

ماینوکسیدیل یک داروی تایید شده در دنیا برای ریزش موی ارثی و همورمونی است که عامل زمینه ای ریزش مو بستگی به ژنتیک افراد دارد و هورمون های مردانه ای که در بدن وجود دارند به هیچ وجه درمان قطعی ندارند.

ماینوکسیدیل به طور نسبی در بعضی افراد منجر به ایجاد اثر می شود اما به دلیل آنکه موجب تغییرات ژنتیکی نمی شود تنها در زمان استفاده موثر است و چنانچه قطع شود فرد بعد از مدتی به حالت اول بر می گردد.

فیناستراید به عنوان یکی از داروهای تایید شده برای درمان ریزش موارثی و هورمونی درمان موقت به حساب می آید و می تواند پس از مدتی بازگشت کند. استفاده از این دارو با دوز استاندارد در افراد مناسب عوارض چندانی ندارد که برخی عوارض نادر آن با قطع دارو برگشت پذیر است.

خود درمانی و استفاده از داروهای ریزش مو بدون تجویز و نسخه پزشک عوارض جبران ناپذیری را به دنبال دارد که درمان ریزش مو با توجه به سابقه، شرح حال، نوع ریزش موی افراد، جنسیت و شرایط جسمانی درمان متفاوت است.

www.takfars.ir

استفاده خودسرانه از داروهای درمانگر ریزش مو در داروهایی که به صورت خوراکی تجویز می شود می تواند باعث نارسایی برخی ارگان های داخلی شود و عوارض جبران ناپذیری را ایجاد کند که مصرف خودسرانه داروهای موضعی نیز گاهی باعث پیشرفت ریزش مو می شود.

در بسیاری از موارد استفاده از داروهای موضعی درمانگر ریزش مو به دلیل عوارض کمتری که دارند، برای درمان کافی هستند و به همین دلیل استفاده از داروهای خوراکی را کمتر توصیه می کنیم.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر