تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خوراکی های که گردش خون را در بدن شما بهتر میکنند

image خوراکی های که گردش خون را در بدن شما بهتر میکنند

جریان ضعیف خون علامت بسیاری از مشکلات نظیر بیماری قلبی و دیابت است. همچنین می تواند موجب بروز بیحسی یا سوزش در دست و پاها، احساس سرما در اندام یا حتی تضعیف انرژی شود.

اگر خون به درستی در رگ ها جریان نداشته باشد مشکلاتی مانند پاهای متورم، ورم قوزک پا، گرفتگی عضلات در شب، بی طاقتی در فرد دیده می شود؛ اما با رعایت نکات تغذیه ای می توان جریان گردش خون را بهتر کرد.

ماهی آزاد حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای سلامت قلب مفید است و باعث بهبود گردش خون در رگ ها می شود.

لیموترش قاتل بیش از بیست نوع میکروب و عفونت است و با سرماخوردگی، آنفلوآنزا، تب مقابله میکند و مواد موجود در آن باعث افزایش جریان خون می شود، این ترکیبات حالت چسبناکی رگ های خونی را کاهش می دهد.

تکفارس آی آر

آووکادو چرب و پرکالری است اما درعین حال سرشار از ویتامین E است که جزء محافظ های رگ های خونی است. توصیه می کنیم هر هفته یک مرتبه آووکادو را به همراه لیموترش (سرشار از ویتامین C) میل کنید تا رگ هایتان در سلامت بماند و خون به راحتی در آنها جریان داشته باشد.

پرتقال و مرکبات سرشار از ویتامین C هستند و جریان طبیعی خون را بهبود می دهند، این میوه ها باعث تقویت جداره های رگ های خونی می شود و از تشکیل پلاک های خونی ناشی از جریان بد خون پیشگیری میکنند.

کاکائو حاوی فلاوونوئیدهایی است به طور طبیعی در گیاهان و میوه ها وجود دارند و به بهبود گردش خون کمک میکنند.

تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E است که از تشکیل لخته های خونی پیشگیری میکند.

زنجبیل شهرت زیادی در تسکین و بهبود حالت تهوع و مشکلات گوارشی دارد و به گردش بهتر خون کمک میکند.

www.takfars.ir

سیر حاوی خواص فوق العاده ای بوده که برای تصفیه خون مفید است و از تشکیل پلاک های خونی پیشگیری میکند. موادغذایی دیگر هم خانواده سیر مانند تربچه، پیاز و تره فرنگی نیز برای بهبود جریان خون بسیار موثرند.

هندوانه سرشار از لیکوپن است و این آنتی اکسیدان طبیعی باعث بهبود جریان خون می شود همچنین توت فرنگی و مورد صحرایی جزء مواد غذایی حاوی این رنگدانه هستند که به دلیل داشتن ویتامین ها نیز باعث تقویت جداره های رگ ها و مانع از ورود آب به بافت های خونی می شود.

تخم مرغ ارزش غذایی بالایی دارد. سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب امگا ۳ است که به حفظ غشای سلولی کمک و جداره های رگ ها را تقویت میکند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر