تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خوراکی هایی که باعث می شوند دل درد بگیریم

image خوراکی هایی که باعث می شوند دل درد بگیریم

آرد غلات

آرد سفید از مدت ها قبل سرشار از فیبر بوده و بعنوان یک غذای کامل مورد استفاده قرار می گرفته است. آرد غلات هنوز هم می تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند. هنگامیکه شما سریعا آرد را هضم میکنید ، شما یک افزایشی در قند خون و متعاقبا افت قند خون را تجربه میکنید که این می تواند سبب ناراحتی در هضم شود و یک سری مشکلات را بوجود آورد.

بروکلی ، گل کلم و کلم

از آنجاییکه بیشتر ما فکر می کنیم که سبزیجات مواد مغذی و سالمی بشمار می آیند اما در مقابل نباید فراموش کرد که برخی از سبزیجات حاوی نشاسته بوده که ممکن است برای هضم مشکلاتی ایجاد کنند. این نشاسته اسمزی آب موجود در دستگاه گوارش را جذب میکنند. برای برخی از افراد این امر مشکلات گوارشی ایجاد نمیکند اما برای برخی دیگر می تواند سبب نفخ ، درد شکم و حتی اسهال شود.

تکفارس آی آر

غذاهای حاوی مخمر

غذاهای سرشار از مخم حاوی هیستامین هستند که می تواند مشکلاتی را در افراد ایجاد کند و این اتفاق زمانی می افتد که فرد فاقد آنزیم برای هضم آن باشد و آنها نیز بعلت وجود نوعی باکتری به رشد بی رویه خود ادامه می دهند. این مسئله می تواند به یک واکنش آلرژیک منجر شود و درد معده ، سوزش سردل ، نفخ و اسهال از جمله علائم آن هستند.

سیر و پیاز

تعداد کمی از افراد هستند که غذای خود را بدون استفاده از سیر و پیاز طبخ می دهند. این سبزیجات حاوی گوگرد بوده که براحتی فرآیند سم زدایی را در بدن انجام می دهند. با این حال برخی از مردم در هضم گوگرد دچار مشکل می شوند و این امر سبب ایجاد گاز معده می شود.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر