۲۲ نکته طلائی برای کنترل وزن و لاغر شدن سریع

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

۲۲ نکته طلائی برای کنترل وزن و لاغر شدن سریع

image ۲۲ نکته طلائی برای کنترل وزن و لاغر شدن سریع

۱-مواد غذایی حاوی روغن و آزاد و گردو کمک میکنند تا هم طعم خوبی را تجربه کنید و هم مدت زمان بیشتری سیر بمانید.
۲-از مغزها غافل نشوید.همیشه روزانه یک مشت آجیل بدون نمک مصرف کنید تا سیر بمانید.اگر آنها را در آب خیس کنید،طعم و بافتی متفاوت پیدا میکنند.

۳-استرس مزمن را با روش های مختلف تن آرامی کاهش دهید.با این روش ،اشتهای کاذب خود را از بین می بریدو دچار پرخوری عصبی نمی شوید.

۴-احتمالا شما هم بیشتر غذاهای خود را با روش سرخ کردن حاضر میکنید؛ در حالیکه روش های طبخ سالم تری هم وجود دارند که شامل کباب کردن،بخارپز کردن ،پختن و جوشاندن هستند.

۵-گرسنگی را با تشنگی اشتباه نگیرید.وقتی احساس گرسنگی کردید،یک لیوان آب بنوشید تا اگر دچار اشتهای کاذب شده اید،این مشکل رفع شود.

۶-وقتی در رستوران غذا میخورید،چند دقیقه قبل از غذای اصلی و انتخاب آن ،دسر سالم سبزیجات یا اسنک سالاد بخورید تا اشتهایتان کم شود و غذای اصلی کمتری سفارش دهید.

تکفارس آی آر

۷-وعده ی ناهار را با کمی فلفل قرمز بخورید.خوردن فلفل قرمز تند همراه غذا در ساعات اولیه روز باعث می شود در ادامه روز اشتهای کمتری داشته باشید.

۸-سرعت غذا خوردن خود را کم کنید و حین صرف غذا با افراد خانواده آرام صحبت کنید تا بدن در فرصت کافی،دستور سیر شدن را به مغز صادر کند.

۹-مصرف ماهی آزاد یکی از عادت های سالم غذایی است.اگر به نظرتان طبخ ماهی کار دشواری است،می توانید از نوع کنسروی و سالم استفاده کنید.

۱۰-با مصرف فلفل تند یا چای سبز طی روز به بهبود وضعیت متابولیسم بدن تان کمک کنید.

۱۱-به اندازه کافی بخوابید .کم خوابی یا پر خوابی عاملی برای به هم خوردن تعادل و میزان هورمون های هوشیار کننده ی مغز برای احساس سیری یا گرسنگی بدن انجم دهید.

www.takfars.ir

۱۲-وقتی احساس کردید اشتهای تان زیاد شده است ،با مصرف کمی نوشیدنی بدون کافئین کمک بزرگی به خود میکنید تا کالری کمتری وارد بدنتان شود.

۱۳-استفاده از سس سیب بسیار موثر و خوب است.

۱۴-از هر فرصتی برای داشتن تحرک به هر شکلی ،حتی در محدوده ی کوچک استفاده کنید.تحقیقات نشان می دهد افرادی که فعالیت و تحرک فیزیکی بیشتری دارند ،لاغرترند.

۱۵-برای دسر سالم تر می توانید،موز یا هندوانه ،خربزه و سایر میوه های صیفی مشابه را همراه با کمی دارچین مصرف کنید.

۱۶-هرگز هنگام تماشای تلویزیون،فیلم دیدن یا در سینما و کنسرت چیزی نخورید.با این کار تنها مقداری کالری اضافه را وارد بدن تان خواهید کرد.

۱۷-به جای مایونز و سایر سس های چرب،از ماست یا سس های خانگی کم چرب استفاده کنید.

۱۸-هیچ نوشیدنی ای در جهان جایگزین آب نخواهد شد.با تغییر نوشیدنی هایی که همراه غذای تان میل میکنید به آب ،مقداری قابل توجهی وزن کم میکنید.

۱۹-مصرف سویا را از یاد نبرید.

۲۰-افرادی که صبحانه میخورند،در برنامه های کاهش و کنترل وزن خود موفق ترند.

۲۱-به جای کره و خامه سراغ کره بادام زمینی بروید.

تک فارس

۲۲-اسیدهای چرب امگا ۳ در ماهی آزاد باعث می شوند بدن کالری بیشتری بسوزاند؛به خصوص اگر طی روز ورزش هم بکنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

راهکارهای مراقب از خانم های تازه سزارین شده
  1. چطور بعد از ترک سیگار مراقب سلامتی خود باشیم
  2. پیشنهادات طب سنتی برای درمان کبد چرب
  3. چطور بفهمیم یک عرق گیاهی واقعا طبیعی است یا نه
  4. آمپول بلویسین اس عوارض جانبی موارد مصرف منع دارویی
  5. چطور در نیمه دوم ماه رمضان برای روزه داری خود را قوی کنید
  6. چه غذایی بخورید تا شب ها راحت بخوابید

مطالب پربازدید

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب محبوب