تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

یک سری تمرینات ورزشی ساده قابل انجام در هر اتاقی

تمام چیزی که برای این تمرینات روزانه نیاز دارید، یک صندلی محکم و ۱۵ دقیقه زمان است. هر یک از این تمرینات را ۱۰ بار پشت سر هم انجام دهید، آنگاه یک استراحت یک دقیقه‌ای و دو بار دیگر این چرخه را تکرار کنید. یعنی هر تمرین را ۳۰ بار انجام خواهید داد.

اسکات هوازی

image یک سری تمرینات ورزشی ساده قابل انجام در هر اتاقی

– پاشنه‌های پا را به اندازه عرض شانه باز کرده و سر انگشتان پا را اندکی به بیرون متمایل کنید. قفسه سینه را جلو داده و شانه‌های‌تان را به سمت عقب و پایین متمایل کنید.

– باسن را پایین بیاورید تا رانها موازی زمین قرار گیرند. سعی کنید وزن‌تان را روی پاشنه پاها بیندازید. همزمان دستها را موازی با شانه بالا آورده و انگشتان شست را به هم بچسبانید. در این حالت دستها باید کاملا کشیده و رو به جلو باشند. تا جایی که هیچ انحنایی در بخش پایینی ستون فقرات ایجاد نشود، پایین بروید.

تکفارس آی آر

– با فشار روی پاشنه بلند شوید و با بالا آوردن باسن به حالت ایستاده برگردید. همزمان دستها را رها کرده و در دو سوی بدن قرار دهید.

– این تمرین را ۱۰ بار تکرار کنید.

این تمرین پاها و باسن را به تحرک وا می‌دارد و اندام داخلی بدن هم بسیار مفید است. به خاطر داشته باشید که همواره قفسه سینه را بالا و باز نگه دارید.

شنای جک

image یک سری تمرینات ورزشی ساده قابل انجام در هر اتاقی

www.takfars.ir

– با حالت استاندارد شنا شروع کنید: دستان کشیده و مچ‌ها هم راستا با شانه ها و پاها هم کاملا به هم چسبیده.

– با یک پرش کوتاه پاها را از هم باز کنید و با یک پرش دیگر دوباره آنها را کنار هم جمع کنید.

– بدن را در یک خط صاف از سر تا پاشنه نگه داشته و آنقدر پایین بروید تا آرنج‌ها در دو سوی بدن قرار گرفته و سینه به زمین نزدیک شود. البته اگر برای انجام شنای کامل با مشکل روبرو هستید، می توانید آن را به شکلی ساده کنید. مثلا زانوها را روی زمین بگذارید شنای زانو بروید.

– بالا آمده و به نقطه آغازین برگردید. یک حرکت کامل شده است.

– این تمرین را ده بار تکرار کنید.

اگر می‌خواهید این تمرین را سخت‌تر کنید، می‌توانید پس از بالا آمدن بلند شده و بالا بپرید و دوباره به حالت شنا برگردید.

اسکات اسپلیت بلغاری

image یک سری تمرینات ورزشی ساده قابل انجام در هر اتاقی

– یک صندلی محکم را به دیوار تکیه دهید و با فاصله مناسبی جلوی آن بایستید. در فاصله‌ای که بتوانید پای چپ‌تان را بر روی صندلی قرار دهید.

– زانوی پای راست را صاف نگه دارید و آنگاه سعی بنشینید. به اندازه‌ای پایین بیایید که ران پای جلو به موازات زمین قرار گیرد. حال دوباره به حالت پیشین بایستید. اکنون یک دور از این تمرین تمام می‌شود.

تک فارس

– این تمرین را ۱۰ بار تکرار کنید. حالا پای چپ‌تان را آزاد کرده و پای راست را روی صندلی قرار دهید و ۱۰ بار هم با پای راست این نرمش را تکرار کنید.

عضله دو سر جلو بازو با صندلی

image یک سری تمرینات ورزشی ساده قابل انجام در هر اتاقی

– پشت صندلی قرار گیرید و پاهای تان را اندکی از هم باز کنید. دو سمت صندلی را به شکلی در دست بگیرید که کف دستان‌تان روبه‌روی هم قرار گیرند. در این حالت انگشتان شست باید در بخش داخلی صندلی قرار داشته باشند.

– آرنجها را به دو طرف بدن بچسبانید. شانه‌های‌تان را عقب دهید. حال صندلی را بالا آورید و تا دستان‌تان به نزدیکی شانه برسند.

– با کنترل کامل و بدون رها کردن صندلی، آن را پایین اورده و روی زمین بگذارید. این یک بار انجام تمرین است. این نرمش را ۱۰ بار تکرار کنید.

پلانک ساعد

image یک سری تمرینات ورزشی ساده قابل انجام در هر اتاقی

– کف اتاق در حالت پلانک پایین و به شکلی که ساعدها روی زمین باشند قرار بگیرید. آرنجهای‌تان را در حالتی قرار دهید به شکل عمودی در موازات شانه‌ها باشند. کف دستان‌تان را به هم بچسبانید.

– نگاه‌تان را به پایین بدوزید. پاشنه های پا را به شکل مستقیم و عمودی نگه دارید و بخش میانی بدن را مجبور کنید تا در یک خط صاف با شانه ها و پاشنه قرار گیرد.

T A K F A R S

– گردن و ستون فقرات را در یک خط قرار دهید و شکم را به سمت ستون فقرات جمع کنید و برای ۳۰ ثانیه در همین حالت بمانید.

– پس از ۳۰ ثانیه زانوها را روی زمین گذارده و روی پاشنه بنشینید.

این تمرین باعث فعالیت عمقی بخش میانی و داخلی بدن شده و به شما کمک می‌کند که وضعیت بدنی مناسبی داشته باشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر