تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

یک بطری نوشابه دقیقا چه مقدار قند دارد

یک قوطی نوشابه ۲۸ گرم شکر دارد و این میزان معادل دو قاشق غذاخوری شکر یا ۱۲ حبه قند است.

سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری از دیابت توصیه می‌کند که روزانه حداکثر ۵ درصد انرژی مورد نیاز از طریق مصرف قندها تامین شود. بنابراین مقدار توصیه شده قند و شکر مصرفی از کل مواد غذایی که در طول روز مصرف می‌شود، نباید بیشتر از ۲۵ گرم یا پنج قاشق مرباخوری باشد.

همچنین کاهش مصرف مواد قندی، پرهیز از مصرف بیش از حد مواد قندی و نشاسته‌ای مانند برنج، ماکارونی، شیرینی، کیک، شکلات، مربا، عسل و نوشابه‌ها، کاهش مصرف قندهای ساده مانند قند، شکر، شیرینی، شکلات، نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌های صنعتی نیز بسیار موثر است. چرا که یک قوطی نوشابه ۲۸ گرم شکر دارد و این میزان معادل دو قاشق غذاخوری شکر یا ۱۲ حبه قند است.

در عین حال کاهش مصرف نمک و پرهیز از مصرف غذاهای شور مثل ماهی‌ دودی، آجیل شور، چیپس، انواع شور، کاهش مصرف غذاهای کنسرو شده، سوسیس و کالباس، مواد غذایی بسته بندی شده آماده (به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی نمک) و داشتن برنامه مرتب ورزشی مانند پیاده‌روی تند و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه نیز در پیشگیری از بروز دیابت بارداری تاثیرگذار است.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر