تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

گیاه مرزه چه فایده ای برای سلامتی و زیبایی دارد

image گیاه مرزه چه فایده ای برای سلامتی و زیبایی دارد

در مصرف مرزه زیاده روی نکنید چونی میتواند به سلامتی تان آسیب وارد کند. دمنوش مرزه نیز می تواند برای مبتلایان به امراض قندی مفید باشد.

مرزه، گیاهی است علفی و یک‌ساله با ساقه‌هایی منشعب به طول تا ۳۰ سانتی‌متر. رنگ گیاه سبز کدر است که با همین مشخصه با دیگر گونه‌ها تفاوت دارد.

مرزه به علت داشتن ترکیبات فنلی در اسانس و ترکیبات تاننی در برگ، دارای خاصیت ضدقارچ، ضدمیکروب، ضداسپاسم و ضداسهال می‌باشد.

مرزه همچنین ضد ادرار است و در اروپا از قدیم به عنوان ضدتشنگی زیاد به خصوص در افراد مبتلا به مرض قند مورد استفاده قرار می‌گرفت. این اثر را به دلیل وجود جسم کارواکرول در اسانس آن می‌دانند.

تکفارس آی آر

غیر از مصرف به صورت سبزی تازه، می‌توان روی ۱.۵ گرم از خشک و خرد شده گیاه یک استکان آب جوش ریخته و ۲۰ دقیقه گذاشت تا دم بکشد (بهتر است در ظرف بسته باشد)؛ سپس آن را صاف و میل کرد.

میزان مصرف تا ۳ قاشق چایخوری گیاه خشک در روز می‌باشد. در بعضی از کشورها تنتور مرزه وجود دارد. مصرف تنتور آن نیم تا یک قاشق چایخوری ۱ تا ۳ بار در روز است.

مرزه برای انسان سمیت ندارد. با این حال مصرف بیش از اندازه ممکن است التهاباتی در مخاط ایجاد کند. در بعضی از حیوانات، مانند موش، ممکن است باعث التهاباتی شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر