تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کپسول استراسیت عوارض جانبی موارد مصرف منع دارویی

موارد مصرف

استراموستین در درمان کارسینومای پروستات مصرف می شود.

مکانیسم اثر

استراموستین یک آلیکه کننده ضعیف بوده و ممکن است در بیماران مقاوم به استروژن موثر باشد. اثر دیگر آن مهار تقسیم میتوز است . اثرات دیگر آن مهار تقسیم میتوز است. اثرات استروژنیک آن مشابه استرادیول است و از طریق تضعیف محور هیپوتالاموس – هیپوفیز سبب کاهش غلظت سرمی تستوسترون می شود.

فارماکوکینتیک

تکفارس آی آر

جذب خوراکی آن ۷۵ در صد است. متابولیسم آن سریع بوده و در اثر عبور اولیه کبدی به استرادیول ( به مقدار جزئی )، استرون و نیتروژن موستارد هیدرولیز می شود. نیمه عمر آن در فاز نهایی ۲۰ ساعت است و دفع آن از طریق صفرا و مدفوع است.

موارد منع مصرف

استراموستین در اختلالات ترومبوآمبولیک فعال ( انفارکتوس میوکارد، خونریزی مغزی ) و ترومبوفیلیت فعال، مگر در مواردی که خود تومور سبب عارضه ترومبوآمبولیک گردد، نباید مصرف شود.

هشدارها

در صورت وجود ترومبوفلبیت، سابقه درمان با استروژن، زیادی کلسیم خون و زخم معده باید با احتیاط مصرف شود.

www.takfars.ir

دارو یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا مصرف شود.

هنگام مصرف دارو از مصرف شیر و سایر فراورده های لبنی و دارو های حاوی کلسیم خود داری شود.

عوارض جانبی

عارضه شایع استراموستین احتباس سدیم و مایعات ( تورم پاها ) است.

تداخل دارویی

استراموسیون با داروهایی که سمیت کبدی ایجاد میکنند تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

مصرف یک دوره ۹۰-۳۰ روز برای ارزیابی اثر بخشی دارو کافی است. درمان با استراموستین ممکن است تا ظهور اثر مطلوب دارو ادامه یابد.

گاهی اوقات برای رفع تهوع و استفراغ از فنوتیازین ها استفاده می شود ولی ممکن است شدت تهوع و استفراغ در بعضی از بیماران به حدی باشد که قطع درمان ضروری باشد.

مقدار مصرف

تک فارس

در درمان کارسینومای پروستات به صورت خوراکی به میزان mg/m²/day 600 در سه مقدار منقسم ( یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا ) یا ( mg/kg/day16-10 ) در سه یا چهار مقدار منقسم ( یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا ) تجویز می شود.

اشکال دارویی

Capsule : 140 mg

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر