تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کنکور سراسری از دانشگاه آزاد حذف شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: کنکور کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد نیز به‌احتمال قوی از بهمن امسال یا نهایتا از مهر‌ماه سال آینده حذف می‌شود.به گفته فرهاد دانشجو کنکور کاردانی در دانشگاه آزاد اسلامی از امسال حذف شد و به تاریخ پیوست. او در پاسخ به پرسش همشهری درباره محقق‌شدن وعده کاهش شهریه‌های دانشگاه آزاد نیز اظهار کرد:

برای همه دانشجویان جدیدالورود دوره‌های کاردانی امسال نه‌تنها ۱۵درصد افزایش شهریه نداشتیم بلکه ۲۰درصد هم کاهش شهریه داشتیم و در واقع ۳۵درصد کاهش شهریه داشته‌ایم.رئیس دانشگاه آزاد افزود: برای همه دانشجویان جدیدالورود کارشناسی ناپیوسته نیز همانند دانشجویان دوره‌های کاردانی عمل شد و نه‌تنها ۱۵درصد افزایش شهریه نداشتیم بلکه ۲۰درصد کاهش شهریه داشتیم. دانشجو درباره شهریه سایر دانشجویان نیز گفت:

برای ۹۰درصد دانشحویان که دانشجویان سال‌های قبلی ما هستند نیز هیچ افزایش شهریه‌ای نداشته‌ایم و این کاهش شهریه‌ها در حالی است که افزون بر افزایش شهریه‌ها در سایر دانشگاه‌های غیردولتی و شبانه، نرخ‌ها نیز افزایش یافته است. او اظهار کرد: برای دانشجویان جدیدالورود به جز کاردانی نیز تنها پنج درصد افزایش شهریه داشتیم، یعنی دانشجویی که در هر ترم ۶۰۰هزار تومان می‌پرداخت فقط ۳۰هزار تومان افزایش شهریه داشته‌ایم و البته این یعنی ۱۰درصد کاهش شهریه نسبت به سال‌های پیش.

رئیس دانشگاه آزاد درباره گسترش واحدهای علوم و تحقیقات گفت: ۳۱واحد مجوز نداشت که با هماهنگی‌های رئیس واحد علوم تحقیقات تهران و معاون آموزشی دانشگاه آزاد یا مسئولان وزارت علوم، ‌اکنون همه ۴۲واحد علوم تحقیقات از نظر شبکه مجوز دارند. دانشجو اظهار کرد: رشته‌های واحد علوم تحقیقات کم است و برخی هم رشته ندارند که توسعه رشته‌ها در واحدهای علوم تحقیقات در دستور کار دانشگاه آزاد است. او درباره بازنگری در رشته‌ها و ایجاد رشته‌هایی که نیازهای جامعه را برطرف کنند اعلام کرد: ‌معاونت آموزشی دانشگاه، معاونان آموزشی واحدها و هیأت رئیسه دانشگاه آزاد رشته‌ها بررسی می‌کنند و مورد بازنگری قرار می‌دهند و رشته‌هایی‌ که چند سال است نیازی به آنها نیست یا بدون متقاضی هستند را با رشته‌هایی که بیشتر مورد نیاز است و میان رشته‌ای هستند جایگزین می‌کنند.

تکفارس آی آر

محصولات معتبر
محصولات معتبر