تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چیزهایی که به شما کمک میکند خواب شبانه راحتی داشته باشید

image چیزهایی که به شما کمک میکند خواب شبانه راحتی داشته باشید

دمنوش‌ها:

می‌توانید یک قاشق چای خوری از گیاهانی که خشک کرده‌اید را در قوری بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به آرامی دم بکشد. اسطوخودوس، سنبل‌الطیب، بابونه، گل ساعت، بادرنجبویه، گیلاس زمستانی، ریحان مقدس، رزماری و تخم شوید، گیاهانی خواب‌آور و آرام‌بخش هستند.

عصاره گیاهان:

نزدیک به ۶ هزار سال است که از عصاره گیاهان برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود. عصاره اسطوخودوس برای حفظ آرامش و خواب راحت بسیار مفید است. می‌توانید چند قطره از آن را بر روی بالشتان بچکانید یا در اتاق اسپری کنید. عصاره گیاهان دیگری مانند سنبل‌الطیب، بابونه و مرزنجوش هم برای خواب مفید هستند.

تکفارس آی آر

موسیقی آرام:

گوش دادن به یک موسیقی آرامش‌بخش زمانی که به رختخواب می‌روید، بسیار مؤثر است. امروزه برنامه‌های زیادی وجود دارند که موسیقی‌های آرامبخش برای کسانی که مشکل بی‌خوابی دارند پخش می‌کنند.

دمای محیط:

به گفته محققین کالیفرنیا، گاهی اوقات دمای بالای اتاق است که مانع از خواب فرد می‌شود. پوشیدن لباس سبک، باز گذاشتن گوشه پنجره و استفاده از یک روانداز سبک، می‌تواند کارساز باشد.

ملاتونین:

www.takfars.ir

این ماده مهم که در چای، اسطوخودوس و فلفل یافت می‌شود، باعث تنظیم چرخه خواب می‌شود.

یوگا:

تمرینات یوگا می‌توانند سیستم عصبی مرکزی را آرام و به خواب شما کمک کنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر