تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چکار کنیم سشوار کمتر به موها آسیب بزند

کیفیت پایین سشوار یا انتخاب نادرست شدت و میزان حرارت آن، حتی در دست گرفتن اشتباه سشوار می‌تواند باعث از بین رفتن موهایی شود که سست و آسیب‌دیده هستند.

– بهتر است قبل از استفاده از سشوار، موها را کمی خشک کنید و زمانی که مو کاملا خیس است، به هیچ عنوان سشوار نکشید.

– درجه سشوار را روی شدت متوسط تنظیم کنید و هیچ وقت زمانی که باد سشوار بسیار داغ است، موهایتان را به کمک آن خشک نکنید.

– بعد از رنگ کردن مو سشوار نکشید .یکی از خطاهای رایج خانم ها سشوارکشیدن مو بعد از رنگ، مش و دکلره است. گرچه به نظر می رسد سشوارکشیدن باعث زیباتر و براق شدن مو می شود اما عوارض آن در درازمدت بیشتر است. موی رنگ شده، شکننده تر و آسیب پذیرتر است و بهتر است جز در موارد خاص برای شکل دهی به آن از سشوار استفاده و اتوی مو استفاده نشود.

– یکی از اشتباه‌هایی که بسیاری از آرایشگران مرتکب آن می‌شوند، نزدیک بردن بیش از حد سشوار و چسباندن آن به مو برای حالت دادن بیشتر به آن است.

تکفارس آی آر

– اگر مرتب از سشوار استفاده می‌کنید، ماسک مو را فراموش نکنید.

– هرگز پشت سشوار و پروانه خنک‌کننده را به سمت مو نگیرید. با این کار ممکن است مو‌ها وارد پروانه سشوار شود و نه تنها به دستگاه آسیب برسد و باعث سوختن موتور ‌شود، بلکه مو‌ها هم کنده شوند.

– سشواری را انتخاب کنید که دکمه تنظیم دما و وات داشته باشد تا بنا به نیازتان شدت دستگاه را کم یا زیاد کنید.

– فروشندگان به افرادی که الکتریسیته ساکن در مو دارند استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش) را توصیه می‌کنند اما در کل UV برای مو چندان مناسب نیست و حتی توصیه شده آقایان از محصولاتی که SPF دارد و اجازه نمی‌دهد نور خورشید به مو آسیب برساند، استفاده کنند.

– برای کسانی که مو‌هایشان الکتریسیته ساکن دارد، به جای استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش)، استفاده از سرم‌ها و اسپری‌های مخصوص ضد زبری مو توصیه می‌شود.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر