تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چکار کنم لپ تاپم اینقدر موقع کار صدا نکند

کاهش صدای زیاد فن لپ تاپ با استفاده از فن خنک کننده جداگانه

با توجه به گرم شدن هوا و پیشرفته شدن لپ تاپ ها افزایش دمای آن ها بعد از مدتی طبیعی است. شاید فن لپ تاپ های قدیمی تر تا سال ها بدون مشکل کار می کردند و نیازی به استفاده از خنک کنند یا کولر های جانبی نبود؛ اما در حال حاضر زمانی که قصد دارید از لپ تاپ برای مشاهده ویدیو، بازی کردن، ویرایش تصاویر و حتی جست وجو ساده در اینترنت به مدت ۳۰ دقیقه و بیش تر استفاده کنید لازم است از فن خنک کننده را به کار ببرید.

ساختار فن ها متفاوت است. اغلب فن ها از جنس فلز با پایه ای برای فلت و مسطح کردن آن مطابق با سطح زیرین لپ تاپ و دارای دو فن کوچک داخلی می باشند. فن با استفاده از کابل USB به لپ تاپ متصل خواهد شد.

کم کردن صدای فن لپ تاپ با متوقف کردن پردازش ها

گرمایی که توسط CPU حین اجرا و باز کردن برنامه ها ایجاد می شود مهم ترین منبع برای افزایش دمای لپ تاپ می باشد. به علاوه پردازش هایی که در پس زمینه برنامه های انجام می شوند نیز به این افزایش دما کمک میکنند. با بستن برنامه های غیرضروری و جلوگیری از پردازش آن ها می توان به کاهش دمای لپ تاپ کمک کرد و از کار کردن بیش از حد فن در آن جلوگیری نمود.

تکفارس آی آر

برای متوقف کردن برنامه هایی که در پس زمینه ویندوز در حال اجرا هستند می توانید به صورت دستی و از بخش System Configuration اقدام نمایید. Start راانتخاب کنید و Run را از لیست انتخاب کنید. msconfig را تایپ کنید و نهایتا روی OK کلیک نمایید.

بعد از این مرحله با تصویر زیر رو به رو خواهید شد. تب Startup را انتخاب کنید و برنامه هایی که میخواهید بلافاصله بعد از بوت شدن کامپیوتر پردازش آن ها شروع شود را انتخاب کنید.

image چکار کنم لپ تاپم اینقدر موقع کار صدا نکند

راه دیگر استفاده از برنامه Soluto و برنامه های مشابه برای آنالیز فرآیند پردازش برنامه ها است.

رفع مشکل صدای فن لپ تاپ با باز کردن و تمیز کردن بخش های مختلف آن

www.takfars.ir

احتمالا از دلایل دیگری که صدا های نامعمول فن لپ تاپ را ایجاد میکند گرد و غبار میان بخش های سخت افزاری دستگاه است. در واقع گرد و غبار قاتل سخت افزاری سیستم شما هستند. در صورتی که ۱۰۰ درصد با اجزای مختلف لپ تاپ آشنایی دارید قسمت هایی نظیر کیبورد و حتی پشت لپ تاپ را می توانید باز کنید.

بهترین راه برای غبارزدایی سریع استفاده از هوای فشرده است. در صورتی که اولین بار است این کار را انجام می دهید ممکن است برای جا زدن قطعه های مختلف سردرگم شوید.اگر لپ تاپ را به صورت کامل باز میکنید می توانید فن لپ تاپ را با نمونه کاملا کم صدا جایگزین کنید.در صورتی که مهارت کافی برای انجام اینکار را ندارید به متخصیص تعمیرات سخت افزار لپ تاپ مراجعه کنید.

کاهش صدای زیاد فن لپ تاپ با استفاده از نرم افزار کنترل صدای فن

اگر با استفاده از ترفند های گفته شده صدای فن به شکل دلخواه شما کم نشد یا اصولا تمایل دارید فن کاملا بی صدا باشد می توانید از نرم افزار های کنترل سرعت فن استفاده کنید. کنترل سرعت فن صدا را به صورت همزمان تنظیم میکند.

با اینکه این روش بهترین ایده برای کاهش صدای فن لپ تاپ نیست اما می توانید نرم افزاریی نظیر SpeedFan را دانلود کنید و روی سرعت فن لپ تاپ نظارت داشته باشید.

کم کردن صدای شدید فن لپ تاپ با تغییر سیستم عامل

اساسا تغییر سیستم عامل برای مشکلاتی نظیر فن لپ تاپ توصیه نمی شود. اما اگر به فن دسترسی ندارید و مجبور هستید از لپ تاپ خود به صورت مداوم استفاده کنید و صدای فن شما را آزار می دهد می توانید سیستم عامل خود را عوض کنید. تجربه ثابت کرده است که نصب نسخه دسکتاپ ابونوتو لینوکس در تنظیم فعالیت فن و کاهش صدای آن بسیار موثر تر از سایر نسخه های ویندوز نظیر ویندوز ۷ یا ویندوز ۱۰ می باشد؛ چرا که ابونوتو سبک است و برخی از برنامه ها نظیر فایروال و آنتی ویروس ویندوز که پردازش سیستم را افزایش می دهند در لینوکس وجود ندارد.

برای نصب ساده تر لینوکس می توانید آن را با برنامه UNetbootin روی فلش نصب نمایید. نرم افزار UNetbootin از برنامه های کاربردی برای نصب سیستم عامل های لینوکس روی USB است.

محصولات معتبر
محصولات معتبر