تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چکار کنم به زندگی علاقه پیدا کنم و با انگیزه باشم

بین نیازهای شخصی، شغلی و خانوادگیتان تعادل برقرار کنید

اینکه بدانید افسرده هستید یک چیز است و اینکه کاری برای آن انجام دهید یک چیز دیگر. وقتی به خودتان فرصتی برای زنگ تفریح روانی می‌دهید، با روحیه مثبت‌تری می‌توانید به کار یا خانواده‌تان بپردازید. حتی پیش از اینکه احساس افسردگی سراغتان بیاید، برنامه شاد زیستن داشته باشید. خوب استراحت کنید، قدم بزنید یا فقط بنشینید و دقایقی را در آرامش بدون هیچ فکر و خیال مزاحمی‌ سپری کنید.

نشانه‌های اندوه را در افکار و رفتار خودتان بشناسید

هر کدام از ما در زمان ناراحتی، دلگیری و بی‌حوصلگی نشانه‌هایی از خودمان بروز می‌دهیم. بهتر است این نشانه‌ها را در خودتان شناسایی کنید و قبل از اینکه به رفتارهای دائمی ‌تبدیل شوند، چاره‌ای بیندیشید. هیچ‌چیز مهم‌تر از حفظ شادی نیست.

در مورد وقایع شوخ‌طبع باشید

تکفارس آی آر

بیشتر ما اهمیت شوخی را در زندگی فراموش می‌کنیم. اینکه قادر باشید حتی در موقعیت‌های دشوار بخندید، کمک می‌کند شادیتان را حفظ کنید. مجبور نیستید بی‌دلیل بخندید. تماشای یک کمدی بامزه یا خواندن یک مجله فکاهی کمک می‌کند حال خوبی پیدا کنید و دلیلی برای خنده و شادی داشته باشید.

با خانواده و دوستان وقت بگذرانید

بودن کنار اعضای خانواده و دوستان به بازسازی روانی کمک می‌کند و باعث می‌شود تعادل روانیتان را حفظ کنید. کسانی که نیازهای روانی شما را می‌شناسند، درکتان می‌کنند و برایتان نگران می‌شوند، در زندگیتان نقش مهمی ‌دارند. حضور آن‌ها از تنش‌ها و فشارهای روانیتان می‌کاهد و دیدارشان راه موثری برای تخلیه هیجان‌های منفی است که به حفظ شادکامی ‌در زندگی کمک می‌کند.

فعالیت‌های سالم را توسعه دهید

جای تعجب نیست که سیاستمداران بزرگی که دنیا را روی انگشتانشان می‌چرخانند، در ورزش هم دستی بر آتش دارند. افرادی که در موقعیت‌های سخت و پرمسئولیت کار می‌کنند، نیاز دارند زمانی را به فعالیتی اختصاص دهند که تنش‌ها را از آن‌ها دور کند. وقتی سرگرمی‌ای داشته باشید که مورد علاقه‌تان باشد و برای انجام آن زمان مشخصی را طبق برنامه اختصاص دهید، حال خوشی را تجربه خواهید کرد و شادی درونیتان افزایش می‌یابد. این کار هم به حفظ سلامتتان کمک می‌کند و هم شادی را برایتان به همراه دارد.

www.takfars.ir

توصیه های زیر به شما کمک میکنند تا شادتر زندگی کنید:

از چیزهای بسیار ساده هم می توان لذت برد و شاد شد. دیدن یک منظره زیبا، یک فیلم قشنگ یا یک دوست خوب هم می تواند انسان را شاد کند.

بهترین حالت را در خودتان و در شرایط موجود اطراف تان پیدا کنید . هیچ کس همه چیز ندارد و هرکس اندوهی دارد که با شادی زندگی آمیخته است . هنر آن است که در شرایط سخت بخندیم.

شما نمی توانید همه را از خود خرسند و خشنود کنید ، پس اجازه ندهید انتقادها شما را نگران کنند.

اجازه ندهید دیگران معیارهایتان را تعیین کنند، خودتان باشید و به چیزی که نیستید، تظاهر نکنید.

کارهای سودمندی که از انجام آنها لذت می برید بیشتر و بیشتر کنید.

نفرت و حسادت را از خودتان دور کنید ، چرا که این دو ، دشمن روح شما هستند، روح شما را اندوهگین میکنند و هیچ اتفاق خوشی هم برایتان نمی افتد.

علایق و دلبستگی های زیادی داشته باشید . اگر مسافرت دوست دارید و نمی توانید بروید ، سینما را امتحان کنید . کتاب های جدید بخوانید ، به پارک بروید یا ورزش و پیاده روی کنید.

گذشته را در گذشته رها کنید ،و تنها از آن پند بگیرید و به خاطرداشته باشید در صورتی که مشکلی پیش آمد، همیشه به یافتن راه حل آن فکر کنیم نه به خود مشکل.

خودتان را به کارهای گوناگون سرگرم و مشغول کنید. کسی که سرش گرم باشد فرصتی برای غصه خوردن ندارد!

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر