تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه گل هایی را می توان در آپارتمان های کوچک نگهداری کرد

شمعدانی

اسم علمی این گیاه Pelargonium ، از خانواده Geraniaceae میباشد. گونه های این جنس همگی بومی آفریقا‌ی جنوبی مخصوصا ناحیه کاپ هستند. هیبریدهایی از این جنس که به عنوان گیاه آپارتمانی استفاده می‌شوند.

کروتن یا کرچک هندی یا کدیاتماسم علمی کرچک هندی Codiaeum variegatum ، از خانواده Euphorbiaceae میباشد. این جنس دارای ۱۵ گونه مختلف از نوع درختچه های همیشه سبز است

استرلیتزیا

نام علمی: استرلیتزیا STRELITZIA

تکفارس آی آر

خانواده موزاسه MUSACEAE

همان گونه که از نام خانوادگی آن پیداست با موز قوم و خویشی دارد. به طور کلی پنج گونه پرنده بهشتی شناسایی و نامگذاری گشته‏اند. پرنده بهشتی یک گیاه دائمی و همیشه سبز است که در کشور ما به صورت گیاه آپارتمانی در داخل ساختمان و یا در گلخانه‏ها نگهداری می‏شود.

کاج مطبق

نام علمی Araucaric excelsa فارسی اصیل:کُپی ناژ (کپی=میمون ناژ=کاج)اشاره به معنی ریشه نام لاتین آن فارسی رایج:کاج مطبق نام انگلیسی:Norfolk Island گیاهی است سوزنی برگ زیبا و از خانواده آراکریاسه با شاخه های مطبق موطن اصلی جزیره نور فولک استرالیا رشد آن در محیط طبیعی زیاد و لی در آپارتمان به کندی رشد مینماید و حداکثر ۱۵۰ سانتیمتر میرسد.

فیلودندرون

www.takfars.ir

فیلودندرون اکسی کاروم یا فیلودندرون اسکاندنس (HEARTLEAF PHILODENDRON (PHILODENDRON SCANDENS این گیاه بومی آمریکای جنوبی، احتمالاً رایج ترین و شناخته شده ترین گیاه آپارتمانی است. نام های دیگر آن WEATHEART VINE و PARLORIVY است.

سانسوریا

گیاهان این جنس گیاهانی دائمی و همیشه سبز و ریزوم (ساقه زیرزمینی) دارند و ۶۰ گونه هستند که چند گونه از آنها دارای برگ های زیبا بوده و مناسب کاشت در خانه و آپارتمان است.

لیندا

این گیاه به نخل دم اسبی و لیندا مشهور است اما نام علمی آن BEUCARNEA RECURVATA است. بومی جنوب غرب آمریکا و مکزیک است و به زندگی بیابانی عادت دارد. برگ های آن باریک و کشیده و ضخیم و مقاوم ، مجنون و آویزان و فنری است.

یوکا

گیاهی است زیبا از خانواده آگاواسه با برگ های کشیده و خنجری نوک تیز و به رنگ سبز ؛ این گیاه دو گونه دارد یکی که فاصله برگ ها در آن زیادتر است و گل نمی دهد و این نوع برای آپارتمان بیشتر توصیه می شود و نوع دیگر که فاصله برگ های آن کمتر است و گل هایی به شکل زنگوله واژگون و سفید و کرم رنگ می دهد و برای کشت در باغچه مناسبتر است

آگنولما

گیاه بسیار زیبایی است با برگ های ابلق، از خانواده آراسه. ساقه ها کوتاه و برگ های بیرون آمده از غلاف ، نیزه ای شکل و خم شده به طرف پایین با طول ۱۲ تا ۱۵ سانتیمتر (که گاه تا ۲۰ سانتیمتر نیز می رسند)؛ مقاومت خوبی در برابر سایه و خشکی دارد .

آگلونما در حدود چهل گونه گیاه علفى در هند و مالزى دارد که برخى از آنها به خاطر داشتن برگ هاى ابلق به عنوان گیاه زینتى در گلخانه ها نگهدارى مى شوند.

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر