تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنیم هنگام روزه دهان خوشبو باشد

image چه کنیم هنگام روزه دهان خوشبو باشد

۱ – استفاده از دهانشویه و نخ دندان

در ماه رمضان از دهانشویه به دفعات خیلی کم استفاده کنید زیرا به دلیل ترکیبات موجود در دهانشویه باعث خشکی دهان تان شده و در نهایت بوی بد دهان تان را بیشتر میکند. به جای دهانشویه می توانید از نخ دندان استفاده کنید.

۲ – بهداشت دهان و دندان

یکی از اشتباهاتی که افراد در ماه رمضان مرتکب می شوند این است که فکر میکنند چون در طول روز چیزی میل نمیکنند نیازی نیست که از مسواک استفاده کنند. در صورتی که مسواک کردن در طول روز باعث برطرف شدن خشکی دهان شده و در نتیجه از ایجاد بوی بد دهان جلوگیری میکند. همچنین در وعده سحری بعد از خوردن غذاهای تان حتما از مسواک استفاده کنید زیرا باقیمانده غذاهایی که لابه لای دندان های تان است خود باعث ایجاد بوی بد دهان می شود.

تکفارس آی آر

۳ – استفاده از زبان شوی

یکی دیگر از چیزهایی که از ایجاد بوی بد دهان تان در ماه رمضان جلوگیری میکند زبان شوی است. زیرا تمام باکتریهای موجود روی زبان را از بین برده و از ایجاد بوی بد در دهان تان جلوگیری میکند.

۴ – نوشیدن آب

در وعده افطار و سحری حتما ۲ تا ۳ لیوان آب بخورید تا از کم آبی بدن تان جلوگیری شود.

۵ – منع استفاده از غذاهای بد بو

www.takfars.ir

در وعده های سحری و افطار از غذاهایی مانند سیر و پیاز که بوی بسیار بدی دارند استفاده نکنید.

۶ – در وعده افطار از پنیر استفاده کنید

پنیر به دلیل دارا بودن فسفات و کلسیم فراوان بزاق دهان تان را زیاد کرده و از خشکی دهان تان جلوگیری میکند در نتیجه از بوی بد دهان تان جلوگیری میکند.

۷ – پرتقال و هندوانه فراموش نشود

میوه هایی مانند پرتقال و هندوانه که سرشار از ویتامین C و آب هستند از رشد باکتری ها و در نتیجه ایجاد بوی بد در دهان جلوگیری میکنند.

۸ – استفاده از ادویه جات

از ادویه جاتی مانند نعنا، رزماری و هل در غذاهای تان به عنوان خوشبو کننده دهان استفاده کنید.

۹ – اگر شما جزو افراد سیگاری هستید

سیگار کشیدن بعد از افطار هم یکی از دلایل ایجاد بوی بد در دهان تان است. هر وقت احساس کردید به سیگار نیاز دارید یک لیوان آب بخورید. ماه رمضان در حقیقت می تواند به شما کمک کند که سیگار کشیدن را ترک کنید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر