تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنیم تا کودک ما کارهای اشتباه را دوباره انجام ندهد

زمانی که کودک پرخاش و لجبازی میکند، امکان دارد والدین تنبیه بدنی، سرزنش، تهدید را در پیش بگیرند. این رفتارها علاوه بر اینکه تاثیر سازنده ای ندارد، بلکه آسیب های روانی را برای کودک به همراه خواهد داشت و رفتارهای ناشایست را از ولدین خود یاد می گیرد.

پدر و مادر تا مقطعی از زندگی به لحاظ فیزیکی بر کودک برتری دارند. بنابراین سرزنش و تنبیه به هیچ عنوان برای تربیت و کم رنگ کردن رفتارهای غلط کودک توصیه نمی شود.

با مراجعه والدین به روانشناس و توضیحات ایشان درباره تغییرات رفتاری فرزندشان، متوجه می شویم رابطه والد یا والدین با فرزند دچار تنش شده که برای درمان باید اقدام کرد؛ اما تمرکز اولیه بر اصلاح رفتارهای اشتباه نیست، بلکه با ارتباط کلامی، محبت فیزیکی و اختصاص زمانی بیشتر برای فرزندمان قدم برمی داریم.

ابتدا باید برای افزایش رفتارهای خوب فرزند اقدام کرد که والدین با تشویق و توجه به این رفتارها میتوانند این اختلال رفتاری را با صبر و حوصله کم رنگ کنند.

طبق علم روانشناسی، رفتاری که مورد توجه قرار گیرد افزایش می یابد. در بسیاری از موارد، والدین در برقراری ارتباط با فرزند به هر دلیل دچار مشکل می شوند و به رفتارهای غلط کودک پاداش می دهند. به مرور فرزند ما متوجه می شود که با لجبازی می تواند به خواسته خود برسد.

تکفارس آی آر

بنابراین ساخت رابطه، تشویق رفتارهای خوب و کاهش رفتارهای بد، سه قدمی است که باید برای اصلاح لجبازی کودک و با همراهی پدر و مادر برداشته شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر