تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنیم تا ورزش بیشترین تاثیر را در تناسب اندام داشته باشد

اگر شما هم می‌خواهید ساعت‌ها در تردمیل بدوید یا اینکه وقت خود را برای دوچرخه سواری طولانی مدت اختصاص دهید، حتما شنیدن این خیر برایتان غیر منتظره خواهد بود.

به محض اینکه بدن شما به تمرینات ورزشی عادت می‌کند، ممکن است دیگر کالری بیشتری نسوزاند، حتی اگر فعالیت مداومی داشته باشید.

مثلا به شغل خود فکر کنید. زمانی که کار خود را برای اولین بار آغاز می‌کنید، ممکن است به آموزش نیاز داشته باشید . این آموزش‌ها زمان و انرژی بیشتری از شما خواهد گرفت اما برایتان مفید و موثر اشت. ورزش و تمرینات بدنی نیز دقیقا همین گونه عمل می‌کند. بدن شما خود را با یک تقاضای خاص منطبق می‌کند. بنابراین به طور طبیعی و به مرور زمان انرژی کمتری برای انجام این تمرینات صرف خواهد شد. اما این موضوع دلیل نمی‌شود که شما برای کاهش وزن خود انجام تمرینات ورزشی را نادیده بگیرید. با این همه، شما می‌خواهید چربی خود را از دست بدهید.

شما هم مانند تمامی افراد دوست ندارید ماهیچه‌های خود را در طول انجام تمرینات ورزشی از دست بدهید. درست است؟؟ مطالعه‌ای که بر روی ۴۳۹ زن انجام شده نشان می‌دهد که افرادی که از غذاهای سالم استفاده می‌کنند و تمرینات ورزشی انجام می‌دهند، چربی بیشتری نسبت به افرادی که تنها به رژیم غذایی خاص پایبند هستند، از دست می‌دهند.خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می‌توان از موثر بودن تمرینات ورزشی برای کاهش وزن مطمئن بود؟

این قواعد ورزشی را دنبال کنید تا بتوانید چربی بیشتری از دست بدهید و لاغر شوید.

تکفارس آی آر

از قاعده FITT استفاده کنید:

برای اینکه از موثر بودن تمرینات ورزشی خود مطمئن شوید بهتر است به قاعده FITT پایبند باشید. واژه FITT به معنای تعداد، شدت، زمان و نوع ورزش است. این چهار فاکتور نشان دهنده استرس و فشار دقیقی است که شما بر روی بدن خود وارد می‌کنید. تغییر هر کدام از این فاکتوها می‌تواند بدن شما در یک چالش جدید قرار دهد. به یاد داشته باشید که تا زمانی که بدن شما خود را با یک تمرین ورزشی چالش برانگیز منطبق می‌کند، در طول هر تمرین ورزشی چربی بیشتری خواهد سوزاند. زمانی که بدن شما به تمرینات ورزشی مورد نظر عادت کرد، همه چیز تغییر می‌کند. سعی کنید هر ۴ تا ۶ هفته یکی از این فاکتورها را تغییر دهید تا کاهش وزن موثری داشته باشید.

به قاعده HITT پایبند باشید:

آموزش‌های دوره‌ای با شدت بالا بهترین روش است. در یک مطالعه انجام شده، افرادی که ۲۰ دقیقه تمرینات ورزشی با شدت بالا را انجام داده بودند، به اندازه هر دقیقه ۱۵ کالری مصرف کرده بودند. با استفاده از این روش شما می‌توانید از تاثیرات آن نیز بهره مند شوید . بنابراین به جای سوزاندن ۲۵۰ کالری در یک جلسه ۳۰ دقیقه‌ای، شما می‌توانید بیشتر از ۴۰ کالری دیگر در روزهای بعدی بسوزانید. خوب بهتر است بر اساس مطالعات انجام شده پیش بروید: ۲۰ ثانیه ورزش کنید، ۱۰ ثانیه استراحت نمایید و این کار را تا ۴ دقیقه تکرار کنید. بعد از اتمام چهار دقیقه، یک دقیقه استراحت نمایید و سپس تمامی مراحل را تکرار کنید.

غذاهای سالم را در اولویت قرار دهید:

www.takfars.ir

اگر به رژیم غذایی خود اهمیتی نمی‌دهید، حتی اگر روزانه تمرینات سخت ورزشی هم انجام دهید باز وزنی کم نخواهید کرد. هر چقدر مواد غذایی کم ارزش بخورید، تمرینات ورزشی نیز برایتان دشوار خواهد بود و تاثیری نیز بر روی بدن شما نخواهد داشت. بهتر است مصرف قند وشکر را محدود کنید و بر روی مصرف پروتئین، چربی‌های سالم، میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس دار تمرکز نمایید.

تمرینات استقامتی انجام دهید:

هر چقدر ماهیچه بیشتری داشته باشید کالری بیشتری می‌سوزانید. در حالیکه یک پوند چربی تنها دو کالری در روز مصرف می‌کند، یک پوند ماهیچه شش کالری مصرف خواهد کرد. بر اساس مطالعات انجام شده بر روی ۱۰۵۰۰ فرد بالغ، افرادی که به مدت ۲۰ دقیقه تمرینات استقامتی انجام داده بودند نسبت به افرادی که تمرینات قلبی را انجام داده بودند، چربی کمتری در شکم داشتند.

سوخت رسانی به بدنتان را فراموش نکنید:

در حالیکه هر کسی بر روی برنامه‌های تغذیه‌ای قبل و بعد از ورزش متفاوتی تمرکز می‌کند، تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف کربوهیدرات قبل از رفتن به باشگاه می‌تواند عملکرد بدن را بهبود ببخشد. مطالعات انجام شده در مجله بین المللی تغذیه ورزش و متابولیسم تمرینات ورزشی نشان می‌دهد که مصرف قهوه داونینگ (یا هر کافئین دیگر ) یک ساعت قبل از انجام تمرینات ورزشی، می‌تواند تعداد کالری سوزانده شده بعد از ورزش را تا ۱۵ درصد افزایش دهد. بعد از انجام ورزش توصیه می‌شود از غذاهایی استفاده کنید که ۴۰ درصد کربوهیدرات،۴۰ درصد پروتئین و ۲۰ درصد چربی سالم دارد. این ترکیب به بازسازی ماهیچه‌ها کمک می‌کند، سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود بدن کالری بیشتری بسوزاند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر