تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنید تا گل ها در محیط آپارتمان خراب نشوند

image چه کنید تا گل ها در محیط آپارتمان خراب نشوند

نور کافی برای گلخانه

برای رفع این مشکل کمی خاک را با آب مخلوط کنید و روی شیشه گلخانه خود بریزید . در زمستان نیز با آمدن باران مخلوط آب و خاک شسته شده و نور کافی به گل ها می رسد .

از چه آبی برای آبیاری استفاده کنیم

به دلیل وجود کلر در آب لوله کشی بهتر است از ریختن آب لوله کشی برای آبیاری استفاده نکنیم . بلکه ۳-۲ ساعت آب را در محیط خانه قرار داده وبعد برای آبیاری از آن استفاده کنیم تا کلر آن ته نشین شود .

تکفارس آی آر

اگر تخم مرغ آبپز کردید آب آن را دور نریزید . چون به دلیل دارا بودن املاح معدنی بهترین آب برای گلدان های شما می باشد .

اگر خواستید آب آکواریوم ماهی را عوض کنید ؛ آب آن را دور نریزید ؛ زیرا بهترین کود برای گل ها می باشد .

آبی که در آن سبزی شسته اید ، بهترین آب برای گلدان ها می باشد .

غذا دادن به گلدان ها

همانطور که می دانید گیاهان علاوه بر آب احتیاج به غذ دارند . برای این منظور هر شش بار که به گلدان آب داده اید ، یکبار باید به گلدان غذا بدهید . که در تابستان این مدت کمتر و در زمستان این مدت طولانی تر می شود .

www.takfars.ir

اگر گیاه براثر بی آبی خشک شد چه باید بکنیم

اگر بدلیل رفتن به مسافرت گلدان شما خشک شد با یکبار آبیاری آب مورد نیاز گلدان تامین نمی شود . زیرا وقتی گیاه را از گلدان خارج می کنید می بینید که تمام قسمت های خاک خیس نیست . به همین خاطر ظرفی را پر از آب کنید و گلدان را درون آب قرار دهید . بصورتی که تا نیمه گلدان در داخل آب قرار بگیرد با اینکار گیاه آب مورد نیاز خود را از طریق ریشه جذب می کند .

برای جلوگیری از شته

می توانید یک عدد سیر را درون گلدان خاک کنید . این کار برای این است که شته جرأت نزدیک شدن به گل را پیدا نکند .

درمسافرت نگران آبیاری گل ها نباشید

روش اول : قبل از مسافرت یک تشت بزرگ پلاستیکی ویا وان حمام را برای گل ها اختصاص دهید . به این صورت که حوله ای داخل تشت و یا وان حمام پهن کنید و آن را کاملاٌ خیس کنید . سپس تمام گلدان ها را روی حوله قرار دهید . با این کار با خیال راحت به مسافرت بروید و نگران آبیاری گل ها یتان نباشید .

روش دوم : یک بطری نوشا به را پر از آب کنید و آن را وارونه داخل خاک کنید به صورتی که سر شیشه داخل خاک شود . به این ترتیب گلدان شما مدتی از آب ذخیره شده ی داخل بطری استفاده می کند .

دستگاه بخار برای گلدان ها بسازید

در زمستان گلدان ها احتیاج به بخار دارند به این منظور دستگاه بخار را داخل گلخانه قرار دهید ، (البته بدون داروی بخور،) زیرا برای شادابی گلدان ها ، بخار بسیار مناسب است و در تابستان باید گیاهان خنک باشند پس باید گلدان ها در جایی قرار بگیرند که باد کولر آنها را خنک کند .

آب پاش برای گل ها

تک فارس

اگر فرصت داشته باشید ، سعی کنید همیشه با آب پاش بر روی خاک آب بپاشید . در ضمن با آب پاش برگ گیاهان را آب پاشی کنید . برای شادابی گیاهان بسیار مفید است .

استفاده از قرص ldبرای رشد بهتر گل ها

تجربه نشان داده است که اگر هر چند وقت یکبار برای هر گلدان یک عدد قرص ldرا در آب حل کنید و به گلدان ها بدهید ، در رشد آن ها تأثیر به سزایی دارد .

تمیز کردن برگ گل ها

برای تمیز کردن و زیبایی گل ها می توانید از گلیسیرین استفاده کنید . جند قطره گلیسیرین را روی پارچه ی نرمی بریزید . سپس گلها را تمیز کنید . تأثیر گلیسیرین را روی برگ گلها امتحان کنید .

از مخلوط مساوی آب و شیر استفاده کنید . پارچه ی نرمی را آغشته به مخلوط آب و شیر کنید و برگها را تمیز کنید .

فاصله بین گلدان و بشقاب زیر آن

همانطور که می دانید اگر گلدان داخل بشقاب باشد و آبی که از گلدان خارج می شود در بشقاب جمع شود ، باعث از بین رفتن ریشه گیاه می شود برای اینکه آب داخل بشقاب جمع شود ، باعث از بین رفتن ریشه گیاه می شود برای اینکه آب داخل بشقاب به ریشه گیاه نرسد . باید بین گلدان و بشقاب فاصله بیندازید . برای این منظور سنگ مرمر یا سنگ سفیدی را به تکه های کوچک بشکنید . برای هر گلدان ۳ تکه سنگ در سه جهت گلدان قرار دهید تا گلدان روی سنگ ها قرار بگیرد .

قلمه زدن گلها

برای قلمه زدن گلها می توانید از ماسه استفاده کنید . ساقه ی گیاه را به اندازه ی ۳-۲ سانتیمتر داخل ماسه قرار دهید و هر روز به آن آب بدهید ، تا ریشه کند . بعد از ریشه کردن به گلدان اصلی منتقل کنید . بهتر است روی ظرف قلمه را با پلاستیک فریزر بپوشانید تا زودتر ریشه کند .

T A K F A R S

اگر قلمه را خواستید درون آب قرار دهید ، درون ظرف آب یک حبه قند بیندازید تا غذای گیاه تأمین شود .

نگهداری گلهای تزئینی برای چند روز

برای اینکه گلهای تزئینی مدت بیشتری عمر کنند داخل آب گلدان یک حبه قند بیندازید ، تا غذای آن تأمین شود .

تمیز کردن گلدان ها

اگر گلدان های بلوری و سرامیک شما جرم گرفته باشند ، درون گلدان سرکه یا آب نمک غلیظ بریزید بعد از چند ساعت گلدان را بشویید کاملاٌ تمیز می شود .

از بین بردن کرم های داخل خاک

اگر دیدید که خاک گلدان شما کرم دارد برای از بین بردن کرم داخل خاک به این روش عمل کنید : تشتی را تا نیمه پر از آب کنید . سپس گلدان را درون آب قرار دهید به صورتی که تا نیمه گلدان آب باشد . نصف روز به همین صورت بگذارید بماند با وجود آب چون کرم ها نمی توانند نفس بکشند . از ته گلدان داخل آب می شوند . به این صورت کرم ها از بین می روند . باید توجه داشته باشید که بین کف گلدان و تشت آب چند سانتیمتر فاصله ایجاد شود .

راست ماندن گلها

می دانید گل ها همیشه به سمت نور بر می گردند . به همین منظور هر چند وقت یک بار گلدان را بر گردانید . به این صورت که گل بسمت نور متمایل می شود . برای راست شدن گل ، گلدان را هر چند وقت یکبار بچرخانید تا کجی آن از بین برود .

استفاده از قرص آسپرین برای رشد گیاهان

تک فارس www.takfars.ir

می توانید ۱ عدد قرص آسپرین را در آب حل کنید ، و هر چند وقت یکبار به گلدان ها بدهید برای رشد گیاهان بسیار مناسب است .

بیشتر کردن عمر گل نرگس

برای اینکه عمر گل نرگس بیشتر شود . یک عدد جو داخل ساقه ی گل نرگس فشار دهید و داخل آب بگذارید .

برای خشک کردن برگ سرخس و سایر برگ ها

اگر می خواهید برگ های زیبا را خشک کنید اتاقی را انتخاب کنید که بچه به آن وارد نشوند . یک روزنامه را روی زمین پهن کنید برگها را روی روزنامه بپیچید . ویک برگ روزنامه ی دیگر روی برگ ها قرار دهید .

سپس یک پتو را چهار لا کرده و روی روزنامه بگذارید وتا دوهفته سراغ آن ها نروید . بعد از دو هفته می توانید برگ های زیبا و خشک شده را جمع کنید .

محصولات معتبر
محصولات معتبر